{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

flytte fra graven :´-( {{forumTopicSubject}}

ja af mange forskellige grunde har min kæreste og jeg valgt at vi nok flytter hjem til min mor i et års tid fra d. 1 august....

hvis vi flytter hjem til min mor i en periode, vil vi kunne betale mere af vores gæld af hurtigere, og så vil vi kunne købe vores egen gård om et år i stedet for om 2-3 år... og egen gård er DRØMMEN

MEN vi mistede jo tascha for lidt over 2 måneder siden, og hun er begravet i haven her hvor vi bor nu...

og jeg har det virkelig SÅ forfærdentlig med tanken om at flytte "fra hende"

vi har jo hver evig eneste aften siden hendes død, tændt lys i lanternen på hendes grav, for at hun skal have "lys og varme"...

puha bare tanken om at flytte fra hende :´-(

planen er at tage "graven" med (se billede i profil)... altså IKKE grave hende op.. men flytte sten osv med hjem i mors have, og så tage en klat jord i et syltetøjs glas, og "begrave" som "symbol" på tascha..

ja jeg ved godt det lyder latterligt :´-(

men jeg overvejer faktisk at blive boende her, bare for "taschas" skyld :´-(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flytte fra graven :´-(
  • #1   11. jun 2008 Netop derfor vil jeg få Luna brændt og have hende i en urne, som jeg evt kan begrave i en kæmpe potteplante

• #2   11. jun 2008 Jeg har Mecks urne stående i vores soveværelse.

Jeg tror ikke, den bliver begravet af den årsag, du skriver Sandie... Jeg kan rigtig godt følge dig!

• #3   11. jun 2008 Det lyder da ikke latterligt, det havde jeg også gjort hvis det var mig.... Det er et godt minde at have når man ikke kan "få" hende med, det nye sted..

• #4   11. jun 2008 Jeg kan forestille mig, hvor trist en tanke det er. s:

Vi har vores gamle kat stående i stuen i en urne.

• #5   11. jun 2008 Lyder da fint. Husk at fortælle ny ejer at der ligger en lille hund på stedet.

• #6   11. jun 2008 hvis vi havde haft tid til at forberede os på hendes død, var hun også blevet brædnt..

men det var lidt for sent, da vi kom til at tænke på brlnding, der var hun begravet, og det er for makabert at grave hende op igen smiley

det er et lejet hus, så vi kan ikke gøre andet end at fortælle udlejer at hun ligger der... men det er under en flot rododendron busk, så mon ikke det ikke sådan lige bliver gravet op..

planen er også at lave et lille bed med sten og en blomst, når vi fjerner "grav stedet"...

og så fortsætte med at tænde lys hver aften når vi flytter...

det er en del af vores hverdag nu.. og taschas sjæl vil følge med os når vi flytter...

åååårh hvor gør det dog omdt smiley

• #7   11. jun 2008 Kan godt forstå du er ked at at flytte fra graven... Og synes din ide med at tage lidt jord og hemdes sten er en super god ide og SLET ikke latterlig...

• #8   11. jun 2008 Åh ha altså ! Hvorfor skal de dumme dyr også dø fra os smiley

Havde jeg vidst man kunne få sin baby i en urne havde jeg også gjort det ! Men nu ligger hun hos mine forældre - for jeg tænkte frem ! Vidste at vi ikke ville blive her ligeså længe som mine foældre vil i deres hus !

Men jeg synes det er en god tanke du vil flytte det, hvis det hjælper jer selv ! Jeg ville nok bruge en anden sten eller noget da jeg ville føle at hun skulle have sin sten ! Jeg havde nok taget hende med ! Selvom hun ikke er pæn mere !

• #9   11. jun 2008 sandie - kunne du finde på at grave hende op??

ej puha nu vræler jeg bare ved tanken...

inderst inde vil jeg jo gerne have hende med...

men bare tanken om at grave sådan en halv ædt hund op, som er pakket ind i et tæppe med godbidder og legetøj smiley

*vræl*

HVORFOR skulle hun dø :´-(

• #10   11. jun 2008 Sandie !

