756 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

valg af race... valg af race...

Jeg sidder her i min stue og kigger på én af Danmarks måske grimmeste hunde. Snuden er stor og tyk - det samme gælder maven og så er den oven i købet lyserød smiley
Men jeg elsker simpelthen bare bull terrieren for det er sådan en sjov race. En rigtig klovne hund, lige noget for mig *S* Hjertet er større end selve hunden og humoren vil ingen ende tage *Gg* Det er Bullere i grove træk...

Hvorfor har I valgt jeres race?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  valg af race...
  • #1   26. okt 2005 Bebe - nå okay ja ;0)))) Det kan jeg godt forstå *GGGG*

• #2   26. okt 2005 Hmmm, Lilly valgte jeg fordi hun var så kær.

Men når jeg skal ud og vælge racehund, bliver det Cavalieren. Det er en smuk og nem hund. Den er så dejlig at være sammen med, og dens kærlighed til en kan man mærke. Der er ikke for meget fart på dem, men de er heller ikke dovne. Det er en klog hund, som lærer hurtigt, og så er den lige en perfekt størrelse.

Skal dog hurtigt sige at jeg har flere race som jeg går og drømmer om at eje.

• #3   26. okt 2005 Reese - det er jeg kun glad for at du skriver *S* Så har jeg da opnået lidt ved at have en sådan tosset kugle til hund smiley
    Savler dine meget? Synes ikke at Bertram savler så meget (ved godt at han ikke er ægte)..?

Tinna: Kan jeg godt forstå.. Har bare hørt meget skidt om cavaleren og sygdomme? Men det er i hvertfald en kvik hund!
    Kender godt det med at have mange favoritter. Går selv og drømmer om dogo argentino, for jeg synes at de er forbandet flotte, men... Det er jo ikke helt det samme som en bull terrier i sidste ende :0)

• #4   26. okt 2005 Katrine - Meget bevidst som valg af hund, det tager jeg hatten af for *S* Ville aldrig kunne overskue at eje en hund af den kaliber...!

Bebe : Hvad mener du dog med det ? *LOOOOOOOOL*

• #5   26. okt 2005 Ja Cavalieren har meget med hjertet og så lider mange af dem af døvhed (også min) Men vælger man en ordentlig kennel (DKK) der går op i at have sunde og smukke hunde, så er chancerne for hjerteproblemer meget mindre. Min egen havde ikke døj med hjertet, og hun blev også brugt til avl 3-4 gange.

Udover Cavalieren ligger Storpudlen, Chinese Crested, Amerikans Cocker Spaniel, Malteser og andre små selskabshunde med masser af pels også højt på listen.

• #6   26. okt 2005 Tinna, jeg va ved at skrive til dig længere oppe at du nok skulle købe en DKK´er så, men det har du heldigvis samme mening om :0)
    Jokeren skal også ind og testes her på næste tirsdag for høresle (BAER) og hjerte/nyre fejl da det også er en skavank bullere lider med!

Bebe, ja det var en mulighed *GGG*

• #7   26. okt 2005 Sjovt. Min stedfar opdrætter Cavaliere i Dkk, så jeg ville blive udvist af familien hvis jeg købt racehund andre steder ;o)

De var også meget imod da jeg fik Lilly, men havde ikke råd til at gå på udstilling med en racehund, og så synes jeg det er synd at spilde hundens mulige talenter indenfor det. Derfor valgte jeg en hund, der dengang mindede om Cavalieren i ansigtet. Det gør hun ikke mere *GG*

• #8   26. okt 2005 Bebe, nej da!!! Men derfor er det jo stadig rart at få tjekket.. Han er jo forudbestilt til lidt af det sjove *Gg* MHT til hørelsen kan jeg godt have mine tvivl, men har fået afvide at testen også fortæller om det blot er den selektive hørelse som driller ;0)))))))

Tinna : Okay, så har du jo allerede fundet stedet at købe *Ss*

• #9   26. okt 2005 Bebe: Ja det er hun, men også en stid satan nogle gange. Hun er så besiderisk og tror hun er gud. Derfor ligner hun IKKE cavalieren *LooooL*

• #10   26. okt 2005 Reese - *LOOOOOL* At du ligefrem har en teknik finder jeg lidt morsomt :0)))) Saga har jo også noget af en maskulin mule! Er tøserne lige så "slemme" ?
    Da vi passede B havde han sin helt egen `teknik`, han tørrede sig bare af i de andre hunde *Gg*

• #11   26. okt 2005 *GG* Tænkte nok at ham Saga var en værre en! Bliver spændende at se med Vega *S* Synes at man på de nyere fotos af hende kan se at hun er ved at være en "rigtig hund"... Knapt så hvalpet og mere lady :0)

Herhjemme bliver Jokes altid tørret om munden og ovenpå snuden after han har spist for ellers gør han rundt og tørre sin snude af i alle os andre eller værre endnu - i møblerne!

