928 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Omplaceringshunde.. Omplaceringshunde..

Jeg kom lige til at nærstuderer salgsmarkedet, og blev overrasket over hvor mange `ældre` hunde der søger ny ejer.
Bare på de 2 første sider, er over halvdelen hunde, der skal omplaceres pga. forskellige begrundelser.
Nu har jeg været i hundeverden i snart 30 år, og aldrig har markedet set sådan ud.
Jeg har skam fuld forståelse for, at der kan opstå noget så hunden ikke kan blive hos ejer (sygdom osv). Men børn og flytning har da aldrig tvunget mig, til at komme af med mine dejlige hunde.
Har selv været igennem skilsmisse og flytning. Aldrig overvejede jeg, at komme af med mine 4 hunde. Jeg valgte istedet for, at leje et gammelt hus langt ude på landet, hvor vi kunne være allesammen. Også selvom jeg ikke engang havde bil.
Hundene giver mig så meget livskvalitet, at de fortjener ikke bare at blive `kasseret` fordi ens livssituation ændres.
Køb og smid væk samfundet har bestemt ikke været en posetiv udvikling for dyrene.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.
  • Tagpap brænding 9.000 kr.
  • Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omplaceringshunde..
  • #1   21. feb 2009 Familien hund,hvor er jeg glad for at du sætter ord på det problem,sidst jeg i en gruppe havde samme mening,blev jeg trynet,men vi har da altid-UANSET HVAD--fundet et sted hvor vore dyr ku være med.

• #2   21. feb 2009 Jeg fatter det heller ikke . . . allergi er en ting, men at man skal flytte, have unger, har fået arbejde.. . det er bare sørgelige undskyldninger . . . synes jeg smiley

• #3   21. feb 2009 Jeg vil tror at allergi er den eneste grund til at min hund skulle få ny ejer, men jeg er dermed også realistiske overfor folk hvor kemien bare ikke er til hinanden... kan man finde en passende familie/person hvor ens hund vil få et længt bedre liv end hos en selv. så forstår jeg godt holdningen... Men man kan vel aldrig se ind i glaskulen og forudse ens tilværelse om ex-antal-år...

Jeg har en veninde der kæmper en kamp med deres hund, de elsker den over alt på jorden... men den er bare ikke verdens nemmeste hund. De vil den virkelig og den eneste grund til at de er nået til beslutning om at den ikke længere skal være hos dem er at lige så snart de går ud for en dør... forandre hunden sig fuldstændig. Han er så usikker og der med går han på alt, forbigående personer, deres hunde, kørende biler osv. han er umulig at gå med uden at han fare ud i linen og vil angribe... Vi er en stor gruppe mennesker... langt de fleste har kendt ham nærmest altid... Han er umulig at ændre på, for sådan var han fra dag et. Selvfølgelig gør han det ikke helt på egen hånd da hans kvindelige ejer er hundeangst for at han kommer til at gøre skade på en en dag. De kan heller ikke ha gæster, foruden mig/de folk han kender rigtig godt.

Jeg har forsøgt at appelere (staves) til deres sundefornuft... de er ikke glad når de skal luft ham... derved skal han enten ha fred eller ud til en der ved hvad de har med at gøre... han skal ikke bare være kaste bold mellem folk der synes han er en flot hund.

Det skal siges at de har forsøgt men det lykkes bare ikke... I det tilfælde synes jeg det er okay at melde pas.

• #4   21. feb 2009 Jeg må nu nok indrømme at jeg hellere ville gå af med mine dyr, end at flytte 100 km væk fra min familie. Det ville være svært ja, men afsavnet til min rigtige familie ville være større.

Tror måske det er blevet sværere at finde hus/lejlighed hvor man må ha dyr. Enten må man kun ha 1 dyr eller også er huslejen sat derefter.
    Jeg ved ikke hvorfor det skal være så svært, for hvis der kommer skader bliver det jo betalt.

Hvis kæresten og mig gik fra hinanden i morgen, så ville jeg aldrig kunne finde et sted hvor jeg har råd til at bo med 3 katte og 1 hund.

• #6   21. feb 2009 Det samme sker på div internaterne. Ja jeg syntes også det er alt for mange. Og jeg undre mig også over hvordan levende væsener bliver kastet sådan rundt. Så ja du har fuldstændig ret.

• #7   21. feb 2009 Jeg kan heller ikke forstå det. Jeg kunne aldrig finde på at sælge min hund. Man tager et ansvar, den dag man køber hunden. Det er jo ikke en ting vi snakker om, men et levende væsen, der også har følelser

Kommentér på:
Omplaceringshunde..

Annonce