Jeg ved ikke om jeg ville tage hende med ! Men det er skisme svært at tage stilling til ! ja det gør virkelig ondt ! Jeg har valgt at tro på at my´s sjæl er i vores nye lille bebs ! jeg kan se så mange lighedstegn ! Mange siger jeg er tosset men ligeså mange kan forstå hvad jeg mener smiley

• #11   11. jun 2008 Sandie,
    Jeg synes ikke du skal grave hende helt op, tænk at se din lille skat i sådan en tilstand.... (selvom det er naturens gang).... Synes heller ikke man skal grave noget op som man har begravet, er det ikke næsten "synd" hvis man kan sige det sådan...

synes hellere du skal tage lidt af jorden og stenen med... Men åhhh det må vare svært for man vil jo også gerne have hende med....

• #12   11. jun 2008 Netop af den grund er min gamle Bobbie blevet brændt. Han står på en nhylde i min hvalperum.

der er nogen der synes det er makabert, sådan at have sin hund stående på hylden, men det er meningen at vi vil have alle vores hunde til at stå på rad og række efterhånden som vi må sige farvel.

Jeg synes I skal gøre som du beskriver. Det er da næsten som at få hende med.

• #13   11. jun 2008 ja inderst inde vil jeg jo gerne have hende med.. men det er bare for makabert at grave hende op..

det er derfor vi tænkte at tage noget af jorden, under stenen med, og bruge som "hende" (for der må da være noget af "hende" i jorden, når hun er begravet lige under)

men det er simpelthen det hårdeste jeg nogen sinde har oplevet... at miste tascha....

og jeg er bare så ked af at vi ikke fik tænkt på at få hende brldnt den dag hun døde..

men vi gjorde jo bare hvad vi troede var "rigtigt".. vi var jo i total chok

• #14   11. jun 2008 ja folk synes også det er makabert at jeg vil have min hest brændt når hun dør en dag, og så have hendes urne hos mig...

og det er helt klart noget jeg vil forsøge at huske når dusty og diva en gang skal her fra (men jeg tror bare ikke det er noget man sådan lige HUSKER når man står i den situation vi gjorde da tascha døde)...

• #15   11. jun 2008 Ja men i sådan en situation tænker man jo ikke altid lige ud i fremtiden, og synes det er en god måde at sige farvel at begrave dem i haven, men hvis man så som jer skal flytte så er lidt svære... Havde i bare begravet hende i en urne fx så ville det være anderledes at flytte "hele" graven...

Men det jord der er på og omkring graven det er jo også en del af hende som du siger, så den løsning ville jeg nok vælge...

Men åhhh hvor jeg føler med jer det er så jeg får helt tåre i øjnene, hvor må det altså bare være hårdt:'o(

• #16   11. jun 2008 ja det er ufattelig hårdt :´-(

savner hende bare så inderligt... hun var bare altid så glad...

hvis hun dog bare var blevet en gammel hund, så man kunne "forberede" sig på en måde :´-(

• #17   11. jun 2008 tror ærligt hvis det havde været mig havde jeg fået en ven til at grave hende op så hun kunne "komme med" kunne ikke forestille mig at "forlade" min lille skat til andre...

ja måske er det makabert men kan ikke holde tanken ud andre evt skulle få ødelagt graven..

• #18   11. jun 2008 nej det er også min største frygt, at de næste lejere af huset lige får lyst til at grave beddet op, og så tascha bliver spredt ud over det hele smiley

• #20   11. jun 2008 den er bare lige lovlig stor at grave op den rododendron busk smiley

• #21   11. jun 2008 hun er gravet en halv meter ned :´-(

hun er ikke pakket "helt" ind i tæppet.. hendes hovede var "frit"..

puha hvor gør det ondt at tænke på det her :´-(

• #22   11. jun 2008 Sandie:
    Jeg forstår så inderligt godt...........
    mine hunde ligger også i min have og jeg føler heller ikke jeg kan flytte...

Men jeg forstår godt at du vil tage noget jord med dig og lave et nyt minde om hende......

Husk på at hendes sjæl lever videre, måske i een af de andre hunde....

og pladsen i dit hjerte kan ingen andre fortrænge hende fra.

det er ufatteligt hårdt at miste, såvel en ung som gammel hund, det gør ubeskriveligt ondt.

Jeg synes du skal gøre som du føler er rigtigt og så lade andre synes om det ,hvad de vil, det er dine følelser det handler om.

De bedste hilsener til dig....

• #23   11. jun 2008 er der nogen der har en ide om hvor "spist" hun er når det er ca 2½ måned hun har vlret gravet ned????

