{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Dumme hund og stakkels kat :-( {{forumTopicSubject}}

Mine svigerforældre har pt killinger der er ca 3 uger gamle. Begge hundene har hele tiden været meget interesseret i dem og meget forsigtige når de har fået lov til at snuse til dem.. Men idag gik det galt... Normalt må hundene kun være oppe hos killingerne (på 1. sal) når vi er med deroppe, men Odin har på en eller anden måde sneget sig derop idag og leget vildt med dem.. Resultat: En død killing og en der er bidt hul i.. Jeg tror bestemt ikke han har villet skade dem, men øv hvor er det trist:-(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumme hund og stakkels kat :-(
  • #1   26. maj 2008 Nej altså....

  • #2   26. maj 2008 Ane-Mari: Hmm?????

  • #3   26. maj 2008 Jeg siger også bare Hmmmm

  • #4   26. maj 2008 HVORFOR HMMMM???

  • #5   26. maj 2008 Ej !!!!

  • #6   26. maj 2008 ej det var da trist smiley

    ja hvorfor skriver i hmmmm alle sammen?


  • #7   26. maj 2008 ej hvor syndt.. R.I.P lille mis

  • #8   26. maj 2008 Altså helt ærligt så bliver jeg sgu lidt ked af det når i bare skriver hmm... Tror i jeg bare syns det er helt ok eller hvad?? Eller er det fordi jeg har forfærdelige kamphunde??? smiley

  • #9   26. maj 2008 Det kunne være sket med alle hunde- så håber bestemt ikke det er endnu en fordom..

  • #10   26. maj 2008 syntes altså også godt i kunne forklare jeres hmm'er til trådstarter


    og hvis det er fordi hun har "kamphunde"
    så vil jeg bare sige at fik min labber muligheden kunne hun også finde på det, hun kan ikke li katte!


  • #11   26. maj 2008 Åh nej da... Hvor er det trist at læse.. Hvordan har den lille, som blev bidt?

    Jeg tror heller ikke han har ville skade dem. Han har nok ville lege med dem og så er det gået galt.

    Frejas far var også "skyld" i to af hendes søskende døde, da de var halvanden uge gamle..Han ville lege med dem, men blev for voldsom og kom til at ligge sig på dem:o(

    Men det gør det selvfølgelig ikke mere trist for jer eller kattemor..:o(


  • #12   26. maj 2008 Forfærdelige kamphunde ?
    Det er der da ingen der har nævnt. Nogle af jer muskelhundeejere er så hurtige til at slynge det ud ( Nogle !!! Ikk alle !!)

    I min verden har det intet med at gøre du har muskelhunde.. selv hvis det havde været end lille Chihuahua der havde gjort det, havde ville det ikk have gjort det bedre.

    RIP Lille mis og god bedring til den anden ..

    Håber dette har været en dyr lektie for dig !



  • #13   26. maj 2008 PS Hvis Malou havde set dem, havde der heller ikk været en eneste tilbage ..

    Så det har vidst intet med jeres "kamphunde" at gøre smiley


  • #14   26. maj 2008 Stakkels små missere.. smiley
    Men på den anden side så ligger det jo naturligt for hunden ikke bare at gå hen og putte stille og roligt med dem.. Altså naturligt kan katte og hunde da ikke lide hinanden medmindre de er vænnet til hianden fra små.. Kan de?
    Så sys nu også det nogt lort at fyre af, hvis i begynder med "det også bare fordi det en "kamphund" og bla bla" for den holder sq ikke!
    Og sys også de der "hmmm"'er er sådan liidt for "eej, come on" i kan da i det mindste sige hvad i mener isedet for det der?!


  • #15   26. maj 2008 Hør nu her.. Det er hos mine SVIGERFORÆLDRE... Jeg kan da for pokker ikke sikre mig om dørene er lukket lige når vi kommer... Jeg har det forfærdeligt med det her... Og det med ikke at lade hundene komme til killingerne.. Skriver jo lige at de SELVFØLGELIG gerne må komme op og snuse når vi er med.. ellers er det forbudt område...

    Og så er jeg bare vant til at få smidt noget med muskelhunde i hovedet så regnede vel med at det kom..


  • #16   26. maj 2008 Maria...
    Faktisk mener jeg at når du bringer din hund med hos andre er det dit ansvar at de ikke gør skade på ting, dyr og mennesker der hvor de bringes hen.. og det gælder alle hunde uanset race....

    Det er da en kedelig oplevelse der er svær at komme af med igen, men jo det er dit ansvar at undgå det sker, da det er din hund.


