{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Hun i løb leger med hanhund uden opsyn {{forumTopicSubject}}

¤¤ BEMÆRK ¤¤

Denne tråd handler ikke om mig selv, min egen hund og/eller mine egne holdninger til emnet, så vær søde ikke at gøre dette til en latterliggørelses-tråd !
Jeg søger udlukkende info for en bekendt...



Har en bekendt som har en tæve i løb. Denne tæve har fået lov at lege med en hanhund mens den er i løbetid.. Ejer ved ikke rigtigt om de har parret sig ( Tror derved ikke at der har været øjne på hundene hele tiden )

Ejer har spurgt om jeg ikke kan spørge herinde på HG om der er nogen der har været ude for det sammen...
Så nogen der har prøvet det samme ? Evt resultat ?!

Har rådet ejer til at tage en tur til dr.dyr og få en abortsprøjte for at være på den sikre side....

- Ejer spørger hvad en abortsprøjte koster ( Er ret sikker på at tæven kommer til at få sådan en da ejer vist ikke er særligt interesseret i små hvalpe i sin lejlighed )
Nogen der ved det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun i løb leger med hanhund uden opsyn
  • #1   25. maj 2008 hun må jo kontakte sin dyrlæge til råd og vejledning.....

  • #2   25. maj 2008 siger så det samme som camilla og så ellers liiige få den øverste etage undersøgt - det er jo totalt hul i huen, det der

  • #3   25. maj 2008 Vent til 25. dagen - tæl evt. fra sidste dag de var sammen og lege, og få tæven skannet. Er hun ikke drægtig slipper hun for abortsprøjten, som på sigt ikke er god for tæven.

  • #4   25. maj 2008 gitte: at scanne på det tidspunkt giver langfra sikkerhed for om tæven er drægtig eller ej

  • #5   25. maj 2008 Har du forhørt dig om, hvor længe hundene har været uden opsyn - de hænger jo som regel sammen lidt tid, så det kan ikke lige gøres på 2½ minut...

    Hvor om alting er - en abortsprøjte med det samme vil være min anbefaling. Og så ikke at gentage "succesen"


  • #6   25. maj 2008 Jo, det gør det. Ifølge min dyrlæge, så bør man kunne se det på 25. dagen.

  • #7   25. maj 2008 "Så nogen der har prøvet det samme ? Evt resultat ?"

    Har ikke prøvet det samme, men kan godt give et bud på resultatet...

    Små søtte hundehvalper ;-P


  • #8   25. maj 2008 Gitte: så er han rigtig rigtig dygtig, for det er meget få dyrlæger i dk, som er så dygtige at de kan være 100 % på at de ikke tager fejl så tideligt. Ved ved at Birgitte Schøtz(staves ?) er rigtig dygtig, men om hun giver 100% garanti kan jeg godt være meget i tvivl om. mine egne dyrlæger er utrolig faglige dygtige og derfor vil de slet ikke scanne for drægtighed, netop fordi risikoen for at tage fejl er ret så stor - de bruger blodprøve.
    Jeg har selv fået en tæve scannet ïkke drægtig på 25. dagen, hos en anden dyrlæge og så en uge senere scannet drægtig, med mindst 4 fostre, men der kom slet ingen.
    kender til folk der har fået negativt svar og så vupti var der 10 hvalpe og også mange der har fået at vide at der var hvalpe og så kom der ingen. Så nej, scanning er kun et godt værktøj, hos en dyrlæge, med stor rutine med at scanne for drægtighed og det er der altså ikke ret mange dyrlæger der har


  • #9   25. maj 2008 jeg synes bare at det er dumt at lade en løbsk tæve rende sammen med en hanhund...

    men så må man jo tage konsekvenser, enten at få hvalpene eller få en abort..

    og hvis man så endelig sætter en løbsk tæve sammen med en hanhund, hvad så med nogle p-piller til den stakkels hund.. når nu man ikke gider holde opsyn med dem..


  • #10   25. maj 2008 Jeg har fået Bianca skannet på 25. dagen og var ikke drægtig, og skulle heller ikke være det.

  • #11   25. maj 2008 gitte: det var jo heldigt nok - men det er altså ikke en sikker metode

  • #12   25. maj 2008 hvis den lige har været i løbetid og ejer alligevel ikke har interese i at den får hvalpe, så vil jeg da råde ham til at bestille tid til en sterilisation...hvis der så er små fostre i livmoderen vil de alligevel dø når den fjernes......og bagefter kan ejer med god samvittighed lade sin tæve lege med hanhunde hele året rundt........

  • #13   25. maj 2008 cecilie: så ved jeg ikke hvor din dyrlæge har trukket sit eksamensbevis - de behøver slet ikke hænge sammen - bare hannen har fået skudt af, så er der risiko for hvalpe.

  • #14   25. maj 2008 En abortsprøjte kan gives langt henne i forløbet. Men jo længere man venter jo hårdere bliver det for tæven. For det bliver en provokeret abort, og er hvalpene store, så skal de fødes. Det håber jeg ikke bliver nødvendigt nogensinde.

  • #15   25. maj 2008 Tak til jer der kom med svar og råd som jeg kan gi' videre smiley

Kommentér på:
Hun i løb leger med hanhund uden opsyn

Annonce