PUHA jeg overvejer det :´-(

• #24   11. jun 2008 ja hendes sjæl er altid med os,...

men det er også bare den hund vi elskede så højt der ligger der ude i den kolde jord :´-(

det er bare så pisse uretfærdigt.....

tager dyrekrematorier sådan nogle "halv rådne" dyr ind???

• #26   11. jun 2008 Kai ! Havde jeg ikke været så træt som jeg er nu - havde du F***** fået brug for dit udstyr !!! smiley For jeg ville gøre det samme !

• #27   11. jun 2008 mit hjerte siger at hun skal op og kremeres..

men min fornuft siger at det er forkert at grave en død op, og "forstyrre de døde"....

er det overhovedet MULIGT at grave en hund op efter 2½ måned???

• #28   11. jun 2008 nete - jeg ville heller ALDRIG selv gøre, se eller høre det..

personen skulle grave hende op, og køre afsted med hende mens jeg er langt langt væk

• #29   11. jun 2008 Få en ven eller en til det ! Ja det er muligt ! Og hvis dit hjerte siger det så gør det ! Du vil fortryde resten af dit liv hvis du allerede har det sådan nu ! Når i er flyttet er det for sent ! Og jeg tror din hund hellere vil med dig og blive forstyrret en sidste gang end den skal se fra regnbue broen at du er ked af det

• #30   11. jun 2008 tænker bare på hvor "rådnet" hun er ved at være??

det gør godt nok ondt at tænke på

• #32   11. jun 2008 iben

jeg KAN bare ikke tænke på hendes krop som et "hylster"..

det er vores hund der ligger der ude.... og hun burde være inde hos os, i varmen...

ja vi/jeg er nok vanvittig.... men det gør simpelthen for ondt at forlade hende... og overvejer helt seriøst at blive boende for "hendes" skyld (for min egen skyld, men pga hende)

• #33   11. jun 2008 Jeg vil gerne pippe med nu..

For det er ikke i dette tilfælde hunden, det drejer sig om. Nej, den er ikke kold og den er ikke i mørket. Det er dine tanker, der er der. Og dem skal du vende om.
    Jeg synes det vil være usundt for dig at holde så fast, at du ender med at grave hende op.
    Jeg tror det er bedre, du sørger over det, du har mistet.

Som du sagde indledningsvis. Tag et symbol med dig, men grav hende ikke op. Det er ALT for meget.

• #34   11. jun 2008 JA det er fuldstændig sindsygt bare at OVERVEJE at grave hende op..

men JEG er bare personligt ikke psykisk klar til bare at pakke og skride fra hende..

jeg føler at vi bare har "krøllet hende sammen" og smidt hende væk :´-(

• #35   11. jun 2008 Tjaaa ! Vi har forskellige holdninger, tanker og følelser ! Jeg har det som Sandie ! Mine forældre mener også jeg er "sygt" knyttet til mine dyr ! Fordi jeg er ALT for pylret og tænker ofte for meget på om de har det godt !Da min dejlige skat døde den 02-06-2008 kom jeg ikke ud af sengen i en uge

• #36   11. jun 2008 Sandie, det har ikke at gøre med, hvor knyttet man er til sin hund, men hvor sund sorgen er.
    Min egen sorg, da jeg mistede Meck var voldsom, men sund - jeg kom ikke hjemmefra i tre uger.. fungerede ikke. Men så det i øjnene og led helt åbenlyst.

Det er ikke sundt at grave en hund op, der har været i jorden i to måneder. Det vil ikke gøre det lettere... Det er at skærme sig fra sorgen og det kan man ikke.

• #37   11. jun 2008 jeg har bestemt mig for at når dusty og diva dør, så skal jeg aldrig have hund igen,....

når hesten dør skal jeg heller ikke have hest igen..

det gør simpelthen for ondt at miste dem, fordi jeg knytter mig så sindsygt meget til dem..

mine dyr er mine børn... mit et og alt

• #38   11. jun 2008 Sandie, det er jo derfor vi har dyr ;o)

Det er for at have den fantastiske tilknytning.

Ja, det gør ondt - meget ondt endda. Men når man har elsket, følger sorgen med som en trofast følgesvend. Og det bliver du - som vi andre - nødt til at forholde dig til.
    Selvfølgelig skal du flytte. Og du skal tage lidt jord med og gravstenen, så du har noget fysisk at rette din sorg imod.

