2.738 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

omplaceringshunde. omplaceringshunde.

Jeg udrer mig generelt over alle de hunde der er til omplacering allevegne.. Jeg synes simpelthen folk er blevet overfladiske og "brug og smid væk" samfundet trives i bedste velgående.
Jeg undrer mig især over folk der skal af med deres hund i forbindelse med skilsmisser... forstår simpelthen ikke dette argument, og synes det er en grund man ser oftere og oftere.. Hvis jeg skulle flytte fra min mand ville det ikke komme på tale at jeg skulle flytte ind et sted hvor jeg ikke måtte have mine hunde med, desuden tror jeg bestemt vi ville komme til at "slås" om at beholde vores drenge.. Hvis begge parter finder en lejlighed man ikke må have hund synes jeg det er en mærkelig prioritering.. Kan godt se at det KAN blive et problem hvis man skal flytte her og nu.. kan bare ikke se hvorfor det sker så ofte?

Er træt af dårlige undskyldninger for at få omplaceret sin hund.. Hvorfor tager folk dog ikke ansvar for hvad de har anskaffet sig!!?

Det værste er folk der lyver om grunden til at hunden skal omplaceres, det gavner hverken hunden eller evt. nye ejere.. ryster kraftigt på hovedet, og er ved at have fået nok, det er levende væsner vi taler om ikke ting der kan sælges i den blå avis!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  omplaceringshunde.
  • #1   10. maj 2008 ENIG!

• #3   10. maj 2008 Jeg synes også der er mange hunde til omplacering, men i mange tilfælde er det faktisk til hundens bedste at få et nyt hjem...

Jeg kan bedre lide at folk selv prøver at finde hjem til dem i stedet for at sætte dem på internat... det må sgu være stressende for en hund at være der..

• #5   10. maj 2008 jeg synes det er megte godt at man nogle gange ser på sit liv når der sker så store omvæltninger såsom skilsmisse eller ligne.
    At de så ser indad og gør op med dem selv om de overhovedet har overskud til en hund, hvis de både skal ligge i skilsmisse flytte og være på egne ben

• #6   10. maj 2008 Alex, meget enig, synes bestemt det er folks eget ansvar at finde nyt hjem til hunde, eller evt. i samarbejde med dem der rent faktisk har opdrættet disse hunde.. Har man ikke ansvaret for hvad man har sat i verden? Hvorfor skal dette ansvar pålægges andre mennesker? Synes bestemt heller ikke man bare skal aflive.. Jeg forstår jo slet ikke hvorfor man skal af med sine hunde i første omgang.. Men hvís hunden skal omplaceres pga. store adfærdsmæssige problemer, så er en aflivning bedre end at lyve om grunden for at komme af med hunden.

• #7   10. maj 2008 Jeanette.. Når man har valgt at have ansvaret for et levende væsen må man altså skaffe sig det overskud at kunne tage sig af en hund " i medgang og modgang" synes ikke det burde være en grund til at fralægge sig et ansvar at man ikke har overskudet længere...

• #8   10. maj 2008 Gadehund søger trygt og godt hjem! .: synes daq lige præcis det er at tage ansvar for det dyr man har anskaffet sig at man ser på om man kan passe den... så skulle folk bare beholde hunden. uden at havde tid til at give den kærlighed. tryghed og fasterammer ?

• #9   10. maj 2008 Jeg synes også der er rigtig mange der er hurtige til at dømme andre og sætte sig selv på en pidestal (staves)...........

I min verden er mennesket altid vigtigere end hunden..
    Hvis mennesket får dårligere kår pga. hunden så må hunden ud.

Hvis jeg blev skilt skulle jeg finde nyt arbejde hvis jeg skulle beholde min hund... Jeg arbejder nogle gange 15 timer i træk, og det vil jeg ikke byde min hund. Det kan lade sig gøre nu fordi min mand "kun" har et 7-16 job.

Skulle jeg til at gå arbejdsløs eller som ufaglært til en minimum løn, fordi jeg har en hund ?
    Aldrig i livet

• #10   10. maj 2008 Og hvis man ikke har overskud til at passe hunden så er det da mere uansvarligt ikke at finde et nyt hjem til den... Hunden skal da ikke lide under "falsk ansvarlighed"

• #11   10. maj 2008 Hvis man er en ansvarlig hundeejer kan man vel altid give hunden tryghed og kærlighed.. siger også at der KAN være situationer hvor det kan være nødvendigt at skille sig af med sin hund.. men mener bare det er et prioriterings spørgsmål for langt de fleste, folk vælger den "nemme løsning" synes jeg ser flere og flere annoncer om omplaceringer, og undrer mig over om det er folks holdning at man bare sender hunden videre når man ikke længere orker, gider eller prioriterer hunden. Synes også der er en tendens til at det er de samme racer der står uden hjem, eller hunde i lømmelalderen der pludselig ikke længere er nuttede hvalpe længere.. Er det i orden???

