En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det vidste jeg ikke!!!
  • #1   23. maj 2008 jep det gør den...

• #2   23. maj 2008 Det er jeg heller ikke så overrasket over, det var mest i forhold til Shæferen. Ja lyden er ikke ligefrem fantastisk desværre smiley

• #3   23. maj 2008 pit bull 235
    shæfer 236
    rotwailer 320 og de alle er målt i pund.. så kan du selv om regne.. hehe

• #4   23. maj 2008 Jeg synes også at de nævner ved pitten at dens kæber låser fast? Gør de ikke det?

• #5   23. maj 2008 Er du overrasket over, at schæferen bider med samme styrke som pit bullen?

Eller?

• #6   23. maj 2008 Hov hørte lige efter igen, det sagde de så ikke noget om smiley

CH: Nej jeg er overrasket over at en Rottweiler bider så meget hårdere end en schæfer.

• #7   23. maj 2008 Schæfer 238 sagde de smiley

• #8   23. maj 2008 Nåå, sådan ;o)

Først og fremmest er det to individer, der måles imellem (tre) - der er stor forskel på den enkelte hund og måden, den er blevet trænet på i ærmet.

Men overraskende synes jeg ikke det er - de er jo skabt helt forskelligt. Kæberne på rottweiler er meget kraftigere og meget mere muskuløse hos en schæfer - til gengæld oplever man oftere hos en rottweiler, at den skifter bid, når den har fået fat. Schæferen har mere tendens til at hægte sig fast.

• #9   23. maj 2008 Rottweileren i klippet ligner til gengæld en, der bider RIGTIG godt - fuldt og fast bid, ingen tyggeri og flot arbejde efter biddet...

Schæferen er lidt mere tam i det ;o)

GAD godt at der lidt flere rottweilere, som virkelig arbejdede igennem som den ;o)

• #10   23. maj 2008 ja det ville dælme være et skønt syn...

• #11   23. maj 2008 CH: Ja det er rigtig flot, men nu er jeg nok også overrasket fordi jeg har en rottweiler som er så speciel, doven, lasket og gider ikke rigtig sådan noget træning smiley Blev spurgt af en træner i politihundeforeningen om jeg ikke havde lyst til at gå der med Cæsar, men det har han slet ikke et sind til. Jeg kunne slet ikke forestille mig gøre det som den rotweiler gjorde!!
    Men jeg troede virkelig at en schæfer og rottweiler lå på samme niveau hvad angår bidestyrke smiley

• #12   23. maj 2008 Louisa, racernes styrke ligger forskellige steder i den forbindelse..
    Der, hvor rottweileren har styrke, har schæferen hurtighed.

De har lidt forskellige teknikker, de to racer ;o)

• #13   23. maj 2008 Martin: Og hvor ved du fra det er en skrøne?? Spørger bare smiley

• #14   23. maj 2008 CH: Selvfølgelig er der forskel på racerne. Indrømmet, så ved jeg ikke meget om schæfere, men troede måske også med henblik på deres størrelse at de bed meget hårdere.

• #15   23. maj 2008 Jeg er da ikke overrasket over at en rottweiler har en større styrke i bidet end en schæfer. Jeg ville have været overrasket hvis det var omvendt. En rottweiler er da meget mere robust og kraftig end en schæfer.

• #16   23. maj 2008 Martin: Kan man få noget fakta på banen? Evt. link?

• #17   23. maj 2008 Så er jeg tilbage: Jeg er overrasket over at en schæfer ikke bider hårdere smiley

• #18   23. maj 2008 Martin: Ja de låser, men ikke fordi de har en mekanisme i kæben som andre hunde ikke har. Det er som du selv skriver "lockjaw" (vidste bare ikke at det hed det), og i mine øjne er det jo en "lås" ligesom "benlås" smiley

• #19   23. maj 2008 Jeg vil mene at de fleste hunde, der har har forsvarsdrift liggende under huden er i stand til at "låse" kæberne mentalt.

Jeg så sidste år en schæfertæve gøre det - en granvoksen man kunne ikke få kæberne fra hinanden på tæven, der havde fat i en anden tæve...

Ingen hunde kan låse kæben fysisk...

• #20   23. maj 2008 Jeg har oplevet en "muskelhund" nedlægge en pony, i sin blodrus var den fuldstændig umulig at få den til at gi slip. Det måtte tilkaldes dylæge så den kunne blive aflivet, og den gav ikke slip før den var død, ponyen overlevede desværre heller ikke. Der var det jo blodrusen der gjorde at hunden "låste" kæberne/musklerne så meget at den ikke ville give slip, den havde jo nedlagt et bytte. Så det er deres iver der gør at de ikke giver slip.

• #21   23. maj 2008 Ren adrenalin....

