454 visninger
|
Oprettet:
hjælp os. {{forumTopicSubject}}
skriver fordi vi har et stort problem med vores hund.
hver gang den skal spise mad og der er en anden hund ser den sig ondt på den anden hund og går der efter til angrab. det samme gør den når vi er ude og gå. de kan lege så pænt den første time også går det galt.
vi ved ikke hvad vi skal stille op
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 1.033
Jeg synes, det er meget naturligt at den vil forsvare sin mad. Du skal lade den spise i et rum for sig selv.
Med hensyn til leg med andre hunde, så er det jo dejligt at det går godt den første time. Jeg ville nok bare vælge at afbryde kontakten, mens det stadig gik godt ... altså efter 30-40 minutter pakke sammen og gå hjem.
På den måde kan den forhåbentlig få en masse succes-oplevelser, og så kan du måske langsomt øge tiden.
Nu har jeg ikke lige set, hvor gammel den er. Men min hvalp kan godt blive lidt hidsig, når den leger sammen med sin kuld-bror, og de begynder at blive for trætte. Så går vi ind og afbryder legen.
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 2.038
Kan du fortælle lidt om hunden? Har i haft den fra hvalp mm..
okt 2006
Men som sagt... afbryd mens legen er god - det er jo ikke sådan, at hun slet ikke kan finde ud af at være sammen med andre hunde.
Og med hensyn til mad, så vil jeg nok sige at de to Jack Russel'er jeg kender, også er meget bestemte overfor de andre hunde, når der er mad i skålen.
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 79 Svar: 748
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.775
Jeg kan ikke forstå at den skal indtage sin mad ,når der er andre hunde i nærheden , den kan vel spise på andet tidspunkt,mine to hunde får altid mad hver sit sted,og der er ingen problemer,de kunne bestemt heller ikke stå side om side og spise.med hensyn til leg,er det så hvilken som helst hund den leger med eller hvad?
okt 2006
Men det er selvfølgelig vigtigt at hun respekterer at MENNESKER må tage maden fra hende (som Trunte skriver) .... Hvis hun også er aggresiv over for jer omkring maden, så må i lige få noget prof. hjælp
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 2
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.311
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 2
hjælp os.