Ang. lineføring. Ang. lineføring.
Ja, som nogen herinde ved, så har det vist sig at jeg jo ikke ved så meget som jeg troede om min Mojo pige.
Og en af de ting jeg føler er meget svært for hende, det er at have snor på, stik modsat andre hunde, så gemmer hun sig når jeg finder snoren, og når hun så har fået den på, så går hun hele tiden med halen mellem benene, og ligner en der overhovedet ikke kan lide at være til - men så snart snoren er af, så er hun sin dejlige jeg igen.
Og når man binder hende, så skriger hun simpelthen som noget fra en gyserfilm, og det er skriger ikke hyler - hun gør dog ikke der når hun er hjemme i haven(binder hende når jeg fodrer kaniner:o)
Hun bliver også bundet til agility når vi skal sætte bane op, og der kan hun jo se mig hele tiden, men hun skriger anyway - hele tiden.
Hun bliver slet ikke bundet ved køb/brugesen mere, for det er synd, og jeg risikere de melder mig for dyremishandling sådan som hun lyder:o)
Så det er det med gåturene jeg godt kunne tænke mig nogle gode råd om?
Har i ikke andre råd end det jeg selv har prøvet, så bliver næste skirdt en adfærdsdims til hunde.
apr 2005
Følger: 91 Følgere: 88 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 1.460
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Så øger du ved at have den på længere og længere tid ad gangen, og det er vigtigt at det ikke bliver trukket for længe.
Næste skridt bliver at gå lidt rundt med hende og få hende med uden. Ros hele tiden med godbidder og stemmen.
Forsæt arbejdet og se om det giver pote *SS*
Held og lykke!
sep 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 132
Jeg kender ikke din hund, så derfor er jeg nød til at høre nogle ting.
Hvad er det for en hund?
Hvor gammel er den?
Hvor længe har I haft den?
Er der andre ejere som har haft den før jer?
Det er for mig at se helt tydeligt at hunden af en eller anden grund er bange for "verden" og for at være udenfor det som hun kender. Dette kan man afhverve, ved hvis hunden er helt trygge ved jer, at rose hunden HELE TIDEN når i er udenfor med snor på, vise den at verden ikke er farlig, og forsøge at holde jer fra områder hvor der er andre hunde i første omgang. Det er ikke sikkert at det har noget på sig, men jeg tror at jeres hund er en "pjatrøv" eller har oplevet et eller andet som ikke har været så godt for den.....men hva?
Det behøver ikke være noget FYSISK, men hvis der feks er en meget "stærk" hund som render rundt og strinter i området hvor i går, eller forlader den, så er den måske reelt bange.
Michael
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.595
Vi har prøvet det med godbidderne, og hun er ligeglad indtil hun får snoren på.
Michael, de ting du spørger om, kan du læse under hendes profil.
Og hun er bestemt ikke bange for verden som sådan, kun snoren - og du har lidt ret i hun er en pjatrøv, men hun har alligevel et eller andet med snore..............jeg tror måske hun har stået bundet meget i hendes forrige hjem.....men har endnu ikke fået helt afklaring på hendes fortid.
Men jeg begynder på noget lineføring træning med hende her om ikke så længe, må se om det kan hjælpe lidt.
sep 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 132
Michael
Ang. lineføring.