• #12   26. okt 2005 Bebe, det er også rigtigt *GGGGG* Sov godt :0)

• #13   26. okt 2005 For fed? det er vist kun fagfolk som dig selv som kan se det *GGG*
    Men okay, prøv lige at kig på mit sammenligningsmatriale, ALLE bull terriere er fede!!!

Du skriver at I har fået dober i huset igen? Det bliver du altså nødt til at forklare..?

• #14   26. okt 2005 Go morge i hundehuset alle *SS*

Puha der godt nok mange racer jeg beundre.
    Men jeg valgte min race Staffordshire Bullterrier
    fordi den er fyldt med personlighed, enormt menneskeglad, har fået tildelt navnet The nannydog da den er ekstremst glad for børn,
    Han har et enormt mod, som træder frem når vi træner.
    -vejer ikke mere end 20 kg så han fylder heller ikke hele sofaen ;-))

Og så er det en sund race som ikke har de store skavanker.

• #15   26. okt 2005 Nu er det jo ikke kun udseendet man skal vælge efter *S*, ellers var det måske også lidt nemmere.

Jeg har jo tidligere haft en Kleiner Münsterländer, skøn hund, men en jagthunderace, og da jeg nu har 2 katte og skal have hund igen har jeg primært valgt efter en race der skulle være let at få til at acceptere andre dyr, hvis man starter fra hvalp af altså. Valget er faldet på en Australian Shepherd, som jeg håber på jeg kan få til næste år i foråret måske (gerne før).

• #16   26. okt 2005 Jeg har valgt labberne fordi de er så tilpasningsdygtige. Hvis ellers labben er fornuftig oven i hovedet og bliver bare en anelse opdraget, så kan du tilpasse den til et hvilket som helst formål. Det er uanset om man vil have en jagthund, sofahund, legeonkel, servicehund eller hvad som helst andet.

Og det skønne ved mange labber er at de kan sagtens udfylde flere af rollerne (mine kan sagtens løbe uafbrudt 6 timer på en jagt, men har man en dag ikke tid til dem, ja så affinder de sig også med at ligge foran brændeovnen en hel dag).

• #17   26. okt 2005 Synes faktisk mest vi valgte efter temperament og motionskrav - men selvfølgelig også udseendet!

Det nytter jo ikke at købe en irsk setter fordi man synes det er det smukkeste væsen hvis man bor i indre by og arbejder 8 timer om dagen...
    man skal kunne tilbyde hunden ordenlige forhold som passer til de krav racen stiller...

• #18   26. okt 2005 mine yndlingsracer er:

welshen selvfølgelig
    cavalier,
    irsk setter,
    weimaraner
    gammel dansk hønsehund,
    mops,
    fransk bulldog,
    GD - en blå en ; )
    Aussien,

Jeg får travlt hvis jeg skal nå at prøve alle dem - og må vist hellere flytte på landet!!

• #19   26. okt 2005 glemte lige
    basset hound!

• #20   26. okt 2005 Vi valgte i sin tid vores første Amstaff ud fra de erfaringer vi fik fra vores venner - ikke ud fra udseende, da jeg egentlig ikke syntes en Amstaff er en smuk hund.
    Men vi havde på daværende 3 vennepar som alle havde Amstaff, den ene var vi med ovre og hente i Polen - og det besøg på den kennel gjorde også sit til det blev Amstaff - der var nok 25 hunde på den kennel, og de boede alle inde i huset med 2 voksne og 4 børn på nok ca. 120 kvm. og de var bare så kærlige, rolige og søde allesammen.
    Og vores venners hunde var også alle 3 de godmodigste man kunne tænke sig, trofast og venlig syntes jeg beskriver en Amstaff, og for ikke at glemme, børnevenlig.
    Mojo er vores 3 Amstaff, de 2 andre har været hanner - og vi har elsket dem alle, der har ingenting været, ingen dominans over for os fra hannerne overhovedet - og lærenæmme hunde syntes jeg også de er - så alt i alt en god og dejlig hund i Amstaffen.
    Men min kærlighed vil altid ligge hos Bullmastiffen, har haft en, men desværre syntes jeg de er lige store nok - men engang når pladsen bliver til det, så skal jeg have en Bullmastiff.

• #21   26. okt 2005 mai-britt -

uhh bullterrier - shiba og ridgeback -

mums!!!

• #23   26. okt 2005 Jeg valgte Rottweileren af alle de forkerte grunde var faldet for deres smukke udsenede og sind .. og så ville jeg have en selvstændig hund med god psyke og det fik jeg ... Har dog aldrig fortrudt men vælger ikke rottweiler næste gang for jeg har lært med tiden at man bør bruge sine hunde meget mere end jeg har gjort ...

Min Amstaff er heller ikke valgt med hjernen og hun skulle ikke ha boet her men efter jyde faldt for hende blev det sådan og synes heldigvis jeg har et rimeligt kendskab til racen ... Og kender heldigvis mange som jeg kan søge hjælp hos hvis & når problemerne optstår ...

Men når jeg endag får tid og overskud til en hund mere 1 måske 2 år frem bliver det en Fransk Bulldog fra en DKK kennel som også går højt op i sundheden ... Da jeg har lært at med stambog følger garanti ...

