{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Køb & Smid væk :-/ {{forumTopicSubject}}

Jeg sider og undres over den manglende respekt for liv !!!

Både hunde & katte sælges for et godt ord og her tænker jeg ikke på hvalpe/ killinger ... Men dyr som man af den ene eller anden grund har valgt at tage ansvar for ...

Kan godt forstå at tiden kan løbe fra en men ens liv ændre sig vel ikke så voldsomt at man inden for 1 år pludselig må indse at GUD JEG BURDE NOK IKKE HA SKAFFET MIG ENDNU EN HUND !!!!!!

Så lad os sælge den igen ...

Dette er ikke en kritik på nogen speciel men et opråb om at tænke en xtra gang inden man køber el overtager et nyt dyr ....

Knus Inge

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb & Smid væk :-/
  • #1   25. okt 2005 Inge: giver dig helt ret,det er noget skidt

• #2   25. okt 2005 Enig!

-Og jeg synes at der kommer flere og flere af de tilfælde. :o(
    Det er dybt uansvarligt. Man burde skulle igennem en form for teoriprøve, for at kunne anskaffe sig en hund. Så ville der hurtigt blive sorteret fra.

• #3   25. okt 2005 Inge - det kan vi bestemt ikke blive uenige om.

• #4   25. okt 2005 Godt skrevet. Jeg er fuldstændig enig!!!

• #5   25. okt 2005 Jeg fatter det simpelthen ik at folk kan finde på at sælge deres hund(e)
    Tænk hvis jeg skulle af med Daisy... Det sker ALDRIG! Ik før hun en dag har det så skidt at jeg bliver nødt til at få hende aflivet.
    Man må da også tænke på før man anskaffer sig en hund at det er et mega stort arbejde. Hvad hvis det var børn???
    Nææh.. det jo så let med hunde.. dem kan man jo bare sælge igen :o(

• #6   25. okt 2005 Jeg selv har PT 5 hunde og 12 katte + andre dyr og ikke en af mine kommer nogen sinde videre ....

Vil hellere selv undvære mad eller andre fornødenheder end de sku undvære noget ...

Jeg har valgt dem ikke omvendt ...

Og tak for jeres meninger smiley

• #7   25. okt 2005 helt enig hellere være helt parat end at købe en hund fordi "den er da sød".... hmm har hørt om flere der har købt en hvalp, og allerede 4 uger efter er de trætte af at den skider på gulvene og bider i skoene, og ja de gider den faktisk ikke mere, men det er noget af det man skal overveje meget inden man anskaffer sig en, vurdere hvad er de positive ting ved at have hund, og hvad er de negative, og der efter kan man se om man er klar...

• #8   25. okt 2005 Kan kun give jer ret!

• #9   25. okt 2005 Inge ..ja du har helt ret , man glemmer jo en ting i sådan en handling ...DET ER SYND FOR DYRENE , de har ikke valgt os , men os dem , derfor skal man altid gennemtænke et køb før man handler , dyrene skulle helst komme og ende deres liv ved den køber der tager det til sig .

Selvfølig kan der ske ting der gør man bliver tvunget til at afskaffe sig sin firbenede ven , og dette skal man selvfølig ikke glemme .

• #10   25. okt 2005 Charlotte--->
    Bare tanken om at skulle undvære Bella får min hår i nakken til at stå lige op.
    Jeg vil hellere undværre min højre arm, end at skulle af med hende. Jeg vil gå gennem ild og vand for den lille mås.

Jeg mødte en gammel veninde forleden, og hun fortalte at de havde fået en hund mere. Udover deres meget uopdragne lab. Den er ligeså gammel som Bella, og jeg spurgte hvad race det så var.
    EN BASSET HOUND!?
    Min første reaktion var at spørge hvad i al verden hun lavede med sådan en. Lidt ledt måske. Men hun er bestemt ikke en super ansvarlig pige. Hun er 25 og bor stadig hjemme hos sin mor, og har ingen intensioner om at flytte. Når men det har ikke noget med det at gøre, det understreger det bare.
    Men jeg synes at det er synd, da jeg næsten ved at den ikke blir aktiveret på den måde den har brug for. Hendes begrundelse for at vælge racen var, at den så sød ud.

Grrrrrrrrrrrrrrrr....

