{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Pris: Dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Jeg lavede en aftale med min dyrlæge om hvad jeg vil betale for og ikke, og det kan betale sig at lave en aftale, da man kan spare en del penge på dyrlægeregningen.

Her er et indlæg fra Forbrugerrådet
Hvad koster det at få Fido vaccineret hos en dyrlæge? Det er ikke sådan lige at svare på. End ikke når man spørger dyrlægerne selv.

Forbrugerrådets blad Tænk har spurgt 330 dyrlæger om deres priser på standardydelser – kun 24 svarede. Og selvom branchen er kendt for deres uigennemsigtighed, er det alligevel et resultat, der overrasker Forbrugerrådets direktør Rasmus Kjeldahl.

"Vi har aldrig før oplevet, at en branche så massivt ikke ville medvirke i vores prisundersøgelse. Vi har nærmere fået indtryk af, at man har aftalt ikke at deltage," siger han til DR. Men han vil ikke gå så langt som til at kalde det karteldannelse.

"Det er svært at sige, om der er tale om et kartel, når man ikke kan få oplyst priserne. Men det vi er interesserede i er, om der er konkurrence på priserne. Og det kan der kun være, når man får dem oplyst," siger Rasmus Kjeldahl.

Forbrugerrådet opfordrer nu dyrlægerne til at lave en prisdatabase, som vi kender det fra tandlægerne. Den vil gøre det muligt for forbrugerne at gennemskue prisen, næste gang Fido skal vaccineres.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris: Dyrlæge
  • #2   17. jun 2008 Malene: Man bliver ikke dyrlæge af at have haft hund i mange år. Jeg ville som dyrlæge ikke turde giver medicin og vacciner uden at have set hunden (og det er desuden heller ikke lovligt). Man kan få nogle rigtig kedelige reaktioner, hvis man vaccinerer en syg hund. Og hvad med underskriften i vacc. bogen? Jeg skrev nok ikke under på noget, hvis det ikke var mig, der havde givet vaccinen eller i hvert fald havde set det blive gjort.

  • #3   17. jun 2008 har lige været til dyrlægen i dag, da Balder havde slikket lige rigeligt på hans ene pote der kom jeg af med 466kr for undersøgelse + piller til 5 dage, samt en spray med chorhexidin (staves).. Syntes egentlig at det var en okay pris.... Men ved selvfølgelig ikke hvad det ellers koster rundt omkring..

  • #5   17. jun 2008 Malene: Jeg kan ikke svare for, hvor meget andre dyrlæger undersøger før en vaccine, men man bør lave en klinisk undersøgelse. Erfarne dyrlæger kan gøre dette meget hurtigt og kan snakke samtidig, men for mig tager det et godt stykke tid :o)
    Hvis en hund ikke kan tåle vaccinen, ja, så betyder det ikke noget, hvem der giver den og en dyrlæge kan ikke se ud fra undersøgelsen, om hunden kan tåle vaccinen eller ej. Det der kan gå galt er, hvis hunden er syg, når den vaccineres og dermed ikke har et optimalt fungerende immunforsvar - dette kan den blive meget syg af, da man benytter en levende vaccine.
    Hyposensibiliseringen, som du har givet din hund, er der specielle regler for og ejere kan oplæres i selv at injicere, når dyrlægen har gjort det nogle gange og man er helt klar over, om hunde har uønskede reaktioner på behandlingen. Her sprøjtes et stof ind, som er specialfemstillet til at hjælpe din hund og det kan ikke sammenlignes med en vaccine.
    Og jeg føler mig nu ikke så ramt :o) Vil bare gerne forklare, hvorfor vi tager penge for det vi laver.

    "En mand kommer til mekanikeren med en bil, der ikke vil starte. Mekanikeren kaster et blik på motoren, banker en gang med en hammer og forlanger så 1000 kr. af bilejeren. Ejeren bliver sur og spørger, hvordan mekanikeren kan tillade sig at tage 1000 kr. for et slag med en hammer?? "Det er ikke slaget med hammeren, der koster, men at vide hvor jeg skal slå" siger mekanikeren :o)


Kommentér på:
Pris: Dyrlæge

Annonce