{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Når hunden bider. {{forumTopicSubject}}


og jeg taler ikke om alm. hvalpebidning.

Ashlan har efterhånden haft en del udfald mod Bamse, og min kat frygtløs.

Det sker hvis Bamse f.eks. leger med bold ude i haven. så snart ashlan ser det tonser han ud til Bamse. kaster sig oven på ham. (Og for en hund som allerede er blevet overfaldet. og i forvejen ikke er tryk ved anmasende hunde er det for meget). Så Bamser siger fra, ved en heftig knurren, måske lidt snappen, for ashlan kender ikke en grænse. men når Bamse snapper i mod ham, ser han sort.. Og bider bamse.. Derefter ligger hans sig voer på bamse. (hvorefter jeg eller min søster råber og skriger og flår i ham ). denne episode har været sket 4 gange nu. og jeg . må ærlig talt sige jeg frygter for Bamses liv. han bor pt i et rum. når han kommer ud derfra er det for at tisse. (må jeg lige understrege han ikke er alene der, med mindre jeg skal nogle steder hvor det ikke er forsvarligt at have hund med) Det samme sker med katten.. han bider til rundt om nakken på frygtløs.. og katten er god som dagen er lang og siger ikek fra.. Ønsker ikke at miste mine dyr, men de er nød til at blive boende her sammen med mig indtil jeg kan få mit eget desværrer.

Hvad kan jeg gøre for at dette ikke vil ske mere?.. træning til ashlan evt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden bider.
  • #1   1. jun 2008 Hvor gammle er Aslan? Jeg ville nok kontakte en adfærdsbehandler, det lyder altså rimelig voldsomt.

  • #2   1. jun 2008 han er 10 mrd.

    men med alle andre dyr opfører han sig ordentlig.. også er han et stort legebarn.. bare ikke med frygtløs eller bamse..


  • #3   1. jun 2008 Jeg ville nok også lige tage en snak med en adfærdsbehandler, hvis jeg var i din situation ...

  • #4   1. jun 2008 Han er jo bare en stor hvalp som ikke kender grænsen.. Og fordi bamse er meget mindre over rumpler han ham..

    Havde Bamse nu været en stor, jah.. goldenretriver (forstå mig nu ret). og havde sagt fra, havde det nok været anderledes. men alle hunde bliver bedt om at være stille hvis de knurre af ham, så han kender ikkegrænsen.. også når bamse som den eneste siger rigtig fra.. altså når alle hans grænser for længst er blevet overtrådt og når ahn står ovenpå ham.. og snapper.. går det altså galt smiley


  • #5   1. jun 2008 nå, men hvis du selv har svarene på dine egne soørgsmål, hvorfor søger du så andres svar her inde...

  • #6   1. jun 2008 kender jo ikke svaret?.. spørger om hvordan jeg kan træne det vær mie?

  • #7   1. jun 2008 Hvor gammel er Bamse?

  • #8   1. jun 2008 du blir ved med at "forsvare" din hund når folk kommer med svar...

  • #9   1. jun 2008 Træning og adfærdsbehandler. Du har et problem og du ved det. Gør noget ved det ingen adfærden "gror" for godt fast. Jo længere tid, jo svære at løse.

  • #10   1. jun 2008 Jeg prøver lige igen. Hvor gammel er Bamse???

  • #11   1. jun 2008 Annika C.: det står længere oppe, 10 mdr.


  • #12   1. jun 2008 Alle alarm klokker burde stor- ringe.
    Aslaner ved at være kønsmoden.
    Den adfærd,er ikke "hvalpet".
    Bamse,siger jo klarty fra,ved at knurre,som den skal-som den ældste.
    I har et klart problem, om førerpoitsnen.
    Og det bliver KUN værre fra nu af.
    Er nogen af dem kast.????.
    For det ville være det allerførte jeg ville gøre,altå ved den unge.(aslan)s
    Og så å noget jhjælp. For når i skriger og råber,ja,så betyder det altså,at i stotter den som bider.


  • #13   1. jun 2008 Bamse er 10 mrd også.

    Det var meningen at Ashlan skulle have været kast . nu. men altså. pengene var der ikke lige heller ikke voerskudet. pga det nye hus. så det er blevet udskudt lidt.
    Ingen af dem er Kast. ville ikke gøre det på Bamse da jeg ikke ønsker ham tyk smiley


  • #14   1. jun 2008 undskylder mit langsomme svar, med internettet forsvandt smiley

  • #15   1. jun 2008 hmm med ordentligt foder og motion bliver den ikke tyk bare fordi den blir kastreret! Hvis du ikek har pengene til at kastrere dem, hvorfor anskaffer du dig dem så? Sorry, men kan ikke have sympati for det...

  • #16   1. jun 2008 Sådan noget fis. DU hælder jo mad op i skålen,så KUN derfor bliver en hiund fed.
    Har en tæve,om er strel. og haft en han,som var kast. og som ikke blev fed.Det er op til jer selv.
    Og det er IKKE dyrt,at få en hanhund kast.
    Helt ærligt-det er altå for sent,når i kommer hjem,og en hund er skambidt-for SÅ bliver det altså dyrt,hos dyrlægen.


  • #18   1. jun 2008 Jeg har pengene . rolig nu. selv hvis jeg ikke havde ville jeg få lavet en ordning med min dyrlæge.

    Min søster har bare et hus de er igang med a renovere fuldstændig , hvor i vi gerne skulle smide de 4.000.000 i . Derefter har vi mere overskud til at få ashlan kast.

    desuden har vi 3 katte som alle er kast. så da jeg skrev at de ikke ahvde råd.. så mente jeg nok mere tid og overskud. sorry.

    viv når vi forlader huset er hundene eller kattene aldrig i samme rum


  • #19   1. jun 2008 Ulven. tak. det vil jeg prøve . tak igen

  • #20   2. jun 2008 Nej,de er aldrig i samme rum,når de er alene.
    Men tro mig,går det galt-kommer det som et lyn,fra en klar himmel.
    Og i kan ikke nå at gøre noget-før skaden er sket.
    Det bliver kun værre,hvis i ikke får gjort noget.


  • #22   2. jun 2008 jeg ville fortælle den store at han skulle være sød og irettesætte ham der skal være plads til alle min den lille er ved at prøve bella af den lille er 9 måneder og bella næsten 4 år.

  • #23   2. jun 2008 Diana :
    Af bitter erfaring kan jeg fortælle at jo... Det kan sagtens ende med et dræbt kæledyr..
    Min hund blev en dag sur på katten.. De havde boet sammen i 2 år uden problemer...
    Katten var død på stedet og det hele skete på et split sekund lige for øjnene af mig.

    Ikke for at male fanden på vægen, men det kan altså ske


  • #24   2. jun 2008 Im fighting :
    Træls situation du står i nu.. Og langt fra holdbar.
    Uden at have set hundene eller situationerne lyder det for mig som om Ashlan er nervøs og usikker, og det er derfor han reagerer så voldsomt.
    Nogle øvelser hvor han oplever at han kan mere end han troede tror jeg vil hjælpe ham, men jeg synes det er så alvorligt at du bør kontakte en adfærdsbehandler.
    Personligt tror jeg ikke en kastration af Ashlan vil gavne noget.. Jeg har fået fortalt ( af en adfærdsbehandler) at en nervøs / usikker hund får det værre efter en kastration, fordi den mister den lille rest af identitet, som har været dens sikkerhed og ståsted.

    Jeg håber inderligt du finder en løsning på dit problem


Kommentér på:
Når hunden bider.

Annonce