Musklerne er spændt til bristepunktet, og slapper ikke af før adrenalinniveauet sænkes igen...

• #22   23. maj 2008 Så kan det vel diskuteres om det er forsvarligt at have hunde på den størrelse og med den kraft gående....?!

• #23   23. maj 2008 Hvis ikke, så er der sørme mange hunde, der skulle ud af det danske repetoire ;o)

Det handler om, at man med opdragelse og andre foranstaltninger forhindrer hunden i at nå det punkt...

• #24   23. maj 2008 CH: det kan jeg kun give dig ret i, men der er <b> alt </b> for mange der ikke formår at opdrage hunden, så den ikke når det punkt...

• #25   23. maj 2008 Der gik to hunde sammen på en gård en lab og en "muskelhund" der er masser af dyr på gården og der har aldrig været noget. Men noget sagde klik og de løb efter pony'en og jagtede den. Den enste der angreb pony'en var "muskelhunden", men da den var nedlagt gik lab'en også igang med at bide den. Dem der havde hundene fik dem aflivet begge to, da dyrlægen mente det var det bedste.

• #26   23. maj 2008 I forhold til hvor mange hunde, der findes i vores lille land, så synes jeg faktisk det går ret godt på den kant ;o)

• #27   23. maj 2008 ja, jeg synes jo egentlig bare at det er skræmmende at disse hunde kan opdrages til at bide på den måde..

• #28   23. maj 2008 Min hund er trænet til at bide på den måde....

Det gør ham ikke det mindste bidsk - det gør ham bare trænet...

Hundene bliver ikke trænet til at bide i mennesker, men at bide i ærme.

Ærmet fungerer som en bold, der er sat på en arm. Lægger man ærmet på jorden er hunden bedøvende ligeglad med manden...

• #29   23. maj 2008 CH: så er din hund jo heller ikke trænet til at bide på den måde...

• #30   23. maj 2008 Ups - ja nu ved jeg jo ikke, om du taler om ponyer eller ærme - jeg taler selvfølgelig om den måde, der bides i klippet..

• #31   23. maj 2008 På hvilken måde mener du?

Den er trænet til at bide, som der vises i klippet....

• #32   23. maj 2008 CH: Nå okay, der talte vi lige ved siden af hinanden

• #33   23. maj 2008 Nej jeg håber da ikke at der er nogen hunde, der er trænet til at angribe heste..
    Men syns nu stadig at det er skræmmende at en hund har det i sig.. Måske er jeg naiv, men jeg synes at det er ubehageligt at en hund, trænet eller utrænet kan bide i et ærme og så med sådan en kraft..

• #34   23. maj 2008 Jeg synes det er fantastisk :o)

Jeg kan godt lide at se hunde, der arbejder - at se dem bruge de drifter, de er født med og at udvikle dem til fordel for både hunde og mennesker..

• #35   23. maj 2008 Må jeg spørge hvad fordelen er? For mennesket? Hunden? Kan ikke se andet i det end hunden får ros for at udvise agressivitet.

• #36   23. maj 2008 Anne A: De to hunde var ikke trænet til noget som helst, det var ganske almindelige familiehunde, og det var meget hårdt at aflive dem.

• #37   23. maj 2008 Louisa.. Det var til CH smiley

• #38   23. maj 2008 Anne, jeg kan høre, at du ikke har hørt så meget om denne sportsgren...

Det er ikke aggression, hunden bruger, når den bider i et ærme. Det er den samme drift, som får den til at løbe efter en bold..

Så i bund og grund er det en leg for hunden på samme niveau, som når man kaster bold, trækker med en gammel sok el. lign.

I de "gode" gamle dage brugte man hundens forsvarsdrift/aggressionsdrift til at indlære tingene med, men det skabte hunde, der var tossede i hovedet.
    Det er klart, at der er nogen, der stadig kan finde på det, men det gængse er at de trænes i byttedrift, som er leg for hunden...

Når man træner i byttedrift, som er en meget sund drift for hunden at være i, så får man en velstimuleret og harmonisk hund ud af det. Fuldstændig som når man bruger spordriften og lader den gå spor og søge sin mad.
    Det er da i den grad en fordel for både hund og menneske...

• #39   23. maj 2008 En anden ting - hunde der trænes i denne disciplin bliver også trænet i lydighed..

Jeg skal finde et klip, du kan se.....

• #40   23. maj 2008 Anne A: Du skrev : Nej jeg håber da ikke at der er nogen hunde, der er trænet til at angribe heste..

Derfor jeg skrev tilbage til dig smiley

• #41   23. maj 2008 Bullterrier kan vist bide 6 tons? :s

Kommentér på:
Det vidste jeg ikke!!!

Annonce