{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

udvikling til 1. gangs hundeejer :-) {{forumTopicSubject}}

Til september har jeg haft min hund i 2 år!!! Og hvor går tiden stærkt! Og hvor har jeg lært meget - både om hunde, men i særdeleshed også om mig selv :-). I 1 år inden jeg fik Tikka, var jeg sygemeldt. Jeg havde brug for at blive "luftet", så jeg lånte en bekendts hund ligeså tit jeg kunne- en amstaff blanding. Jeg blev mere og mere glad for hende, og kunne se hvilken fantastisk god ven og støtte man kunne få i en hund. Jeg fik efter nogle måneder smag for mere hund, og kom ud som frivillig på et dyreinternat. Her brugte jeg masser af tid på dyrene, men havde MEGET svært ved at se hundene stå i deres bure og være understimulerede og forvirrede. Selvom de dog kunne være heldige at få en enkelt gåtur. At gå derinde hos dem og gøre rent og høre dem gø, kunne jeg ikke holde ud - heldigvis var der andre dyr at passe- katte og smådyr, de var ikke så stressede. Når jeg så var færdige med rengøringen sad jeg tit inde ved en hunde og bare var sammen med den - jeg NØD det. Der var især i SBT jeg lå i ske med ;-), og en stor jagthund der lå på skødet !!! Det blev tydeligt for mig at jeg havde lyst til MERE hund. Men så var tanken - kunne jeg overhovedet give en hund det den har brug for?? Jeg begyndte at læse jeg alle de bøger jeg kunne opdrive om hunde og opdragelsen af dem. Jeg vægtede for og imod ved at få hund, jeg skrev ønskelister om hvad hunden skulle kunne. Jeg kunne finde på at græde hvis jeg kunne se at jeg ikke kunne give en hund det den havde brug for - for nu var mit hjerte ved at åbne sig for tanken om at få hund, og jeg kunne ikke magte at skulle lukke for den drøm igen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udvikling til 1. gangs hundeejer :-)
  • #1   23. maj 2008 Fortsættelse følger....om lidt

  • #2   23. maj 2008 ......Jeg tænkte og tænkte og kune ligge søvnløs om natten over det. En dag da jeg var på dyreinternattet, kom der en højdrægtig hund ind. En lille lysebrun tæve, der var sky og lidt nervøs. Jeg synes at hun var kedelig, sådan en lille hund skal jeg ihvertfald ALDRIG have!!! Nu ville skæbnen, at der ikke var nogen der kunne passe denne tæve, for hun skulle hjem privat når hun var så drægtig. Jeg sagde at jeg MEGET gerne ville passe hende og hendes hvalpe. De kendte mig allerede rigtig godt på dyreinternatet, og vidste at jeg ville gå til opgaven med stor ansvarlighed og seriøsitet. Jeg fik privat nummeret til dyrlægen og kunne også ringe til personalet på dyreinternatet anytime. Jeg fik hunden med hjem, med klare instrukser om hvordan jeg skulle bære mig ad ved en fødsel. Jeg skulle have hvalpene i 1 måned efter fødselen. Jeg glædede mig meget og følte mig rigtig begejstret og glad med en hund, som JEG havde ansvaret for :-). Der gik ikke mange timer med hende før jeg opdagede hvilken UTROLIG hengiven hund hun var ( hvilket jeg idag godt ved kunne skyldes hendes omtumlede liv, og hendes drægtighed), og jeg følte hurtigt et bånd til hende. Jeg lå på sofaen med hende og lyttede til alle hvalpene i hendes mave -SUK. Efter kun få dage med hende fik jeg beskeden om at ejeren var dukket op og krævede hende tilbage. Jeg var godt nok trist!!! Da de kom og hentede hende spurgte jeg om jeg evt kunne få hendes nummer fordi jeg muligvis gerne ville købe en hvalp af hende, det fik jeg selvfølgelig, og jeg kiggede ud af vinduet og så at hunden logrende fulgte med hjem. Det lettede mit hjerte at hunden var glad for at se sine mennesker.
    I den næste tid gik jeg og ventede spændt på at hvalpene skulle komme, og endelig kunne jeg gå ud og vælge min første hund - som jeg havde bestemt skulle være en tæve. Der var ikke nogen tvivl om hvilken tæve det skulle være. En af hvalpene kom hurtigt op på mit skød, og var meget mere interesseret i mig end de andre hvalpe. På et tidspunkt var jeg gået lidt væk fra hvalpene, og den søde lille hvalp kom igen hen til mig og lagde sig ved mine fødder.... Hunden var dermed valgt - eller rettere hunden havde nu valgt sin kommende ejer. Dagen kom endelig da jeg skulle hente min hund. Da jeg havde fået hende, og hun lå på mit skød på vej hjem i bilen, kunne jeg ikke holde tårerne tilbage - det var sgu for overvældende. Den næste LANGE stykke tid når jeg vågnede om morgenen...


  • #3   23. maj 2008 Sikke en rørende og varm fortælling, som fortsætter og fortsætter. smiley Dejligt, du går så meget op i det og ja, det er helt utroligt, hvad man kan have sammen med en hund. smiley

  • #4   23. maj 2008 ...Var det eneste jeg kunne sige - puha hvor jeg dog elsker dig.. ( ja, det lyder sukkersødt, men det var fandeme sådan jeg følte!!!)
    Omkring 5 timer om dagen brugte jeg på at gå i parken, møde andre hunde, snakke med hundemennesker. Det her hundeliv var bare så meget mig!!!
    Nu over 1½ år efter, er det at have hund stadig en meget vigtig del af mit liv - ja, det er blevet min hobby. Nu er jeg så begyndt til lydighedstræning, og jeg kan virkelig mærke hvor meget bedre og stærkere en leder jeg er blevet for min hund, men samtidig kan jeg også mærke hvor meget mere jeg har brug for at lære. Det bliver vist aldrig kedeligt at have hund - ihvertfald ikke for mig der er så grøn.
    Det var bare en lille autentisk godnat historie smiley

    Og nej, jeg er ikke 16 år, men 29 år GGGGG


  • #5   23. maj 2008 Tak vovse og jeg smiley




  • #6   23. maj 2008 Skægt at høre lidt,om en hund og ejer man ser en gang om ugen smiley

  • #7   23. maj 2008 Hvis det var idag, havde jeg ALDRIG fået en hund på denne måde - det var noget af en chance at tage mht. moderens liv, alder (hun var kun 1 år!!), og ja, i det hele taget. Men nu er jeg så blevet så meget klogere. Og jeg har været superheldig, at hun lige var den hund jeg havde brug for. Hun har vist sig at være en af mine bedste læremestre...Og hun er det i allerhøjeste grad stadigvæk !!!

  • #8   23. maj 2008 Var skam så lidt! smiley Jeg bliver mere og mere begejstret for dig og dit hundehjerte, jo flere af dine indlæg jeg læser, dejligt. smiley

  • #9   23. maj 2008 Hi hi Stine - det var godt at der lige var et billede af dig, ellers havde jeg ikke gættet hvem det var smiley

  • #10   24. maj 2008 Ih altså taarrk vovse og jeg smiley

  • #12   24. maj 2008 Ulven...
    Tak smiley
    Ja, du har fuldstændig ret, men ER rig


Kommentér på:
udvikling til 1. gangs hundeejer :-)

Annonce