{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Livsfarlig leg {{forumTopicSubject}}

Min venindes hund, en Irsk Setter blev for 2 måneder meget skidt tilpas og måtte til dyrlæge...... Det viste sig at han havde slugt en sten som måtte opereres ud, han kom sig helt over det selvom stenen havde lavet lidt ravage i tarmen, der hvor den sad fast.

Nu er det så sket igen. Han har slugt endnu en sten og skal opereres i morgen over middag.

Han er en super energisk, aktiv og meget frisk hund som konstant render rundt med en bold, gren eller desværre også sten i munden. Han vil lege konstant og kan slet ikke finde ro. Han hopper og danser foran en indtil man kaster det han er kommet med. Naturligvis kaster vi ALDRIG med sten fordi det jo kan ødelægge hans tænder, men nu er han så begyndt at sluge dem.

Er det mon en dårlig vane han er ved at få med at sluge sten, eller er det bare rigtig uheldigt at det er sket for ham 2 gange?

Dyrlægen har anbefalet at han fremover skal gå med mundkurv når han færdes udenfor, men er det virkelig den bedste løsning? Vi bor på en gård og han har altid været vant til at løbe frit ude fra morgen til aften.

Hvad gør vi? Hvordan kan vi lære ham at han ikke må lege med sten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Livsfarlig leg
  • #1   12. jun 2008 Jeg ville først lade være med at lege stressleg (boldkast), og så give hunden problemløsninger i stedet..

Ganske få hunde får faktisk noget ud af jagten på bolden, de fleste stresser bare op (hvilket er meget usundt)..

Træn lineføring, trikcs, giv hunden opgaver (find gemte kiks (eller bolde), få genstand ud af kasse osv)

• #2   12. jun 2008 Min SIrius var også en slem sten-spiser... og stor var vores bekymring.

Vi kunne sige "nej", og så lod han sandelig også stenen være ... og hentede en ny sten - ha ha . Han kunne stoppe op på gåturen, og blive helt elektrisk, hvis han havde fået øje på en særligt spændende sten. Han ELSKER sten. Hans allerbedste legetøj var en brosten, han fandt i gården. Tænk at der findes SÅ store sten. Jubii..

Nå, men den eneste trøst jeg har, er at det for Sirius vedkommende gik over da han var et år eller halvandet.

• #3   12. jun 2008 * Nina & Koen på Fyn *

Tak for det, rigtig godt svar, hel sikkert noget vi vil prøve

• #4   12. jun 2008 Opdrage den til at lade være ved at tage stenen ud af munden når du opdager det, irettesætte den , igen rosen den når den ikke tager noget i munden som du ikke vil have - se ned i jorden når du går med din hun, iagtag den, derved kan du se hvad den laver og kan nå at sige nej til den før den sluger noget, det samme katte og hunde lort er heller ikke godt, det kan være fuldt med orm, eller småske er det skarbe genstande -

• #5   12. jun 2008 Benedikte J

Oliver som han hedder er 4 år gammel, så er lidt bange for at det ikke er noget han vokser fra....... men ville da virkelig ønske han gjorde

• #6   12. jun 2008 og når der skal irettesættes... så skæld stenen ud !

tag stenem op og sig den er grim og dum og kast den fra dig og ignorer den.. har du et tæt forhold til hunden gider den da heller ikke have noget at gøre med den ulækre sten ; )

• #7   12. jun 2008 Team FrostyAdonis - ( Karin. H ) .

Hunden render jo ude det meste af dagen så det er svært at holde øje med hvornår den leger med sten, og når vi opdager det bliver den skam også irettesat.

Det er jo så godt som umuligt at holde øje med ham hele tiden når han er så meget ude som han er

• #8   12. jun 2008 * Nina & Koen på Fyn *

Tak for det, det var en rigtig god ide

• #9   12. jun 2008 Nina *** Sejt råd, at skælde stenen ud... griner lidt, kan lige se det for mig ... det må jeg simpelthen prøve (men bliver nok ked af det, når SIrius bare gallopperer efter stenen *GGG*)

Kommentér på:
Livsfarlig leg

Annonce