791 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hunden er arrig overfor andre.. Hunden er arrig overfor andre..

Hej alle..

Ja jeg købte mig sådan en blanding imellem en Amerikansk Staff Terrie og en Rottweiler/Labrador for en del måneder siden. ( Taniz )
Han er ikke sådan den bedste overfor andre hunden. Eller jo, dvs. NOGLE hunde..

Igår var min kærste ude i haven med hunden. Vi har en lænke i ham, pga, min have ikke er hegnet ind. Der kom nogle folk forbi haven med hunde, hvor taniz ikke overhovede gad gøre noget. Dem var han ligeglade med. Men så kom en nabo med hans labrador (Som altid gøer af taniz når vi går forbi), den stak hovedet ind i vores hæk, også blev taniz vild, og den SPRANG hans kvælerhals bånd, og jordede ud og bed den labrador... Min kæreste hørte bare et piv, også kunne hun se naboen hurtigt gik videre..
Var så nede og snakke med naboen igår, pga. ville vide om der var sket noget med deres hund. Og var der heldigvis ikke, og jeg undskyldte osv osv..

Nå men så senere på aftenen går jeg så med taniz, og der møder vi en dame med hendes collie.. Den samme collie, som taniz åbenbart HELLER ikke kan li.. Han bliver fuldstændig vild. Man kan slet ikke holde ham.. Hmm.. Hvad kan man gøre ved sådan noget? Er det bare dens natur?

Skal lige siges at nogle andre hunde, reagere han slet ikke sådan der på.. Nogle af dem vil han bare lege osv med.. Og slet ikke den der sure og arrige måde..

Det piner mig lidt faktisk.. Ved sgu ikke helt hvad man lige skal.. Ender jo snart med mundkurv osv. =(

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunden er arrig overfor andre..
  • #1   4. jun 2008 Er han kastreret ?

• #2   4. jun 2008 Og ved du om det evt. kun er hanhunde han reagerer på ?

• #3   4. jun 2008 Jeg har for mange år siden haft en hund, der angreb andre hunde. Min var en hanhund og han angreb alle andre hanner. Det var utrolig belastende og jeg blev ked af det hver gang. Nu var han altså kun en lille hund, så jeg kunne godt holde ham. Haven blev hermetrisk hegnet ind og han blev kastreret. Kastraktionen hjalp ikke på hans angrebslyst. Det gik jo fint når han var i haven og der ikke kunne komme andre hunde. Meeen når vi gik tur ville andre ustandselig lade deres hunde hilse på ham selvom jeg sagde de skulle holde afstand hvis det var en hanhund. Bagefter skældte de ud på mig når min hund havde snappet efter deres, enormt frustrerende.
    Jeg ville først råde dig til, at få hegnet haven forsvarligt ind med et hegn han ikke kan springe over. Det løser selvfølgelig ikke hele problemet, men kan da gøre, at I kan have ham løs i haven. Jeg kunne nemlig forstille mig, at han hurtigere følte sig truet på sin hanhunde status, når han er bundet.
    Når I går tur og han er i snor, har du så prøvet med sådan en slags grime så det er nemmere at holde ham hvis han springer efter andre?
    Jeg håber, at I finder en løsning.
    Held og lykke fra Hanne

• #4   4. jun 2008 det er chivo også fortiden, men kun over for andre dyr... men tog til dyrlægen fordi det kunne være han havde smerter var det ikke... så nu anbefaler de jeg tager til en hunde adfærds Spicalist... De siger det kan være han har stress fordi jeg bor midlertidig hos noget familie og han nok ikke føler sig hjemme nogle steder, såå...
    men må jeg jo så gøre. smiley

• #5   4. jun 2008 Umiddelbart kunne det lyde som en vældig god ide om du:

1. Fik din hundersøgt grundt for smerter og ubehag. Statisktisk set er mere end 50% af alle aggressionstilfælde hos hunde smerte relateret. Det er muligvis en god ide med både dyrlæge og massør/kiropraktor.

2. Fik ham kastreret. Det er ikke sikkert, at det hjælper, men ofte er det tilfældet. Og han skal jo ikke bruges til avl, vel?

3. Fik fat i en adfærdsbehandler. Hellere få hjælp nu mens du kan nå at vende det, end pludselig stå i en situation, hvor din hund i et uopmærksomt øjeblik har forvold skade. I værste fald, kan han så kræves aflives....

Jeg kan hjælpe dig med at finde en adfærdsbehandler, hvis du ønsker det.

• #6   4. jun 2008 Hey alle..

Tak for svar..

Taniz er blevet Kastereret, og han har har lige været ved dyrlægen til "Service" smiley Så han burde ikke fejle noget..

Det er ikke kun hanhunde. Den hund han bed igår, var en hunhund. Men som sagt er det ikke alle hunde han bliver så sur over. Nogle af dem kigger han bare på, uden at sige lyd osv..

Men er hunde evt ikke bare sådan ? Altså mennesker er jo heller ikke venner med alle hehe..

Og ja min have skal også hegnes ind smiley

• #7   4. jun 2008 Nej - hunde er ikke bare sådan.......

Det kan være arveligt, med den lave tolerancetærskel.

• #8   5. jun 2008 Kan da vidst forstår andre også har samme problemer, såå nogle hunde må da være sådan nette ?

• #9   5. jun 2008 Tja kig på de racer han er blandet af.. Både rotten og amstaff,kan ha problemer med andre hunde

• #10   5. jun 2008 Lad mig sige det sådan, Simon -at hvis han bed en af mine, så ville jeg eddermuggemame blive sur.

Jeg har aldrig oplevet en af mine hunde blive bidt - så det kan godt være andre har oplevet det samme, men det gør det stadig ikke "normalt" eller acceptabelt.

Du må¨have fat i en adfærdsbehandler, og så håbe vedkommende kan hjælpe dig.

Men som allerede sagt - lænken kan have gjort det værre.

Kastrationen kan også have gjort det værre.

Det er desværre den gængste opfattelse, at kastration kan afhjælpe megen aggressivitet, men det er kun hvis hunden gør det af dominans. Det er langt fåtalllet - de fleste laver udfald, grundet usikkerhed. Fratager man dem så også kønsidentiteten - hvor andre hanner pludselig kan finde på at humpe, idet han nu lugter anderledes, og måske er en tæve - så kan problemet blive meget værre.

Kommentér på:
Hunden er arrig overfor andre..

Annonce