• #11   25. okt 2005 Charlotte - jow selvfølgelig ville jeg det, det hersker der ingen tvivl om - det er da også derfor jeg ikke bare løber ud og køber min drømme hunderace, for her må kun være 1 hund pr. legemål og jeg vil ikke sætte mig selv i den situation pluseligt at være boligløs med 2 store hund ;o)

• #12   25. okt 2005 Susanne - deri har du også ret - at der pluseligt kan ske det uforudsete - men jeg mener, at hvis man er stor nok til at købe sig 1 eller flere hunde, så er man også stor nok til at bruge den tid det tager at tage sig ordenligt af dem.

Tid, penge og overskud - helt ærgeligt, det kan ikke kommme bag på en efter man har købt den første at de både koster tid, penge og overskud. - og det sidste får jeg helt af mig selv, hver gang jeg bare nusser med min hund ;o)

• #13   25. okt 2005 Susanne jeg er helt enig ...

Karina hvor har du ret ...

• #14   25. okt 2005 er helt enig, men hvor er jeg egentlig dobbeltmoralsk for jeg har også heste. Selvom det er hårdt at sælge dem, så er jeg altså mere cool, når det gælder dem. Hvis ikke de kan leve op til den standard jeg gerne vil have indenfor gangarter osv, så ville jeg altså sælge. Har en lille ungvallak på et år som jeg dog aldrig tror jeg sælger, men det er også en sikker vinder... Det er da lidt dobbelt moralkst ikk?? ja stolt af det er jeg ikke, men jeg laver heller ikke om på det! hvorfor er det anerledes med heste??

• #15   25. okt 2005 Æææææææææh - lisett stavet bagvendt - hvis jeg havede plads ville jeg også ha en hel flok gående og meget gerne "overskuds/kaseret" hunde - jeg kan godt forstå du bliver tosset over dem, - HUH! - ku man dog bare forbyde den slags mennesker i at købe nye....

• #16   25. okt 2005 Majbritt .... Nej det kan jeg godt forstå men det håber jeg heller ikke sker for dig ... og hvis du sku være uheldig kan det da værre at du fandt et andet sted hvor i alle måtte være ...

• #17   25. okt 2005 åhh det ville min katli og min sigrun dæleme gerne ellers..

• #18   25. okt 2005 Sille - jeg er også et gammel heste-menneske og dem har du ikke inde i dit hjem vel, det betyder alt andet lige, at de er "lettere" at have som noget "med et bestemt formål".

Tænk bare på jægeren hvis hund ikke gider jagt, politihunden der har dårlig ryg osv osv - de bliver også holdt på en anden måde og med et formål for øje.

Deraf ikke sagt de bliver passet dårligere, elsket mindre - bare at når/hvis de ikke lever op til de krav der er, så bliver de endten pensoineret, solgt eller aflivet.

• #19   25. okt 2005 hold da op en humør spræder du er charlotte B

• #20   25. okt 2005 Trine P.. nej men de fæler dæleme sådan i sofaen... *G*

• #21   25. okt 2005 ja det er løgn.. Du får ingen præstationer ud af din hest hvis du har det syn på den. Derimod får du heller ikke noget ud af den hvis du pylrer om den. Jeg skal være ærlig at jeg i mit arb med heste har sendt de første ti til slagteren fordi de ikke ville komme til at yde den funktion de var tiltænkt. Men på island ser man også anerledes på heste end man gør her og hver og en er endt som aftensmad... Men hvorfor er det egentlig værre en med køer?? Den respekt mange islændinge viser deres konkurence hest er måske endenu sundere for hestens natur end kærlighed

• #22   25. okt 2005 my destiny: det er heller ikke sundt for en hund og være hos en ejer der forventer mere af den end den kan give.. fx hvis den er skudræd og jagthund. Derfor er det til hundens bedste at finde et nyt hjem til den. Er enig.

• #23   25. okt 2005 hmmm - er det ikke bare sådan - vi har dyr (alle kæle/hus dyr), børn og ting, for at tilfreds stille vore egen egoer - forstillinger om "det gode liv" osv ?

Så deri er der ikke noget "forkert" i at holde jagthund, politihund, konkurenceheste, hunde mv. ?

Sålænge de lever og vi holder dem i overenstemmelse med deres arts behov - (heri ligger også, at eksv.flokdyr lever i og med en flok).

• #24   25. okt 2005 men har du glemt at ikke alle dyr er kæledyr?? Nogle hunde er brugsdyr og har en rolle at udfylde.. Og gudske lov for at der stadig er nogen der bruger hundene til det de er lavet til.. ville ønske jeg havde mulighed for det samme.. Mange racer er lavet til at duføre et arbejde, og det er da vigtigt at bibeholde

• #25   25. okt 2005 Enig Karina helt enig.. God appetit My destiny

• #26   25. okt 2005 hygge My D.