Knus Inge

• #24   26. okt 2005 Reese ... Ja det er det har lært så meget på nettet om hvorfor man ikke bare bør lave hvalpe fordi ens hunde er søde har dog selv fået 2 kuld på min Xena & Rex .. og har ikke fortrudt men man bør ikke nøjes med at lade sine hunde HD & AA fotografere man bør sætte sig ind i meget mere ....

Og synes også man bør bruge hundene til det de er egnet til i mit tilfælde er det brugshunde ikke at jeg har brugt dem optimalt og trænet dem som man burde men igen fejl er til at lære af ...

Knus

• #25   26. okt 2005 reese : Sådan er livet man kan kun blive klogere ved at lytte og se sandheden i øjene ..

Og GD er for folk med dårlig ryg, så vi slipper for at bukke os ned når hunden skal klappes ;o) .... *LOOOOOL*

Men skønne er de jeres GD...

Ha en god dag smiley

• #26   26. okt 2005 Welsher er super dejlige

Smukke at se på - ultra dejligt temperament!!!

dejlig nem og bekvem størrelse!

• #27   26. okt 2005 Hmmm, det var da et godt spørgsmål *g*.
    Vi har begge alle dage haft et godt øje til schæferen, først og fremmest er jeg faldet for dens udseende.
    Da vi så besluttede at få hund igen, måtte vi jo igang med forarbejdet, for måske er en schæfer(for os) en kanon flot hund, men det nyttede jo ikke, hvis racen bare slet ikke kunne fungere i et hjem med et handikappet barn.Så vi læste om deres temperament og tog kontakt til mange forskellige kenneler for at få så mange svar som muligt. men de var alle enige om, at en schæfer sagtens ville kunne fungere sammen med et handikappet barn, ikke mindst pga. den gode tilpasningsevne. Dog skulle vi nok ikke vælge en, der var avlet udelukkende til brugshund, da den ville kræve alt for meget træning, i forhold til, hvad vi kunne give den.
    Og her har vi jo været helidge, for Luna har lige netop den portion brugshund, vi også gerne ville have, vi ville jo gerne have lidt andet, end bare en familiehund(forstå mig ret). Hun har nogle rigtig gode drifter, uden at det bli´r for meget, er super lærenem, og så har hun så meget ro, så hun er en rigtig god hjælp for Sofie.
    Om jeg vælger schæfer igen, ved jeg ikke. Det kommer helt an på, om vi finder den rette.

• #28   26. okt 2005 Hej, vil også lige være med her smiley

Vi(jeg) valgte Shibaen vha en test jeg tog på nettet. Der dukkede navnet op som den race der passede bedst efter mine behov. Jeg havde aldrig før hørt om denne race og søgte derfor på nettet, og blev straks forelsket efter jeg så det første billede, synes jo det er en virkelig smuk hund smiley Efter at have læst en masse om racen blev jeg mere og mere forelsket, synes Shibaen er en rigtig spændende hund, og har virkelig meget personlighed, og den kræver en masse træning smiley Tilsidst besluttede jeg at ringe til en kennel, og talte med ejeren hvor vi aftalte et besøg. Efter det besøg var vi helt solgt til racen, og bestilte en hund i februar ved selvsamme kennel, og fik Nikko i slutningen af august, er jeg er mere end tilfreds med ham smiley
    (Puha det blev lidt langt smiley

• #29   26. okt 2005 Jeg har faktisk flere gange taget forskellige tests og bliver altid forslået cavalier og welsh!
    Så det passer jo meget godt!

• #30   27. okt 2005 Mai-Britt: du er en værre en!

Du skulle næsten prøve!

Spaniels er altså dejlige - det dejligste temp og smukke så det gør helt ondt ; )

• #31   27. okt 2005 I disse test har jeg flere gange oplevet at blive forslået chow chow og airdale tarrier smiley Jeg ved ikke hvad det er at computeren ikke fatter når jeg skriver minimal pelspleje ?!

• #32   27. okt 2005 Jeg valgte buhunden, fordi jeg havde set en i TV, der var fantastisk dygtig. På daværende tidspunkt havde jeg stadig schæfer.
    Ca. 5 år senere blev det aktuelt med en ny hund og jeg havde stadig ikke glemt den fantastiske hund jeg havde set.
    Det sjove ved det er at netop den hund, blev far til 1 kuld hvalpe og i det kuld var der kun en der kom i avlen og han blev far til to kuld. Disse to kuld er lavet i min kennel og den hanhund er Gloria's oldefar :o)
    Et valg jeg aldrig nogen sinde har fortrudt

• #33   27. okt 2005 hvis man kigger inde op www.hundeleksikon.dk så er der en del forskellige tests!

• #34   27. okt 2005 under test dig selv - ude i siden!

• #35   27. okt 2005 Nicola, du er bare go´ :0)))))

• #36   27. okt 2005 prøv evt og kig under hundeskoler derinde -

eller under racer og welsh springer - se om der er nogen du kan genkende!!!

; )

Kommentér på:
valg af race...

Annonce