{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Adfærdsproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg vil rigtig gerne have nogen råd fra Jer garvede hundeejere herinde, for jeg står i en forfærdelig situation.

For 3 år siden fik min svigermor en blandingshund (gravhund/papillon). Det første år gik tingene ok med hunde, og han havde ikke rigtig noget problemer.

Som tiden gik, begyndte hans adfærd at ændre sig grundet min svigermors manglende viden om hundeopdragelse.

Her til jul gik det så galt, og hunde bed først mig og efterfølgende min kæreste. Hunden har flere gange bidt både min svigermor og hendes kæreste.

Efter "ulykken" trænede hun lidt med ham, og tingene blev lidt bedre for desværre at blive helt gal her indenfor de sidste par mdr. Han er begyndt at stikke af, og både vores naboer, og naboerne hvor hun bor, klager over at han gør af alt hvad der rør sig.

Hun kan simpelthen ikke styre ham, og det er ham der bestemmer (det er så galt at de sidste 2 år har hendes kæreste ikke sovet hos hende pga. hunde. Han fare simpelthen i flæsket på ham).

Min kæreste og jeg har mange gange snakket (og skændes) over hunden, fordi jeg ikke vil acceptere sådan adfær i mit hjem. Men, jeg kan heller ikke sige at den ikke må komme her, for så vil min svigermor heller ikke komme her mere.

Jeg er virkelig i syv sind - hvordan kan jeg få tingene sagt, så hun forstår det? Vi skal selv have hund om 2 uger og jeg har virkelig mine betænkligheder om, hvorvidt de to hunde skal have lov at være sammen fordi jeg frygter, at min svigermors hund fare i flæsket på vores hund og gør vores hund bange for andre hunde.

Hvordan får jeg det sagt? Og hvad skal jeg gøre?

Det skal siges, at min kæreste er enebarn og eftersom hans mor gerne ville have haft flere børn så behandler hun hunden som hendes barn.

Jeg har virkelig brug for nogen gode råd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærdsproblemer
  • #1   24. maj 2008 Den første og største fejl er da helt bestemt, at hun behandler den som sit eget barn. Det er en hund og skal opdrages/behandles som sådan !

At få det sagt til hende, bliver svært. Det kommer meget an på jeres indbyrdes forhold. Og siden du spørger, så er det måske fordi jeres forhold ikke kan tåle at du bare fortæller hende sandheden desangående.

• #2   24. maj 2008 Anne: Vi har et godt forhold - men hunden står hende umiddelbart nære end jeg gør. Og som vi alle ved, er sandheden ikke altid rar.

• #3   24. maj 2008 Tante Brahe : Det gør han stensikkert også - og er dybt stresset af alt det ansvar. *S* hvor er du sød - du får mig til at tro på at det faktisk er så let som ingenting :o)

• #4   24. maj 2008 Det er også "let", du skal bare være forberedt på konsekvensen af det hvis du siger det lige ud. Forhåbentlig tager hun det positivt og får løst problemerne så den ikke behøver at gå ind i statestikken. Eller også får i et anspændt forhold, som forhåbentlig med tiden kan blive godt igen.

Det er altid - synes jeg - svært med de svigermødre !

• #5   24. maj 2008 Jeg ville så IKKE lade denne hund komme i nærheden af min hvalp, hvis jeg var dig........Ikke med mindre hun begynder til noget træning eller får en adfærdsdims til at komme og kigge på det, efter MIN mening, syge forhold hun har til sin hund. Kan hun da slet ikke se at det er et problem??? At den bider jer alle, at kæresten ikke kan ligge i sengen, at naboerne klager over den?? Eller er det alle jer andre, der er noget galt med??

• #6   24. maj 2008 Tante Brahe: Nej, slet ikke - jeg kan godt lide at tingene ikke er pakket ind. Så opstår der heller ingen misforståelser ;o) Og ja, ofte ville man ønske at det var ejeren som blev straffet for sin uvidenhed. For hundende er jo bare som ejerene opdrager dem.

Mette: Nej, sådan har jeg det også. Jeg tror ikke at træning alene vil kunne rette skaden op. Hun "glemmer" at han har bidt og hun tager ham i forsvar hvis han gør noget forkert. F.eks. den anden dag havde jeg lukket ham ude i baggangen fordi han tikkede imens vi spiste. Midt i maden rejser hun sig, og lukker hunden ud. Jeg siger til hende, at det er med vilje at han ligger derude og siger 2 gange at jeg gerne vil have at han bliver derude imens vi spiser. Hun er helt forkert ud i ansigtet og siger bare "jamen, han ligger jo bare så pænt lige her". Så det endte med, at hun faktisk ikke respektere det jeg sagde. Den hund er ALT for hende - og min kæreste har sagt (godt nok i sjov) at han betyder mindre end den hund. Og inderst inde så tror jeg, at hunden er på lige fod med min kæreste og så er jeg og hendes kæreste UNDER hunden.

Hvis jeg var alene om beslutningen skulle vores hund ikke være sammen med ham før hun har set en adfærdsekspert... men jeg ved at det ender i et skænderi med kæresten og han siger "lad og nu se" og "han er jo i snor" osv.

• #7   24. maj 2008 hov kan se mit indlæg ikke blev postet..

Men jeg havde skrevet at hvis det var herhjemme, havde jeg fortalt hende hvordan det er, og at hun til en hver tid var velkommen UDEN hund, da jeg simpelthen ville frygte for den ville gå til angreb på kattene eller Lilly når hun kommer..

• #8   24. maj 2008 Lilly: Det er også svært for så skaber jeg splid imellem min kæreste og hans mors. Men mon jeg kan tillade mig at sige, at hundende ikke skal lege sammen og så kan vi jo gå når de er på besøg.

• #9   24. maj 2008 Pil- i skal da ik gå nogen steder, når det er dem der kommer på besøg i jeres hjem. Forklar det på en pæn måde. Man må som hundeejer respektere, at det ik er alle steder ens hund er velkommen.

• #10   24. maj 2008 Pil G - Må ærligt indrømme at jeg sætter mine dyrs liv højere end om min kæreste kan med hans mor.. Hvis hun ikke kan komme uden hund, må hun holde sig væk, så kan vi komme og besøge hende uden vores hund,,,

• #11   24. maj 2008 Pil:

JEG ville så tage det skænderi med min kæreste!! Prøv at spørge ham, hvordan han vil ha`det, hvis jeres lille hvalp blev bidt af svigermors hund og skadet på sjælden for altid?? Ville han kunne leve med det, når han VED at riskoen er der?? JEG ville i alle tilfælde ikke. En ting er at der ALTID kan ske uforudsete og uheldige ting 2 hunde imellem, men her VED man jo at hunden bider. JEG havde godt nok stået fast!!! For ikke at give min lille hvalp traumer overfor andre hunde...

• #12   24. maj 2008 Pil.
    Jeg vil også mene at det er på høje tid at få stilt det skab.
    Det er dit hjem, altså så må hensynet ligge overfor dig og den nye hvalp, fremfor en bidsk hund der kommer på besøg.
    Det må da være muligt for hende at lade hunden blive hjemme, eller i så fald, kan det blive nødvendigt.

Jeg kan ik se der er så meget at rafle om, jeres nye hvalp skal ikke traumatiseres.

Kommentér på:
Adfærdsproblemer

Annonce