• #27   25. okt 2005 ........jeg har set dyr og børn dø i kærlighedens navn, at nogen holder brugs og landbrugs (økologiske) dyr kan ikke hidse mig op, sålænge de bliver holdt som deres art har brug for, behov for og med den kærlighed der rummer et andet væsens væren og sjæl..... Levende væsner der lider fordi nogen elsker dem og bare må ha dem, kan...

• #28   25. okt 2005 måske vi bare skulle lade være med at debattere, vi bliver nok aldrig enige om noget som helst charlotte B... Fred være med det

• #29   25. okt 2005 Majbritt G--->
    *loool* Ja ok ;o)
    Men nu er der så mange andre facts der spiller ind med hende her også.
    Jeg er sikker på at din moral om hunde, også er smittet af på din søn. :oD

• #30   25. okt 2005 sille - er det ikke igennem uenighed man får muligheden for at vokse og blive klogere - endten på en selv og - eller på andre?

Jeg forstå ikke hvorfor alt skal være enighed ;o)

.......måske jeg bare er faldet i et pladder romantisk og narivt hjørne *SS*....

• #31   25. okt 2005 narivt=naivt=staveplade søges stadig!

• #32   25. okt 2005 Karina.. jeg synes du har fat i noget dér.. Det handler nemlig om at huske dyrene natur, det synes jeg er så virgigt. Det er også derfor jeg har islændere som hverken skal have dækken på eller skal ind om natten, efter min mening.. Der er noget unikt og naturligt over dem, man kan nærmest fornemme island i dem

• #33   25. okt 2005 jo karina men synes nogengange at hvis man bliver ved og ved og ved og stadig ikke er enige er det også en god ide at stoppe på et tidspunkt så der ikke opstår en dårlig stemning.. Det har vi vidst ikke brug for *S*

• #34   25. okt 2005 Hvor har du ret Inge - men sådan vil det altid være.

• #35   25. okt 2005 Inge, jeg er osse helt enig! Jeg chokeres dagligt over alle de annoncer der findes rundt omkring med hunde, der sælges pga. enten det ene eller det andet. Det undrer mig også, at det ret tit er hunde, der er omkring 8-12 mdr, altså lige i den periode, hor de er lidt stride.
    Jeg tror, at meget kunne afhjælpes, hvis bare man gad at gøre forarbejdet ordentligt! Hvis man fx. ikke er udemenneske og ret aktiv, skal man nok ikke lige have lige have en aktiv border-collie, bare fordi den er sød at se på. Jeg tror på, at mange hunde ville få et længere og bedre liv, hvis folk gad finde den race, der passer til dem, fremfor den, der lige er på mode.
    jeg kunne aldrig drømme om, at komme af med Luna, med mindre der skete et eller andet frygteligt, så som at børnene udviklede allergi og ikke kunne hjælpes på andre måder, eller andet. Nej, blot fordi hun er lidt strid og lidt træls, hører hun stadig til her i vores familie. Vi har valgt at tage ansvaret for lige netop hende og hendes race, så må vi tage det sure med det søde, og sørge for, at hun får sine behov dækket.

• #36   25. okt 2005 Sille, jeg har selv hest, og jeg ville aldrig sælge hende! Men jeg kan godt følge dig alligevel. Havde jeg haft ambitioner om at nå rigtig langt med min ridning, så havde min hest ikke haft potentiale nok, der skulle noget mere til. Og så ville jeg være nødt til at skille mig af med hende. Men heldigvis har jeg det fint med lidt venskabsstævner på hyggebasis, og det generer mig ikke at træne "uden at få noget ud af det" , hvis du forstår hvad jeg mener? Det er nok også derfor, jeg har knyttet mig så meget til hende *gg*.

• #37   25. okt 2005 Det gør ondt i mit hjerte og se de gentagne salgsannoncer... Især som Cathrine nævner, de som er i den såkaldte lømmelalder.... Det værste synes jeg er, at ofte ser man at inden ret lang tid har folk en lille hvalp igen - hvad gør de så når DEN kommer i lømmelalderen? Det samme igen.... Og igen og igen.... Det skærer skår i mit lille hjerte...

• #38   25. okt 2005 .....maden kalder endelig, dejligt med så mange indlæg..... hygge allesammen, vi snakkes ved...*S*..

• #39   25. okt 2005 Hvor er det skønt at vi kan være enige om noget så mange af os herinde smiley

Knus Inge

Kommentér på:
Køb & Smid væk :-/

Annonce