• #13   10. maj 2008 Hov hov jeg siger ikke at man aldrig skal omplacere sin hund... siger bare der er en uheldig udvikling igang, og at det nærmest er normalt at en hund skifter hjem flere gange i løbet af sit liv.. Selvfølgelig er der grunde, jeg har f.eks. en boende pga. allergi i familien, deres nye baby blev allergisk, det er umuligt at forudsige, og er absolut ikke en grund til at aflive en skøn, nem og harmonisk unghund.. men det er jo ikke de enkeltstående tilfælde, det er folks holdning generelt.. synes det er blever værre.. )-:

• #14   10. maj 2008 Gadehund søger trygt og godt hjem! .: så hvis man er sat på gaden ikke har nogle penge. og det er usikkert hvad der sker den næste dag.. og ens liv er fuldstændigt ødelagt.. så skal man beholde hunden og trække den igennem de sammen pinsler som en selv ??? det er jo ikke ansvar, men derimod egoisme

• #15   10. maj 2008 Julie, helt enig!

Tror prioritering er nøgleordet her...

• #17   10. maj 2008 Jeanette jeg tror ikke du læser mine indslag..

• #18   10. maj 2008 Egoisme er at anskaffe sig et dyr uden at tænke over ansvaret og hvor langt frem i sit liv man skal tænke, en hund bliver forhåbentlig ældre end 1-2 år..

• #19   10. maj 2008 Lad os nu sige at man i forbindelse med skilsmisse falder i en dyb depression, der kræver længerevarende indlæggelse..

Selv om man bliver udskrevet, går der godt nok lang tid til før man kan tage vare på sig selv, og endnu længere før man kan tage vare på andre.

Og hvem har lyst til at skrive at hunden sælges pga at ejer er psykisk ustabil ?
    Der er jo ingen der siger at en evt. køber ikke får det at vide..

Jeg bliver bare så irriteret over at der er nogen der vil vurdere hvad der er bedst for andre og deres hunde

• #20   10. maj 2008 Gadehund... Jeg er dog delvist enig med dig... Der er for mange hunde til omplacering... Og det er trist... For både hunde og ejere.

Noget af problemet tror jeg skyldes at det er blevet moderne at have hund...

• #21   10. maj 2008 Nogle gange er det nødvendig....for hundens bedste...at skifte hjem...
    Alle mine er omplasseringshunde og jeg står nu selv i den situasjon at jeg er nødt til at finde et nyt hjem til den ene af dem.
    Ikke fordi jeg har lyst til det....eller fordi jeg ikke gider hinde mere....men simpelthen fordi hun ikke passer ind med de andre i flokken.
    Var det op til mig så beholdt jeg dem alle 3 til deres dagers ende,men når jeg ser at situsjonen gør at alle hundene på en eller annen måde ikke trives med hinanden så anser jeg det som det bedste for hunden at få en annen familje.

• #22   10. maj 2008 Jeg dømmer ikke nogle, og som sagt er der situationer omkring en skilsmisse der kan forsage at man må skille sig af med sin hund.. Der er ikke den eneste grund jeg kan ryste på hovedet over, der er masser af grunde jeg ikke forstår... Synes dog debatten er god, og ydest relevant..

• #23   10. maj 2008 Joanna. Du rammer 100 procent plet i mine tanker...

Tanker og holdninger er ikke det samme som at gøre sig til dommer over alles situationer...

• #24   10. maj 2008
    Gadehund søger trygt og godt hjem! .
    Det er så rigtigt at alt for mange skiller sig af med hunden af de forkerte årsager.
    Men netop ved skildsmisse er problemet jo ofte , folk bor i hus , og har ikke råd til at blive boende efter en skildsmisse , hvor den ene indtægt jo bortfalder. Huset må sælges . Der er ikke så mange stedr man må ha' hund i lejlighedder.

• #25   10. maj 2008 Har lige skimmet alle indslagene, så I må undskylde hvis jeg gentager:

Jeg synes det er en forfærdelig udvikling der er... Hver dag er der så mange mange mange annoncer i markedet med omplaceringshunde... og det er kun markedet på HG. Kigger man på alle relevante sider på nettet, pyha, jeg synes det gør ondt i hjertet!!!!

Jeg vil gerne pointere, og håber I læser dette så jeg ikke skal gentage hele tiden: der kan naturligvis være grunde til, at det bare ikke er for hundens bedste at beholde den!

MEN: det stigende antal omplaceringshunde synes jeg absolut giver grund til bekymring!!
    Når man anskaffer sig en hund, SKAL man altså virkelig huske på, at det er de næste 8-15 år frem i livet!! Det nytter ikke noget kun at sige: "min situation pt. er god for en hund".
    Nej, man kan ikke vide sig sikker på fremtiden... nej, jeg kan ikke vide om jeg skulle komme ud for en ulykke imorgen der gør jeg ikke kan passe Bergkamp... men der er jo ikke disse situationer der skaber den stigende vækst i omplaceringshunde!!!!!!

