Omplaceringshunde.. Omplaceringshunde..
Jeg kom lige til at nærstuderer salgsmarkedet, og blev overrasket over hvor mange `ældre` hunde der søger ny ejer.
Bare på de 2 første sider, er over halvdelen hunde, der skal omplaceres pga. forskellige begrundelser.
Nu har jeg været i hundeverden i snart 30 år, og aldrig har markedet set sådan ud.
Jeg har skam fuld forståelse for, at der kan opstå noget så hunden ikke kan blive hos ejer (sygdom osv). Men børn og flytning har da aldrig tvunget mig, til at komme af med mine dejlige hunde.
Har selv været igennem skilsmisse og flytning. Aldrig overvejede jeg, at komme af med mine 4 hunde. Jeg valgte istedet for, at leje et gammelt hus langt ude på landet, hvor vi kunne være allesammen. Også selvom jeg ikke engang havde bil.
Hundene giver mig så meget livskvalitet, at de fortjener ikke bare at blive `kasseret` fordi ens livssituation ændres.
Køb og smid væk samfundet har bestemt ikke været en posetiv udvikling for dyrene.
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 83 Svar: 1.405
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 225
Jeg har en veninde der kæmper en kamp med deres hund, de elsker den over alt på jorden... men den er bare ikke verdens nemmeste hund. De vil den virkelig og den eneste grund til at de er nået til beslutning om at den ikke længere skal være hos dem er at lige så snart de går ud for en dør... forandre hunden sig fuldstændig. Han er så usikker og der med går han på alt, forbigående personer, deres hunde, kørende biler osv. han er umulig at gå med uden at han fare ud i linen og vil angribe... Vi er en stor gruppe mennesker... langt de fleste har kendt ham nærmest altid... Han er umulig at ændre på, for sådan var han fra dag et. Selvfølgelig gør han det ikke helt på egen hånd da hans kvindelige ejer er hundeangst for at han kommer til at gøre skade på en en dag. De kan heller ikke ha gæster, foruden mig/de folk han kender rigtig godt.
Jeg har forsøgt at appelere (staves) til deres sundefornuft... de er ikke glad når de skal luft ham... derved skal han enten ha fred eller ud til en der ved hvad de har med at gøre... han skal ikke bare være kaste bold mellem folk der synes han er en flot hund.
Det skal siges at de har forsøgt men det lykkes bare ikke... I det tilfælde synes jeg det er okay at melde pas.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 32
Tror måske det er blevet sværere at finde hus/lejlighed hvor man må ha dyr. Enten må man kun ha 1 dyr eller også er huslejen sat derefter.
Jeg ved ikke hvorfor det skal være så svært, for hvis der kommer skader bliver det jo betalt.
Hvis kæresten og mig gik fra hinanden i morgen, så ville jeg aldrig kunne finde et sted hvor jeg har råd til at bo med 3 katte og 1 hund.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 133
Omplaceringshunde..