3.377 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Operation ved øje - vorte/fedtkirtel ? Operation ved øje - vorte/fedtkirtel ?

Godaften herinde!

Jeg leder lidt efter råd eller erfaringer hvad angår fjernelse af en vorte eller måske fedtkirtel ved øverste øjenlåg - dette skal min Mikey på mandag have udført og jeg er nærmest ved at skide i bukserne af nervøsitet over den dumme narkose..
Kom denne vorte tilbage igen? Fik I brændt den eller skåret?

Tidligere har jeg fået lidt råd af Mette H herinde, samt hørt hendes erfaring også omkring valg af dyrlæge, (ens egen eller anden på området) Jeg har valgt at lade min egen dyrlæge udføre indgrebet.

Kors i røven hvor er jeg pyller nervøs. Jeg skal selv være med under operationen fra bedøvelse til opvågning. Ingen indlæggelse her uden min tilstedeværelse, det handler ikke om tillid til dyrlægen, for det har jeg, men jeg ville dælme ikke selv bryde mig om at blive overladt til nogen kl 9, jeg ser måske 3-4 gange om året og ellers ikke kender, blive bedøvet kl 10.40 med "fremmede" og vågne op i et rum jeg aldrig har været i før.

Pyller? - Arg måske lidt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Operation ved øje - vorte/fedtkirtel ?
  • #1   28. maj 2008 How......Har jeg givet råd??.....Det skal man aldrig lytte til......*GGGG*

Nå, men den knude, som min gamle golden fik fjernet, kom aldrig igen. Men hele det stykke, hvorpå knuden sad, blev også fjernet og sendt til undersøgelse. Da blodet var standset efter et minut eller to og såret syet sammen, var der INTET at se på ham. Jeg forventede et sæbeøje nogle dage senere, men der var INTET at se. Ikke engang syningen, kunne man se. Så hvis de gør det på samme måde, så kommer den højst sandsynlig ikke igen:-))

• #2   28. maj 2008 Ja sg da! Er overbevist om det var dig *lol* Må lige kigge gamle beskeder igennem!

Nu kan jeg jo godt huske "din historie" - lykkelige historie, gid det går så godt på mandag men er jo overbevist nervøs for noget går galt? - Sg da mærkeligt at tænke sådan, men omvendt så har jeg det lidt at tænker jeg på det først så sker det ikke! Det er altid de ting man ikke tænker på som sker...

Eller noget (!)

Havde din vapper krave på ?

• #3   28. maj 2008 Ja, jeg mener at han havde krave på..........I ca. 1 minut.... Så kastede han sig skrigende med hovedet forrest ind i væggen for at få kraven af og DET var et vink med en vognstang, så jeg tog kraven af ham og han fik den aldrig på mere:-))

• #4   28. maj 2008 Ha ha ja det ser jeg nemlig også for mig! At Mikey nok nærmest kaster sig på gulvet med den på for den er han ikke vant til, havde den heller ikke på efter kastrationen - men købe den, skulle jeg jo for en sikkerhedsskyld he he.

Nå jeg må vidst bare se tiden an, men hvilke bekymringer gør man sig dog ikke for ens mest dyrebare eje

• #5   28. maj 2008 Ja, DET kender de fleste af os vist, det med bekymringerne:-). Jeg havde Blackie nede og få taget blodprøve i sidste uge, for jeg var 99% sikker på at han havde sukkersyge. Han tømmer mellem 1 og 2 vandskåle om dagen. Men alle hans blodtal så super ud og MEGET fine i forhold til hans alder:-)) Men skide bekymret bliver man jo:-))

• #6   28. maj 2008 Ja sådan noget var jeg også fløjet afsted til dyrlægen på! Utroligt så mange tanker og bekymringer man kan nå at gøre sig på så kort tid...

