{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

HJÆÆÆÆLP.... (hunden tændte kogeplade) {{forumTopicSubject}}

Havde en rigtig ubegelig oplevelse i gad da jeg kon hjem fra arbejde...
min hvalp på 7 måneder havde fået tændt op en kogeplade på komfyret, vilket resulterede i at det hele var ved at brænde af...
ved snart ikke hvad jeg skal gøre...
er jeg den eneste der synes det ville være synes at sætte hende i bur?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆÆÆÆLP.... (hunden tændte kogeplade)
  • #1   19. jun 2008 beklager tryk fejl.... var så ivrig for at få det her skrevet... smiley

• #2   19. jun 2008 what.. det lyder dramatisk.. kan man ikk lukke døren til køkkenet? evt med en låge `??

hvordan pokker kan den tænde for en kogeplade.. *tænke tænke*

godt der ikk skete "mere".......

• #3   19. jun 2008 min faster og onkel havde engang en hund der kom til at gøre det samme ... de tog simpelt hen strømmen fra komfuret når de tog hjemmefra .. så var de problem løst

• #5   19. jun 2008 Har du mulighed for at sætte hende i et rum hvor hun ikke lige kan brænde hytten af?

• #6   19. jun 2008 Luk døren til køkkenet hvis en sådan findes, og ellers et gitter til køkkenet.

JA jeg synes det ville være synd at sætte hunden i bur

• #8   19. jun 2008 ind til videre har jeg pillet dutterne at komfuret... så kan hun ikke bare lige tænde det... ved ikke om det er fordi hun pludselig ikke kan li at være alene hjemme... har ikke være et problem før... men hun er også begyndt at spise tapeten og sån...

• #10   19. jun 2008 Jeg har også altid sagt det ikke er noget jeg ville gøre... mener også selv at det er synd for dem... og ville have det skidt med at gøre det...

• #12   19. jun 2008 den der " børne sikrig " den synes jeg er smart!!!! det var en rigtig god ide!!! tark.... og tark for linket

• #13   19. jun 2008 har gået og tænkt på hvad det kan være der gør hende sån stresset, men kan ikke se hvad der skulle være sket af nye ting... men kan meget tydligt mærke det på hende...

• #15   19. jun 2008 Afbryd strømmen (det er muligvis lettest at gøre ved at afbryde en sikrings-gruppe, hvis komfuret er sluttet til kraft)

• #16   19. jun 2008 og det behøver jo ikke være stress... hun kan vel også bare have været ved at "undersøge" de sjove dimser på komfuret, eller lede efter madrester *GGG*

Mine er jo meget høje, og der ligger altid sådan et dejligt savlespor hen over den glaskeramiske, fordi de liige har checket for levninger. Men jeg har skisme aldrig tænkt over, at de kunne komme til at tænde for det.

Bliver helt nervøs nu ...

• #17   19. jun 2008 jeg havde heller ikke regnet med hun ville kunne drege på knapperne...

• #18   19. jun 2008 og rigtig mange tak for alle de gode råd og svar... har gjord mig liddt mere rolig igen...

• #19   19. jun 2008 ja det har min hund også gjort en´gang, heldigvis var vi kun væk i 15 min. Men det var også nok. Jeg havde nemlig ringet efter min kæreste han skulle hente mig, og så havde han ligget vores trådløsetelefon på komfuret. så batteriet var fuldstændig smeltet og der stank af giftig røg.

• Marie G
    Marie G Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 26
    #20   19. jun 2008 Jeg har en veninde som havde en hund der raserede hendes hjem. Hun ville absolut ikke have hunden i et bur. Men da hun havde prøvet alle muligheder, jeg mener ALLE, og afprøvet alle folks "gode råd", købte hun et stort bur og hendes hund har aldrig været gladere. Den er tryg i buret og lægger sig f.eks. også derind, når de er hjemme, hvis den vil have ro.
    Så jeg synes ikke nødvendigvis det behøver at være synd for hunden, nogle hunde kan få tryghed, ved at være begrænset til et lille område.

• #21   19. jun 2008 Som Benedikte siger, så kan det sagtens være at vufferen bare er oppe og snuse efter lækre dufte på køkkenbordet og komfuret, og ikke bare pga. stress...

Min egen skal altid liiiige checke køkkenbordet, når vi er smuttet- HUn er KUN alene i køkkenet, og har overvejet det med kogepladerne.... Hun har dog aldrig tændt nogle endnu - men der står ALDRIG noget på kogepladerne - såvel som der faktisk overhoveddet intet er at rage ned på køkkenbordet og i vaksen - Efter at vi er kommet hjem,. hvor hunden havde hygget sig med en globalkniv, som lå i hendes kurv, og en anden gang hun havde smadret et glas og skåret poten...

Trøffel har desuden også lært (ikke med vilje herfra) at kogeplader er MEGET varme!!!!

• #23   19. jun 2008 Nete; Heller ikke hvis det havde været store hunde???

Min egen hund har jo sådan set et bur - det er bare på lidt over 6 kvm - og det er køkkenet, hvor huner lukket inde i - og hvor hun desuden tilbringer tiden, hvis hun vil være alene...

Kan heller ikke lide tanken om et decideret bur!!!!

• #25   19. jun 2008 Nete...

På DEN måde *G* - forstod den bare først sådan, at hvis det var en stor hund, gjorde det ikke så meget at lukke den i bur:-)

Og vi er helt enige i øvrigt - synes ike jeg er en ond ejer, fordi hunden kun får lov at være i køkkenet, når hun er alene, men ville have det enormt dårligt med at efterlade hendei et lille bur, hvor hun intet kunne - i 6-7 yimer dagligt!

• #26   19. jun 2008 Har været ude for det samme, dog var jeg kun i kiosken, men der stod en taske på komfuret, så da jeg kom hjem var der flammer i hele køkkenet .. var godt nok bange.. smiley

• #28   19. jun 2008 Nete;

Uha - de gange jeg har forsøgt at lade Trøffel være alene i hele lejligheden....*G* - Hvis hun lige har taget en lille hoppetur opad rumdeleren, og skubbet papirer og bøger ud på den anden side , og når hun lige har hoppet lidt for hurtigt op i vindueskarmen, og har væltet potteplanterne... blomstervaserne dufter også dejligt, og skal lige snuses nærmere til... HUn ødelægger ikke, men kan på nul komma fem få hele stuen til at ligne et bombet lokum...

Da Trøffel var hvalp havde vi store alene hjemmeproblemer, med nedreven tapet, itubidte karme, puds der blev kradset ud af væggene, og linoliumsgulvet der blev flået - hver dag var "ny og spændende" at vende hjem til:-/ - Overvejede også at lukke hende ind i noget større, men endte med at en anden løsning var bedre for os:-) (massiv afskærmning af køkkenet, og at gøre det til en rigtig god ting at vi gik - hun fik alle de gode legesager og ben når vi forlod hende)

Kommentér på:
HJÆÆÆÆLP.... (hunden tændte kogeplade)

Annonce