1.015 visninger
|
Oprettet:
Hjælp ang tæger/flåter........ {{forumTopicSubject}}
Hvordan er den bedste måde at fjerne en tæge/flåte på? Nogen siger med en pincet/ tæge tang. Andre siger magerine eller olie så slipper den. Men jeg syntes jeg har hørt de så kaster noget af det der skidt op, som de nu engang ikke kan tåle. Er der nogle der kan hjælpe mig lidt med den.
okt 2007
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.286
okt 2006
Følger: 28 Følgere: 46 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.913
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.690
Kan købes hos dyrlæger og dyreforretninger
okt 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 336
okt 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 336
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.749
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/skovflaat.htm
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 427 Svar: 3.656
okt 2007
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.286
feb 2006
Følger: 69 Følgere: 138 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 25.668
lad være med at smørre med olie eller margarine. Det får nettop flåten til at kaste op og så kan borelia komme i hunden på den måde.
vi bruger hvidløg og så får vi aldrg flåter
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 427 Svar: 3.656
okt 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 336
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 474
Vi bruger Frontline sprayen... Super!!
feb 2006
Følger: 69 Følgere: 138 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 25.668
jeg er nu også ligeglad med om der er en dokumenteret effekt . bare den virker og det gør den her - meget bedre end diverse pipetter
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 754
En tæge er et næbmundet insekt og en flåt er en blodsugende mide.
Tæger og flåter har INTET med hinanden at gøre.
feb 2006
Følger: 69 Følgere: 138 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 25.668
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.749
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 754
Ja, det med flåten havde jeg nok regnet ud. I DK har vi jo hovedsageligt kun bladtæger, og de suger kun saft fra planter.
Hjælp ang tæger/flåter........