Samlede afføringsprøver i weekenden og mandag med for at teste for hjerte-lungeorm.. Var skrup hysterisk over at Mikey for første gang og forhåbenligt sidste, havde spist en lort (bræksmiley her tak!!) samt en del forskelligt græs hvor jeg ikke har set om der sad snegle osv på så damen her sad nærmest på stilke indtil jeg fik et svar!

Heldigvis var den negativ, dyrlægen ringede igår, puha! smiley Det er sg så nogen som os der er ansvarsbevidste ejere he he, eller bare skrup skide skør hysteriske? Hellere det så end ikke at være det!

• #7   28. maj 2008 Jeg indrømmer blankt at jeg er hamrende hysterisk, hvad angår mine hunde...............Jeg bryder mig bestemt ikke om min egen læge og kommer der aldrig, men jeg er VILD med mine dyrlæger......*GGGGGGG* De kender mig sq bedre end min læge gør.......

• #8   28. maj 2008 Camilla: Jeg ville ikke være nervøs for narkosen. Den er efterhånden så sikker og risikoen for at noget går galt, er betydeligt mindre, end risikoen for, at din hund bliver kørt over eller bidt alvorligt under en gå-tur :o)

Jeg ville sætte krave på efter en øjenoperation! Det er et område, hvor der ikke er meget at give af, og hvis han først får det kradset i stykker, kan det være svært at få til at nå sammen i dette følsomme område, hvor der ikke er meget hud at give af, og hvor det ikke må stramme hen over øjet.

Om den kommer igen? Det kan man først sige noget om, når den er fjernet og dyrlægen har fået svar fra laboratoriet om, hvad knuden består af.

Held og lykke :o)

P.S. Hundene slapper faktisk for det meste meget mere af på hospitalet, når den nervøre "mor" er gået ;o) De mest hysteriske hunde, bliver ofte utroligt samarbejdsvillige, når ejeren er gået - ret sjovt at se :o)

• #9   28. maj 2008 Mette *lol'* det er præcis det samme her! Kommer hos lægen måske 1 gang årligt.

Maj-Britt. ja du har måske nok ret, men sidst (ved kastration) og jeg gik, slappede han absolut ikke af og hylede i sky så jeg måtte blive ved ham. Deet vil jeg ikke byde ham, så hellere lade tvivlen komme ham til gode. og få det bedste ud af det.

Tusind tak for dit svar, mærkeligt nok er det sådan nogle råd man har brug for at høre på en eller anden måde, som at narkosen er forholdsvis sikker nu om dage osv. Du har ret mht kraven! Selvf finder jeg den frem og han får den på hvis han ligger an til at kradse sig i området ved øjet.

Jeg er næsten overbevist om jeg godt kan styre min nervøsitet på mandag, det er jeg jo nødt til af hensyn til vuffer:-)

• #10   28. maj 2008 Camilla: Hellere, at han lider lidt med kraven, end at han kradser sit sår op. Hvis han viser bare den mindste interesse for såret, skal du give ham kraven på. En hunds øje kan ikke fungere, hvis ikke der er et øjenlåg, der virker og et enkelt krads forkert kan derfor koste ham synet i sidste ende.

Og igen... bare rolig med narkosen :o) Alt kan jo gå galt og nogle individer kan ikke tåle det, men det er VILDT sjældent. Jeg har været med til at lægge rigtig mange hunde i narkose og til at vække dem igen og jeg lægger med glæde min egen hund i narkose, når det er nødvendigt.

• #11   28. maj 2008 Maj Britt. Igen tusind tak for dit svar, det giver en stille ro. Jeg ´går ud fra at mikey kan tåle den, da der intet var ved kastrationen sidste år smiley

Ja de øjne er nogle sarte nogle, netop også derfor er jeg så hys over den vorte, og over komplikationer som fx han får kradset sig. Kan hunde egentlig sove med en krave på ?

• #12   29. maj 2008 Ellers kan du måske prøve den der "badering" folk snakker om, det kunne være han bedre kunne ha den end kraven smiley

Kommentér på:
Operation ved øje - vorte/fedtkirtel ?

Annonce