835 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Stor og lille hund sammen ?? Stor og lille hund sammen ??

Jeg har en stor hund (rotte/schæfer) på knap 2 år.. og nu går jeg så og overvejer at anskaffe mig en lille hvalp, men jeg ville gerne have en dansk svensk gårdhund, mon de to ville kunne gå sammen?? eller vil den store mon være for voldsom for den lille?

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning og bortskaffelse af jord 500 kr.
  • Hækkeklipning 2.200 kr.
  • Fjerne tapet 2.000 kr.
  • Ophængning af TV 900 kr.
  • Rep af hydraulisk bremse & indstilling af gear og smøring 500 kr.
  • Campingvogn ophug 1.600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stor og lille hund sammen ??
  • #1   13. jun 2008 Der er en anden tråd om samme emne, som du evt kan læse lidt i smiley

• #3   13. jun 2008 lone.. ja ved godt det naturligvis kommer an på hundene, min den store er meget sød og rar.. det var også bare for at hører andres erfaringer omkring det..

• #4   13. jun 2008 Mine forældre har en schæfer og en dansk/svensk gårdhund og de er bedste venner smiley Tror hurtig at de finder ud af tingene smiley

• #5   13. jun 2008 en dansk/svensk gårdhund er jo en sej fyr, så mon ikke det skulle gå. det var værre med en Chi.

• #6   13. jun 2008 connie.. Ja det tænker jeg også ;o)

• #7   13. jun 2008 Er det mon så bedst at den lille er han eller hun hund?

• #8   13. jun 2008 > MK <
    Ja den kan godt være lidt voldsom, men har stor respekt for min svigermors gravhund..

• #10   13. jun 2008 imens den lille er hvalp, skal man naturligvis beskytte den mod for hårdhændet leg

en han ville jeg vælge, med mindre du vil kasterere/sterilisere den ene

• #11   13. jun 2008 lone..
    ØØhh nej hvalpe var ikk lige hensigten ;o) ... Men overvejer at den store skal kastereres..

• #12   13. jun 2008 Tænker bare at det måske ikk var så godt med to hanner hvis den store så vil være for hård mod den lille, hvis den vil dominere den..

• #13   13. jun 2008 Den eneste mindre hund min lab-blanding får lov at lege med, er mine forældres dsg´er, som både er robust, men ikke mindst hurtigere og snedigere end min - og så kender han også min hunds "tricks":-)

Han kan både springe over, løbe under og vende meget hurtigere end hun kan... Ved ikke om jeg har helt ret, men generelt opfatter jeg dsg´eren som en meget robust og hurtig hund sammenlignet med mange andre mindre hunde

• #14   13. jun 2008 Rie.. Ja jeg deler din opfattelse ;o)

• #15   13. jun 2008 det gør jeg også Rie.

jeg tror ikke der bliver problemer med dominans når din ældste hund er så meget ældre og når i ikke samtidig har tæver.

de steder hvor jeg har oplevet problemer er hvis der er tæver, der jo ind imellem er i løb. så kan det være svært at have to hanhunde.

og hvis aldren er for tæt på hinanden.

• #16   13. jun 2008 connie.. ja du har nok ret i at det ikk er et problem når den også er ældre..

• #17   13. jun 2008 Vil bare gerne gøre hvad der er bedst for begge hunde ;o)

• #18   13. jun 2008 min bella er lidt større end dk/sv gårdhund, hun er blanding, hendes mor var dk/sv gårdhund. hun vejer ca 20 kg.. og hun lever fint sammen med emma rot, emma var 9 mdr da vi fik hende, og her har vi ingen problemer...

• #20   13. jun 2008 Nete E... Ja det lyder fornuftigt ;o) .. synes måske også at chi er noget skrøbelig til en stor hund.. så kan D/S tåle lidt mere.. og ja min hund er ved at være nogenlunde voksen, og opfører sig fint med andre.. tror også at det kunne blive et helt perfekt par.. Glæder mig til "jagten" ;o)

• #22   13. jun 2008 ja det lyder som en god ide.. tak for det.. Skal nok huske at prale ;o)

• #23   14. jun 2008 Hej. Vi har sanktbernhard og en pomeranian og de er også bedste venner, det er sådan at den store passer utroligt godt på den lille hvis der er andre hunde her. Det går bare super godt. Det par kan man godt kalde Fy og Bi.... smiley

• #24   14. jun 2008 Hej
    Vi startede med at have Kvik og fik Baloo da kvik var omkring 1½år. Vi havde lidt problemer den første uge,men vi gjorde opmærksomme på Baloo godt måtte være der, og vi gjorde ikke forskel, vi hyggede lige meget med Kvik som med Baloo.
    Kvik er meget hurtigere end Baloo, og dette giver anledning til nogle sjove oplevelser. Se evt. min side hvor jeg har en video (ikke den bedste kvali, men man kan se hvad det forestiller) smiley . Der leger Kvik sammen med Baloo og Baloo's bror Lunde.
    Desuden har jeg oplevet Baloo gå ind og forsvare Kvik hele 2 gange hvis ikke mere, og hver eneste gang er jeg blevet overrasket.
    Og det virker på mig at Kvik ved at Baloo vil forsvare ham, nogen gange bliver han lidt for kåd, engang var det hvor Baloo var hjemme hos mig og Steffen (min mand) havde taget Kvik med sig. Der prøvede han at spille stor over for en anden hund som han ikke kendte, det resulterede i et bidsår, som heldigvis var et der ikke skulle sy's, som vi selv kunne rense og pudre med klorhexidin efter dyrlægens anvisnnger.

Håber du kan bruge lidt af dette til dne overvejelser.

Mvh Grete

• #25   14. jun 2008 hov dne = dine... smiley

• #26   14. jun 2008 hej

jjeg har en golden retriever på næsten 3 år, jeg fik for 2 måneder siden
    en lille australien silky terrier på 9 måneder.den lille var lidt forsigtig i starten, og de sov ikke i samme rum de første 14 dage, bare for en sikkerhedsskyld. nu går det rigtig godt, den store sætter den lille på plads en gang imellem, det er 2 tæver jeg har.

Kommentér på:
Stor og lille hund sammen ??

Annonce