6. aug 2007 Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.073
omplaceringshunde. omplaceringshunde.
Jeg udrer mig generelt over alle de hunde der er til omplacering allevegne.. Jeg synes simpelthen folk er blevet overfladiske og "brug og smid væk" samfundet trives i bedste velgående.
Jeg undrer mig især over folk der skal af med deres hund i forbindelse med skilsmisser... forstår simpelthen ikke dette argument, og synes det er en grund man ser oftere og oftere.. Hvis jeg skulle flytte fra min mand ville det ikke komme på tale at jeg skulle flytte ind et sted hvor jeg ikke måtte have mine hunde med, desuden tror jeg bestemt vi ville komme til at "slås" om at beholde vores drenge.. Hvis begge parter finder en lejlighed man ikke må have hund synes jeg det er en mærkelig prioritering.. Kan godt se at det KAN blive et problem hvis man skal flytte her og nu.. kan bare ikke se hvorfor det sker så ofte?
Er træt af dårlige undskyldninger for at få omplaceret sin hund.. Hvorfor tager folk dog ikke ansvar for hvad de har anskaffet sig!!?
Det værste er folk der lyver om grunden til at hunden skal omplaceres, det gavner hverken hunden eller evt. nye ejere.. ryster kraftigt på hovedet, og er ved at have fået nok, det er levende væsner vi taler om ikke ting der kan sælges i den blå avis!!
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 427 Svar: 3.671
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Jeg kan bedre lide at folk selv prøver at finde hjem til dem i stedet for at sætte dem på internat... det må sgu være stressende for en hund at være der..
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 251 Svar: 1.588
At de så ser indad og gør op med dem selv om de overhovedet har overskud til en hund, hvis de både skal ligge i skilsmisse flytte og være på egne ben
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.073
aug 2007
jan 2008
jun 2006
I min verden er mennesket altid vigtigere end hunden..
Hvis mennesket får dårligere kår pga. hunden så må hunden ud.
Hvis jeg blev skilt skulle jeg finde nyt arbejde hvis jeg skulle beholde min hund... Jeg arbejder nogle gange 15 timer i træk, og det vil jeg ikke byde min hund. Det kan lade sig gøre nu fordi min mand "kun" har et 7-16 job.
Skulle jeg til at gå arbejdsløs eller som ufaglært til en minimum løn, fordi jeg har en hund ?
Aldrig i livet
jun 2006
aug 2007
aug 2007
jan 2008
aug 2007
Tror prioritering er nøgleordet her...
aug 2007
aug 2007
jun 2006
Selv om man bliver udskrevet, går der godt nok lang tid til før man kan tage vare på sig selv, og endnu længere før man kan tage vare på andre.
Og hvem har lyst til at skrive at hunden sælges pga at ejer er psykisk ustabil ?
Der er jo ingen der siger at en evt. køber ikke får det at vide..
Jeg bliver bare så irriteret over at der er nogen der vil vurdere hvad der er bedst for andre og deres hunde
jun 2006
Noget af problemet tror jeg skyldes at det er blevet moderne at have hund...
aug 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 9 Emner: 223 Svar: 2.185
Alle mine er omplasseringshunde og jeg står nu selv i den situasjon at jeg er nødt til at finde et nyt hjem til den ene af dem.
Ikke fordi jeg har lyst til det....eller fordi jeg ikke gider hinde mere....men simpelthen fordi hun ikke passer ind med de andre i flokken.
Var det op til mig så beholdt jeg dem alle 3 til deres dagers ende,men når jeg ser at situsjonen gør at alle hundene på en eller annen måde ikke trives med hinanden så anser jeg det som det bedste for hunden at få en annen familje.
aug 2007
aug 2007
Tanker og holdninger er ikke det samme som at gøre sig til dommer over alles situationer...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.260
Gadehund søger trygt og godt hjem! .
Det er så rigtigt at alt for mange skiller sig af med hunden af de forkerte årsager.
Men netop ved skildsmisse er problemet jo ofte , folk bor i hus , og har ikke råd til at blive boende efter en skildsmisse , hvor den ene indtægt jo bortfalder. Huset må sælges . Der er ikke så mange stedr man må ha' hund i lejlighedder.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Jeg synes det er en forfærdelig udvikling der er... Hver dag er der så mange mange mange annoncer i markedet med omplaceringshunde... og det er kun markedet på HG. Kigger man på alle relevante sider på nettet, pyha, jeg synes det gør ondt i hjertet!!!!
Jeg vil gerne pointere, og håber I læser dette så jeg ikke skal gentage hele tiden: der kan naturligvis være grunde til, at det bare ikke er for hundens bedste at beholde den!
