{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

HJÆLP VÆR SØD AT SVAR!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Vi har lige været ude at gå med Rollo og naboens hund. på vej ned af en af markerne går Rollo bare og hygger sig med at snuse...
men lige pludselig flyver der en agerhøne næsten lige op i gabet på ham...
og han har fat i den i 2 sek. men det er åbenbart nok til at den dør....
Rollo har tit jagtet vild så som hare og fugle og sådan men aldrig nogen sinde gjordt noget fortræd!!!!!!!! han har altid kommet når jeg har kald og da jeg råbte NEJ NEJ FØJ slap han også fuglen så han havde ikke fat i den ret længe!!!!

men vil lige høre jer....

1. Er det bare hans jagt instinkt eller var det ondskab???

2. Nogen der har en hund der har gjordt nopget af det samme???

3. Bliver han nød til at være i snor når vi går tur frem over??

HJÆLP

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP VÆR SØD AT SVAR!!!!!!
  • #1   21. okt 2005 Jeg tror det var et instinkt, hvis fulglen er fløjet lige op foran næsen på ham har han jo ikk kunne nå at tænke koncekvens og sådan..

• #2   21. okt 2005 Brian B:
    jeg tror jeg ved RIGTIG meget om hunde..................
    men jeg vil bare høre andres mening!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #3   21. okt 2005 ved fandme godt at den har instinkter........................

• #5   21. okt 2005 det er helt normal adfærd. din hund har et stærkt jagtinstinkt og når den nærmest får byttet serveret på den måde ..ja ...så er det helt naturligt. mine egne hunde nedlægger også fasaner hvis situationen byder til det. jeg bor i skoven så det sker ind imellem.

• #6   21. okt 2005 ja........ gider fandme ikke dem der tror at "børn" ikke kan have med hunde at gøre!!!!
    er i toppemn i min trænings klup Rollo og mig er nogen af de bedste på vores hold... og arbejder på et internat... læser hunde bøger hver aften har 20 stk... min hund betyder mere end venner og fester..... kan ikke gå mere op i ham

• #7   21. okt 2005 Mojo allerstørste hit når vi har kyllinger, det er at nappe hovederne af dem alle sammen, og kommer hun ind til hønsene, så gør hun det samme - og mine kaniner.....o la la, hun ville gerne have gebiset i dem også:o))
    Mogen hunde har bare det der med smådyr.
    Og så fløj den lige i hovedet af ham, selvfølgelig snupper han den, det tror jeg alle ville have gjort, bekymrer dig ikke så meget om det:-)

• #8   21. okt 2005 Søde Anja, slap nu af - hvis dit voksne jeg........men det er måske også det du gør:o)))))

God weekend til dig og Rollo.

• #9   21. okt 2005 Rikke: nej hehe blev bare lige lidt sur... har hørt det så mange gane trænings kluppen sagde det også da jeg startede da var jeg nemlig kun 11 år!!!! lige blevet 11 år... men det går jo godt

• #10   21. okt 2005 * Hr & Fru Numsefisk *: enig har da meget at lære endnu men er altsår ikke helt LOST!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #11   21. okt 2005 Avs Anja. Rollo skal da stadig have lov at løbe frit *G* Han kommer jo (det vil jeg tro, så dygtig som han er ;o) ) når du kalder og du kan jo ikke holde øje med alle de agerhøns der flyver op i gabet på ham ;o)

• #12   21. okt 2005 blev bare lidt forskreket da jeg så den var død

• #13   21. okt 2005 Synes måske ikke man skal råbe nej og føj af ham - måske skal du bare bruge en slip kommando - det er mere positivt end det andet, og så rose ham når han aflvere pænt til dig....

• #14   21. okt 2005 være var så at da naboens hun var på vej hjem af igen snuppede hun fuglen og løb LANGT LANGT væk...... ved ikke om hun åd den........ det var jeg blevet ked af hvis min hund havde gjord det!!!!!!!!!! og de må jo heller ikke æde fjergræ

• #15   21. okt 2005 Nicola: jamen så langt nåde jeg slet ikke at tænke da jeg troede den stadig var i live!!!!

• #16   21. okt 2005 du skal bare tage det roligt .din hund er ikke ond eller noget grimt . den kunne jo næsten ikke undgå det vel og den vil jo jagte alt som bevæge sig efter alt som rør sig ikke det er normalt for alle hunde.

• #17   21. okt 2005 Hej. Min hund har også slået en Mår ihjel. Det er bare dens jagtinstinkt og du behøver ikke holde den i snor fremover!! Bare rolig! Det sker at hunde gør sådan noget og min hund som ellers er ret lille, elsker også at slå rotter, mus osv. ihjel... Der er kun naturligt, bare rolig! Med venlig hilsen Benedikte.

P.S. Det er ikke Alma men dens mor jeg taler om.

• #18   21. okt 2005 enig med Brian.. synes det er lidt at overreagere det her

• #19   21. okt 2005 hey anja

rollo skal helt sikkert gå uden snor igen, han er hverken ond eller farlig.
    fuldstændig naturlig for hver en hund, nogle mere end andre. murphy har aldrig jagtet noget vildt, kun bolde og pinde *LOL*
    Dun lyder til at være en rigtig klog lille dame, der elsker at lære noget om hunde, bliv ved med det :-)))

knuus didie og den boldjagtende hund murphy

• #20   21. okt 2005 Jeg tilslutter mig fuldstændig Annis indlæg.
    Racen er en jagthund, og det den gjorde instinktivt, er jo det der udnyttes og "tæmmes" hos jagthunde..*ss* Så du skulle jo faktisk være glad for, den hapsede Agerhønen.. (den kan sagtens spisen, og smager fremragende *ler*)

Ang. Brian..
    Han ser jo hurtigt at der bliver talt til et barn, og undskylder.. Så hatten for det Brian *ss*
    Hvis i kigger godt efter, så er der altså også et gran af humor i Brians indlæg *ss*
    Sammenligningen er i allefald ikke til at tage fejl af !
    *LooooooooooooooooooooooooooooooooooooooL*

Møz til Alle
    Moster *ss*

Kommentér på:
HJÆLP VÆR SØD AT SVAR!!!!!!

Annonce