5.156 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Korsbåndsskade ! Korsbåndsskade !

Jeg er desværre kommet i den uheldige situation at min hund så småt begyndte at halte på venstre bagben onsdag aften sidste uge, torsdag morgen tog jeg til dyrlægen med ham og de kunne ikke konstatere noget på daværende tidspunkt da han havde for store muskler i benet til at de kunne mærke led og sener sagde de, men at han spændte i muskulaturen i benet når de rørte ved det var tegn på smerte i benet, jeg fik derfor noget smertestillende og hvis det ikke aftog skulle han bedøves og røntgen fotograferes, det blev han så idag og det viste sig at knæet var meget løst og dyrlægen kunne med det samme konstatere at det var et sprunget korsbånd, nu venter jeg på operationen som bliver onsdag morgen. Det er utroligt han ikke har pevet over det overhovedet men blot haltet lidt, men han er absolut heller ikke pivet. Jeg ville gerne høre kommentarer/historier fra nogle af jer som har oplevet en korsbåndsoperation og hvordan det er gået med jeres hunde efterfølgende.
- på forhånd mange tak.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korsbåndsskade !
  • #1   9. jun 2008 Ja, det er trist, når de springer korsbåndet, ofte vil de også springe korsbåndet på det andet ben. Men heldigvis er der 80 % chance for at den kommer sig helt oven på en operation. Jeg har selv prøvet det, og min hund absolut heller ikke pivet, utroligt nok. For det må gøre herre ondt.

Held og lykke med det.

• #2   9. jun 2008 Jo tak skal i have. For et halvt år siden fik vi taget røntgen billeder af ham for at tjecke hofter hvilke var sindsygt flotte, men der kunne vi konstatere at han faktisk engang har haft et brud på benet vi aldrig har opdaget, han havde aldrig givet lyd fra sig eller haltet og han er altid under opsyn - utrolig smertetærskel og utrolig stædighed de besidder nogle af de bulldogs.
    Jeg håber virkelig han får "full recovery" oven på dette, det er hjerteskærende at se ham humpe rundt på 3 selvom han er glad nok og vil ud og lege hele tiden, det gør det bare endnu sværere at "spærre" ham inde hele tiden, nedturs periode vi går imøde, jeg håber han kommer hurtigt på benet igen.

• #3   9. jun 2008 Ja, der er jo en relativ lang helingsproces bagefter, hvor benet skal have absolut ro, for at kunne hele ordentligt. kan ikke huske nøjagtig hvor lang tid det.er, men hellere lidt længere tid, en for kort tid.

• #4   9. jun 2008 dyrlægen sagde 2-3 mdr, og efter 4 uger skulle han så småt begynde at støtte - men jeg har nu hørt fra flere det tager længere tid, men jeg håber det bedste... det bliver ikke en sjov sommer.

• #5   9. jun 2008 min hanhund har haft sprunget korsbåndet, ved et vrid i knæet ude skoven, han har ikke sprunget det andet, han blev opreret og gik dagen efter, det kommer meget and på hvor "pivet" din hund er, min er ikke pivet og som sagt gik han dagen efter, der er meget man skal gøre de første 10 dage små korte ture på 5min i snor og meget små skrit, de kan ikke gå mere end 5min, 3gange om dagen efter stingene er taget begynte vi at svømme med ham oppe ved dyrlægen, det dækker din forsikring og det hjælper meget på dem, vi masser ham og efter 1mdr, gik han næsten normalt, men man skal passe på med andre hunde ikke lade dem lege vildt, jeg syntes man heletiden tænker på at man skal passe på dem, nu 4mdr går han ligeså langt som de andre og går helt nomalt, har hørt at det ikke altid er så nemt, skal lige sige vi bar ham op og ned i bilen og bar ham ind, han vejer 62kg, så når han kommer hjem og dagen efter skal han støttes bæres ud og ind når han skal tisse, har hørt om hunde der ikke vil støtte på benet og hyler af smerte, men held og lykke med ham.

• #6   9. jun 2008 Hej Lasse kan se du bor på vestsjælland, vi fik vores lavet på fakse dyrehospital hos kent linblad han er super.

• #7   9. jun 2008 Hej med jer, tak for jeres opmuntrende kommentarer - så er der lys forude. Vi bærer ham rundt på nuværende tidspunkt ud og ind når han skal tisse, så ikke han ødeligger mere end højst nødvendigt inden operationen. Jeg håber da han så vil støtte lidt på det tidligt efter operationen og vi i kraft af hans ellers stærke muskulatur kan få ham på benene forholdsvis hurtigt. Vi får det lavet hos gimlinge dyreklinik.
    Jeg vil da kraftigt overveje svømning - desværre er han ikke den store vandhund, men det må han så blive smiley

• #8   9. jun 2008 uhaa det er jeg godt nok ked af at høre...

vi er i fuld gang med buffys genoptræning.. også korsbåndet der gik...
    så har du spørgsmål så bare fyr løs...

• #9   9. jun 2008 syntes godt nok at det er gået hurtigt for nogle af jer.. buffy er 4 måneder efter oprationen og må gå ca 3 km dagligt.. hun må under ingen omstændighedder rende løs endnu...

lasse.. svømning er det bedste du kan tilbyde din hund..

• #10   10. jun 2008 Jeg kan forstå han skal blive til en vandhund nu, hvis det er det der skal til er det det vi gør, tak for det.

• #11   10. jun 2008 Jeg vil gerne lige komme med et input.. Ja svømningen er god til genoptræning..

men waterwalken er bedre.. Osse en del dyrere

Da man nøje kan styre bevægelse og belastning..

Mange starter op i en waterwalker og begynder at køre en kombi af de 2 for at slutte med ren svømning..

Man kan køre begge dele alene og man vil opnå positivt resultat..

Det er bare mere kontroleret og hurtigere på waterwalken..

Pøj pøj med det.. Samt ta jeres dyrlæge med på råd smiley

• #12   10. jun 2008 ja tak, følger selvfølgelig dyrlægens anvisninger.

• #13   10. jun 2008 det er waterwalker vi gør hos dyrlægen i fakse.
    ikke i en svømme hal, man skal have kontrol over den måde de går på i vandet.

• #14   10. jun 2008 jeg skal høre dyrlægen hvor jeg tættest på kan komme til noget waterwalking. Jeg tror og håber, 7-9-13, at han kommer hurtigt til at gå igen, fordi han er ikke pivet, han går faktisk og prøver at støtte på det nu fordi han er for doven til at gå på 3 ben, så jeg gør alt hvad jeg kan for at han skal sidde/ligge stille så ikke skaden bliver værre indtil imorgen.
    Så må vi se hvad morgen dagen bringer, heldigvis er tyson ikke sådan en hund der farer op og ned ad væggene når han er indendøre, indendøre er han normalt helt roligt og går bare rundt, eller sidder/ligger og kigger - så hvis jeg holder ham meget inde og kun kommer ud når der skal trænes/tisses så håber jeg det bliver godt.

Kommentér på:
Korsbåndsskade !

Annonce