MEN: det stigende antal omplaceringshunde synes jeg absolut giver grund til bekymring!!
Når man anskaffer sig en hund, SKAL man altså virkelig huske på, at det er de næste 8-15 år frem i livet!! Det nytter ikke noget kun at sige: "min situation pt. er god for en hund".
Nej, man kan ikke vide sig sikker på fremtiden... nej, jeg kan ikke vide om jeg skulle komme ud for en ulykke imorgen der gør jeg ikke kan passe Bergkamp... men der er jo ikke disse situationer der skaber den stigende vækst i omplaceringshunde!!!!!!
Ja, skilsmisse bliver en hyppigere og hyppigere grund, og jeg finder det ikke acceptabelt! En hund er ikke en ejendom man bare skiller sig af med, fordi den ikke længere passer ind i sit liv, fordi man nu er skilt... så må man prioritere!!
En anden grund jeg ligeledes læser ALT for ofte: "Vi sælger vores dejlige, smukke og vidunderlige hund, fordi vi har fået barn, og derfor ikke længere har tid til hunden". WHAT????
Havde man ikke gjort sig overvejelser da man købte en hund, at man i løbet af de næste ca. 10 år skulle have et barn? Kommer det som en overraskelse for alle??
Jeg er chokkeret over tendensen...
og jeg er ked af det på de mange hundes vegne!!!!!
jan 2008
Uh, det er lige præcis også en af de grunde jeg kan stejle over.
Ja, man kan ikke være sikker på hundendes kemi passer, man kan godt komme ud for at det bare ikke går mellem dem.
Men:
Folk har ikke tænkt det nok igennem inden de anskaffer sig hund nr. 2, 3, 4... De kigger ikke på den hund de har i forvejen, og vurdere og tænker igennem hvad der er bedst. De undersøger ikke nok, og snakker ikke nok med andre folk om deres erfaringer. Researchen er bare ikke god nok!! Og skulle der opstå noget, prøver folk heller ikke nok! De træner ikke korrekt, eller slet ikke, de prøver ikke adfærdsterapeut... næ... første mulighed: ud med hunden.
Hvad med kastration eller sterilisering?
Ja, det er også en grund der bliver brugt mere og mere.
FØJ!
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.528
Langt hen af vejen kan vi godt være enige... :o) Men på den anden side så er min egen Flica jo selv 'skilsmisse-hund', og jeg forstår sådan set godt at ejeren valgte at finde et andet hjem til hende... Hun stod med et hus de var ved at renovere, 3 børn i alderen ca. 2-10 år, en kat og så Flica, der på det tidspunkt var knap 2 år og så skulle de pludselig skilles - og for mig lød det bestemt som om at det med skilsmisse kom lidt bag på konen... :o( Til hendes ros skal så siges at hun kontakte opdrætteren da hun skulle af med Flica, det var der igennem jeg fik det at vide, hun blev ikke bare sat til salg et 'tilfældigt' sted, og jeg gav da heller ikke en krone for hende - hun skulle bare have det godt :o)
Selv kunne jeg slet ikke forstille mig at skulle af med nogen af mine hunde, men jeg må da også erkende, at kom jeg pludselig til at stå alene, kan jeg godt risikere at skulle af med nogen af dem, da jeg ikke umiddelbart har mulighed for at købe et hus hvis jeg bare var mig og vi kan jo nok godt blive enige om at det ikke er helt nemt at finde en lejebolig hvor man må have en 4-5 hunde... ;o) Men skulle jeg nogensinde komme i den situration, ville jeg helt sikkert kæmpe med næb og klør for at beholde dem alle sammen! :o)
- og de ville aldirg 'bare' blive sat til salg!!
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
Kan kun sige at det har været lykken for de hunde at deres ejere indså at de ikke kunne magte det.
Jeg ville ønske opdrætterne var bedre til at sortere folk fra, når de skal sælge deres hvalpe.
Jeg selv spørger og presser dem så jeg kun står tilbage med dem som virkelig vil det og har tænkt tilbunds.
jan 2008
Og omlaceringshunde vil der altid være, og det er også iorden... for der er mange gode grunde til at måtte skille sig af med sin hund...
men det store boom i øjeblikket er bare ikke ok!!!
aug 2006
Og så det jeg skrev tidligere.
Når jeg skal købe hund oplever jeg desværre aldrig at opdrætteren spørger mig om noget.
jan 2008
aug 2006
Jeg leder f.eks. med lys og lygte efter en langhåret han sch. Dem er der ingen af.
aug 2006
omplaceringshunde.