780 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hunde i toget. Hunde i toget.

se her:
http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSB/Page/Indholdsside_med_sidemenu_uden_introindhold&c=Page&cid=1002716362641&a=Artikel&aid=1075901011951

Der står:
Du kan normalt kun tage 1 hund med på rejsen. Og du skal huske at købe en barnebillet til Standard til din hund. Ved rejse med flere hunde gælder særlige regler, som du kan få oplyst på stationen.

Nogen der ved hvad disse særlige regler er - hvis man vil have 2 hunde med i toget?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde i toget.
  • #1   11. maj 2008 Min veninde havde 2 hunde, chiuahuaer, i en taske fra Kbh til Vestjylland. Bare en almindelig hundetaske, ikke noget specielt.

• #2   11. maj 2008 Ja men de kan også være i en taske - hvis nu man skal have to tasker eller en i en taske og den anden i snor.

Troede ikke man måtte men åbenbart godt??

Nogen der ved noget?

• #3   11. maj 2008 Jeg ved at i metroen må en ejer ikke gå med 2 hunde i snor, selv om de er chihuhuer. Men i taske må man godt.
    Det er noget med, at hvis de kommer op og slås med en anden hund, så kan du ikke gøre meget, når du skal nolde styr på to hunde.

• #4   11. maj 2008 Jeg har rejst i tog med mine to store bamser og har købt voksenbillet til dem, hvilket svarer til to børnebilletter, så det må være en ny regel.
    Men jeg hæfter med ved der står normalt...så det er altså en regel man kan gradbøje.

/ Trine

• #5   11. maj 2008 Trine - du skal bare være forsigtig - for man må i reglen ikke rejse med to hunde i toget - sådan har det været længe.

Nu er jeg i Australien så kommer ikke lige forbi en DSB station før om et par måneder - men hvis nogen gør - gider i så ikke skrive til mig hvad de særlige regler/omstændigheder er?

KH
    Nicola

• #8   11. maj 2008 Elsker at reglerne er så klare : )

Det er fordi jeg gerne vil have en veninde til at tage min lille hund med til Bornholms udstillingen og hun skal selv have hund med.
    Vil ikke have at hun får problemer - så vil have et klart svar.

Har skrevet til DSB og spurgt dem - også om man kan bruge et print af mailen som bevis hvis nu kontrolløren ikke er enig : )

• #9   11. maj 2008 Er der nogen der ved om man må ha hund med i taske gratis i S-tog (KBH), sådan som det altid har været???

• #10   11. maj 2008 Det lyder lidt som om at hvis din kan være i en taske og hendes i snor, så er der ingen ko på isen smiley

• #11   11. maj 2008 Jette - jo for så har man stadig to hunde med??

Annelise - man må gerne have en hund med i en taske i S-toget som altid...

Og man må også gerne have en hund med i snor - så skal man bare betale børnebillet for den...

Men om man må have begge dele med på engang - det er mit spm...

• #12   11. maj 2008 N. W.
    Da jeg tog toget med min store hund til Aalborg - der skulle jeg købe en alm billet til mig selv - betale børnebillet for hende og en plads billet til hende - ikke for hele sædegruppen.
    Der kan sagtens sidde folk på de andre sæder og det gjorde der også - hun lå bare på gulvet...

• #13   11. maj 2008 N. W.
    Hvordan kan du være sikker når der står på DSB's hjemmeside at man normalt kun må have en hund med??

• #14   11. maj 2008 Tak... jeg har bare ikk ku finde det nogen steder... syns efterhånden reglerne er lidt firvirrende.. forleden fandt jeg ud af man gerne måtte ha hund i metroen uden at betale - og her har jeg gået og slæbt Banditten rundt i en taske....

• #15   11. maj 2008 Det er altså gratis hvis man har dem i taske - det står på alle stationerne...

Men man må ikke bare have dem i snor - så skal man betale børnebillet - det gælder både i tog og metro...

• #16   11. maj 2008 Da jeg skulle fra Roskilde til Århus med toget, der købte jeg to pladsbilletter. Den ene til mig og den anden til Luna (som lå på gulvet) og der havde jeg så min taske stående.. det var i en 4-mands gruppe (jeg havde vinduespladserne), og der sad to andre både ud og hjem.

• #17   11. maj 2008 Hmmm.. på et skilt på metrostationen stod, at man må ha hunde med hvis de er i snor og ikke til gene for andre.... der stod ikke noget om de sku være i taske...
    Og på s-tog står bare, at de skal betale børnebillet, ikke noget om de kommer gratis med, hvis de er i taske... men det må de åbenbart, for der var kontrol på toget idag - og han sagde da ikke noget om jeg sku ha tix til banditten...

• #18   12. maj 2008 Annelise - det står også på metro stationen - at hunden er gratis hvis den er i en taske...

• #19   12. maj 2008 Jeg stod og nærlæste på Flintholm igår - og der står ikk noget om de skal være i taske.... kun at de skal være i snor....

• #20   12. maj 2008 Kig under priser....

Der står som regel at de er gratis hvis de er i en taske - men selvfølgelig skal de også have en snor på selv om de er i en taske.

• #21   12. maj 2008 Ja, det ka jeg godt se nu... bare mærkeligt, der står noget andet på stationerne... tak for oplysningen :o)

Kommentér på:
Hunde i toget.

Annonce