  • #17   26. maj 2008 kedelig oplevelse..både for dig og for svigermekanikken....man kan jo saktens skrive HVIS og HVIS og tænke at det ville måske ha været smart med opsyn på hundene eller en lukket dør ind til killingerne..men det kan der ikke laves om på nu.....så der er jo ingen grund til at spilde tid på HVIS nu..........

    mine hunde havde altså heller ikke kunne stå for fristelsen hvis der lå 3 små pivende killinger...de ville heller ik ha overlevet her...ikke fordi de er onde, men Rovdyr..........


  • #18   26. maj 2008 jeg vil sige at det er uheldigt men self er ked af det men du kunne ikke gøre noget. jeg så engang en hvalp så bidt hoved af det var ulækkert og vi aflivede den føj det var ik sjovt. så nej tror mange hunde kunne finde på det tror ikke det var med vilje. så du har ikke kamphunde

  • #19   26. maj 2008 <b>Frejas far var også "skyld" i to af hendes søskende døde, da de var halvanden uge gamle..Han ville lege med dem, men blev for voldsom og kom til at ligge sig på dem</b>

    Nu er det vist min tur til at sige hmmmmmm ....

    jeeezzz ...


  • #20   26. maj 2008 bella tøsen -

    Hvem var det der bed hovedet af en hvalp ??? og nok også .. hvorfor ??


  • #21   26. maj 2008 Martine,, Vær sød ikke at lyde så nedladende om noget, du ikke har nogen form for indsigt i tak:o)

  • #22   26. maj 2008 - Martine -
    er enig med karina J
    du har ingen grund eller bagrund for at dømme hende, det er desværre hvad der kan ske, når voksne hunde leger med hvalpe. en af vores bekendtes hvalpe blev også mast, og det er et meget uheldigt men hændeligt uheld


  • #23   26. maj 2008 en collie han jeg havde en gang

  • #24   26. maj 2008 de var ikke særlig gamle ikke en dag gammel hold da op jeg blev tosset

  • #26   27. maj 2008 Bubbibjørn 2 - Fie smiley .

    Det er desværre hvad der kan ske når voksne hunde leger med hvalpe ???
    Damn, jeg er glad for jeg ikke er hund, og især hvalp, hos dig. Hvis det er noget der kan gå ind som et "hændeligt uheld" !!!!

    Karina -

    Hvad er det for en "indsigt" du synes jeg mangler ? I har ladet en dum hanhund, der tilsyneladende ikke havde den mindste form for forståelse for at noget er mindre end den selv - "lege" (dit eget ord) med 1½ uge gamle hvalpe, og så var han for voldsom og "kom til at lægge sig på dem" !!!

    Nu må I holde op !!!!!!!!



  • #27   27. maj 2008 martine
    nej selvfølgelig er det ikke BARE et hændeligt uheld, men ved du hvad man kan altså ikke overvåge hundende konstant! og den hvalp jeg kender der døde det var moderen der kom til at mase den, så du kan altså ikke sige en dum hanhund. - for det kan ligeså godt være moderen der kommer til det.

    og syntes ikke du skal udtale dig om hvordan det er at være hund hos mig da du ikke har en S#ID at have det i !


  • #28   27. maj 2008 Martine.. Jeg mener, du ikke har nogen grund til at dømme, før du har alle fakta.. Det kunne jo være historien var lidt længere end det jeg har skrevet her på siden. Det kunne være der var mere bag..

    Men i stedet for at spørge ind til det, hvordan det hænger sammen, så er du med det samme nedladende...

    Det eneste du ved, om omstændighederne er det, jeg har skrevet.. Og på baggrund af det, har du allerede dømt mig, som værende uansvarlig. I stedet for at spørge. Hvis du nu spurgte, på en høflig måde, så ville du b.la. få at vide, at vi ikke har ladet en dum hanhund lege med hvalpene..



  • #29   27. maj 2008 Bubbibjørn 2 - Fie smiley .

    Du skriver først at det er et "hændeligt uheld" - derefter at det ikke "BARE er et hændeligt uheld".
    Hvilket af de to udsagn mener du ???

    Og iøvrigt ..

    Kan man ikke holde øje med om en hanhund går ud til et kuld 1½ uge gamle hvalpe og vil lege med dem ?
    Hvis det er tilfældet, burde man ikke have hverken hund eller hvalpe.

    Og nej, man kan ikke overvåge hundene konstant, men man kan F.... holde døren lukket ud til det rum hvor tæven ligger med så unge hvalpe.

    Dine udtalelser om ting som værende "hændelige uheld" gør da at jeg mener mig i stand til at udtale mig en del om forholdene hjemme hos dig .. set fra et hundemæssigt synspunkt !