Ja, skilsmisse bliver en hyppigere og hyppigere grund, og jeg finder det ikke acceptabelt! En hund er ikke en ejendom man bare skiller sig af med, fordi den ikke længere passer ind i sit liv, fordi man nu er skilt... så må man prioritere!!

En anden grund jeg ligeledes læser ALT for ofte: "Vi sælger vores dejlige, smukke og vidunderlige hund, fordi vi har fået barn, og derfor ikke længere har tid til hunden". WHAT????
    Havde man ikke gjort sig overvejelser da man købte en hund, at man i løbet af de næste ca. 10 år skulle have et barn? Kommer det som en overraskelse for alle??

Jeg er chokkeret over tendensen...
    og jeg er ked af det på de mange hundes vegne!!!!!

• #26   10. maj 2008 Jonna:
    Uh, det er lige præcis også en af de grunde jeg kan stejle over.
    Ja, man kan ikke være sikker på hundendes kemi passer, man kan godt komme ud for at det bare ikke går mellem dem.
    Men:
    Folk har ikke tænkt det nok igennem inden de anskaffer sig hund nr. 2, 3, 4... De kigger ikke på den hund de har i forvejen, og vurdere og tænker igennem hvad der er bedst. De undersøger ikke nok, og snakker ikke nok med andre folk om deres erfaringer. Researchen er bare ikke god nok!! Og skulle der opstå noget, prøver folk heller ikke nok! De træner ikke korrekt, eller slet ikke, de prøver ikke adfærdsterapeut... næ... første mulighed: ud med hunden.
    Hvad med kastration eller sterilisering?

Ja, det er også en grund der bliver brugt mere og mere.
    FØJ!

• #27   10. maj 2008 Mette -
    Langt hen af vejen kan vi godt være enige... :o) Men på den anden side så er min egen Flica jo selv 'skilsmisse-hund', og jeg forstår sådan set godt at ejeren valgte at finde et andet hjem til hende... Hun stod med et hus de var ved at renovere, 3 børn i alderen ca. 2-10 år, en kat og så Flica, der på det tidspunkt var knap 2 år og så skulle de pludselig skilles - og for mig lød det bestemt som om at det med skilsmisse kom lidt bag på konen... :o( Til hendes ros skal så siges at hun kontakte opdrætteren da hun skulle af med Flica, det var der igennem jeg fik det at vide, hun blev ikke bare sat til salg et 'tilfældigt' sted, og jeg gav da heller ikke en krone for hende - hun skulle bare have det godt :o)

Selv kunne jeg slet ikke forstille mig at skulle af med nogen af mine hunde, men jeg må da også erkende, at kom jeg pludselig til at stå alene, kan jeg godt risikere at skulle af med nogen af dem, da jeg ikke umiddelbart har mulighed for at købe et hus hvis jeg bare var mig og vi kan jo nok godt blive enige om at det ikke er helt nemt at finde en lejebolig hvor man må have en 4-5 hunde... ;o) Men skulle jeg nogensinde komme i den situration, ville jeg helt sikkert kæmpe med næb og klør for at beholde dem alle sammen! :o)
    - og de ville aldirg 'bare' blive sat til salg!!

• #28   10. maj 2008 Jeg er glad for der er nogen omplaceringshunde. Jeg har haft 4 af dem.
    Kan kun sige at det har været lykken for de hunde at deres ejere indså at de ikke kunne magte det.
    Jeg ville ønske opdrætterne var bedre til at sortere folk fra, når de skal sælge deres hvalpe.
    Jeg selv spørger og presser dem så jeg kun står tilbage med dem som virkelig vil det og har tænkt tilbunds.

• #29   10. maj 2008 Snow: Du har så ret... når folk ikke selv kan tage ansvar for deres valg, eller ikke har tænkt det igennem, så kan meget stoppes ved at opdrætterne er selektive og kræsne i forhold til købere.

Og omlaceringshunde vil der altid være, og det er også iorden... for der er mange gode grunde til at måtte skille sig af med sin hund...

men det store boom i øjeblikket er bare ikke ok!!!

• #30   10. maj 2008 Det store boom, må hænge sammen med at der aldrig tidligere i DK, har været så mange hunde som der er nu. Så der for også en markant stigning i antallet af de som ikke kan være hos deres familier længere.
    Og så det jeg skrev tidligere.
    Når jeg skal købe hund oplever jeg desværre aldrig at opdrætteren spørger mig om noget.

• #31   10. maj 2008 men antallet af placeringshunde finder jeg stadig højere end stigningen af hundekøb.

• #32   10. maj 2008 Jeg synes måske at der er mere iøjnefaldende, at det er bestemte racer som der er i omløb.
    Jeg leder f.eks. med lys og lygte efter en langhåret han sch. Dem er der ingen af.

• #33   11. maj 2008 Jonna. Er enig.....

Kommentér på:
omplaceringshunde.

Annonce