• #39   11. jun 2008 iben - nej det kan vi desværre ikke rigtig bruge til noget nu smiley

ja vores hunde og min hest er vores BØRN... vil gøre ALT for vores dyr... endda leve af havregrød hvis det skulle være..

nu vil jeg gå ud og tænde lys for tascha, som vi gør hver aften, og så vil jeg op og græde færdig og sove på det...

tænker nok mere klart i morgen :´-(

• #41   11. jun 2008 nete - du fik lige præcis formuleret hvordan jeg har det med at tænke med hjertet eller fornuften :´-(

• #42   11. jun 2008 Må indrømme , jeg har altid ringet til mine meget gode venner.... de har kørt mine dyr til dyrlægen..... og så har dyrlægen sendt dem til forbrændingen.... det har JEG det bedst med..... og så har jeg billeder af dem, som jeg kan kikke på......... men sådan er vi jo så forskellige...
    Jeg vil helst huske mine dyr som de VAR...... :O)

• #43   11. jun 2008 Man kan jo sagtens sætte lys ved et billede... hvis det er det man har lyst til.......jeg gør det nu ikke..... men hvis man vil have et lille "alter".... er det da ok.... :O)

• #45   11. jun 2008 Nu tror jeg også , der er forskel på , hvordan hunden dør..... jeg tror man nemmere kan bearbejde det , hvis hunden dør af alderdom .... så har man nået at vænne sig til tanken........ end hvis den dør i en uforudset ulykke.... :O)

• #46   11. jun 2008 Jeg har det dejligt med, at vi har urnen stående i soveværelset... Den står, så det ikke er makabert og andre ikke bliver involvert...
    Hvis jeg en dag bliver klar til at grave den ned, så gør jeg det.. indtil da får den en tanke og et smil, når jeg går forbi den - som et billede ville gøre, hvis det var det, der stod der..

• #47   11. jun 2008 NITTIB, jeg tror ikke man kan måle sorg..

Jeg har mistet venner og familiemedlemmer både som følge af ulykke, selvmord, sygdom og alderdom... og sorgen er den samme.

Det er det at miste, der er frygteligt - om man så har foreberedt det eller ej. Sorgens intensitet har med at gøre, hvor knyttet man var - ikke hvordan livet endte.

• #48   11. jun 2008 CH, kvinde, 33 år .

Jeg havde det meget værre da min Cavalier Lotte måtte aflives da hun kun var 2 1/2 år.... da hendes nyrer pludselig stoppede med at fungere........ end jeg havde det da min gamle Mops Carlo måtte aflives da han var over 13 år......da havde jeg jo ligesom set det i øjnene et stykke tid.......... men det er som jeg skrev før forskelligt , hvordan man reagerer...:O)

• #50   11. jun 2008 Ja, det er virkeligt forskelligt..

Jeg synes min hund kom mere og mere ind under huden, jo ældre han blev..

• #51   11. jun 2008 Nete, urnen er lukket i bunden - så der skal noget af et fald til at få aske over det hele ;o))))))

• #53   11. jun 2008 Jo jo - billedet kom også tydeligt frem på min nethinde ;o)

• #54   12. jun 2008 nu har jeg så sovet på det....

på en måde har jeg stadig lyst til at grave hende op... men alligevel ikke..

for folk vi kender vil synes vi er total sidsyge, og grave en død hund op smiley

jeg ved bare virkelig ikke hvad jeg skal gøre...

jeg er ikke kommet så langt i sorgen endnu at jeg bare kan skride fra hende :´-(

nu tuder jeg igen :´-(

• #55   12. jun 2008 Nogle synes det er skørt med en urne.... men jeg synes faktisk det er en god ting man kan få. Det har hjulpet mig igennem den værste tid efter Basse blev aflivet. Jeg havde ingen have at begrave ham i - og bare tanken om at han skulle smides ud i skraldespanden - kunne jeg ikke bære. Så derfor står han hjemme på hylden smiley Sammen med hans billede - hundetegn og et lys der bliver tændt.

• #56   12. jun 2008 iben - jeg FØLER at jeg skrider fra hende...

har snakket med et krematorium idag, BARE for at undersøge om de overhovedet tager imod sådan en råden hund smiley

og det gør de, og han kunne udemærket godt forstå vores overvejelser....

hjertet siger ja
    hovedet siger nej

årh hvor er jeg forvirret

• #58   12. jun 2008 det er ikke yrt at få hende brændt.. det koster kun 975 kr

Kommentér på:
flytte fra graven :´-(

Annonce