  • #30   27. maj 2008 Uanset race, så fatter jeg ikke hunden for lov at være alene sammen med killingerne :o)
    Vælger i bare totalt at overse at hunde har et naturligt jagtinstinkt eller hur?
    Ja ja ja...de har været sammen tusind gange - sammen med jer :o)


  • #31   27. maj 2008 Martine
    altså i det tilfælde jeg beskriver er det da et hændeligt uheld, hvordan pokker vil du forhindre en tæve i at mase en af hvalpene? det kan godt være det bare er mig der ikke kan se det?

    og nej du har ingen som helst bagrund for at udtrale dig om hvordan det er hjemme hos mig! ingen bagrund overhovedet!


  • #32   27. maj 2008 Karina -

    Hvad der ligger bag historien ??

    Jamen, det er da 100% ligegyldigt .. bottom line er at en hanhund fik adgang til et kuld hvalpe og "legede med dem" så to af dem døde.

    Hvis du mener dig i stand til at se at "historien" retfærdiggør ejeren af henh. hanhund og hvalpekulds manglende ansvar .. jamen fint for mig.

    Jeg er på den anden side fuldstændig ligeglad med hvad der ligger til grund og hvorfor hanhunden gjorde som han gjorde og om der var to onsdage i ugen eller det regnede den dag ...

    To hvalpe er mast ihjel pga en eller flere hundeejeres uansvarlighed.

    Baggrunden er da inderligt ligegyldig ....



  • #33   27. maj 2008 >Kan man ikke holde øje med om en hanhund går ud til et kuld 1½ uge gamle hvalpe og vil lege med dem ?
    Hvis det er tilfældet, burde man ikke have hverken hund eller hvalpe.<

    Var den til mig eller os begge to?

    Hvis ja? Mener du så med det, jeg ikke bør have hund?


  • #34   27. maj 2008 Bubbibjørn 2 - Fie smiley .

    Enig i at en tæve kan komme til at mase sin hvalp - det er et trist og hændeligt uheld, så langt vil jeg godt give dig ret.

    Men din udtalelse her :

    <b>det er desværre hvad der kan ske, når voksne hunde leger med hvalpe<b

    får alt til at vende sig i mig. Historien som Karina kommer med omhandler hvalpe på 1½ UGE !!!!
    Hvordan kan nogen person være så ansvarsløs at lade en hanhund drive det så vidt på et kuld så unge hvalpe ?
    I min verden skal man virkelig kende sin hund godt for at lade den få adgang til et hvalpekuld - og ihvertfald sørge for at være til stede når det skal ske .. hvis overhovedet der er en grund til det.

    Når du sammenligner ovenstående med det faktum at en tævehund kan komme til at ligge sine hvalpe ihjel ... ja, så sidder jeg og ryster på hovedet, og har ikke de allerhøjeste tanker om din måde at holde hund på.






  • #35   27. maj 2008 Karina -

    <b>Mener du så med det, jeg ikke bør have hund?</b>

    Hvis det enten var dine hvalpe eller din hanhund, så ja ...

    Jeg kan ikke se at det kan være en fuldstændig umulig opgave at sørge for at andre hunde ikke har adgang til et hvalpekuld på 1½ uge ...



  • #36   27. maj 2008 martine
    hvordan pokker får du det blandet ind i min måde at holde hund på ?

    og ja det er måske uansvarligt at lade en hanhund gå ind til nogle så unge hvalpe, men hvis man fx. har haft hanhunden der hjemme, sammen med tæve og hvalpe, og de ellers har gået sammen, og måske haft flere kuld hvalpe hvor hanhunden har gået sammen med dem hele tiden, og det har været uden problemer, så er det da et uheld.


    men ved du hvad smutter ud af tråden nu, inden jeg bliver svinet mere til !


  • #37   27. maj 2008 Martine okay tak for uddybing.. Længere oppe, skriver du nemlig >I har ladet...<
    Det var så hverken vores hanhund eller hvalpe, vi har blot en hvalp fra kuldet...

    I det her tilfælde er der tale om en hanhund, som har haft hvalpe før, hvor han har gået sammen med dem uden problemer.. Han var en hundefar, bar dem forsigtigt i sikkerhed, hvis de var trillet for lang væk, slikkede dem rene. Når hunde mor var ude, så lå han troligt ude foran døren til hvalperummet og "hjalp" moren, da hun var afkræftet efter fødslen.

    Han havde forståelse for de var mindre end ham selv. Jeg ser det stadig som et uheld, et sørgelgt et af slagsen.

    Det er let at være bagklog bagefter og sige, de burde nok ikke have ladet hanhunden være sammen med hvalpene. Men det bringer hverken hvalpene eller deres far tilbage..

    Og jeg mener ikke, de er ansvarsløse hundeejere.. De er ganske almindelige mennesker af kød og blod, som i deres gode tro, begik en fejl, som de i den grad har betalt for.. Og stadig gør..


Kommentér på:
Dumme hund og stakkels kat :-(

Annonce