585 visninger
|
Oprettet:
Karelsk Bjørnehund - jeres mening? {{forumTopicSubject}}
Ja, nu er der indtil flere skeptikkere jeg har mødt og hørt om, når det gælder den karelske bjørnehund!
Så nu tænkte jeg at jeg lige ville høre jeres mening om racen?
Skriv gerne om I kender til racen, eller om I bare kender den pr. navn og rygter! :o)
(er selv en lykkelig ejer af en, men er rart at høre andre mening, så man evt. kan forstå hvorfor nogle går over på den anden side af vejen, når man kommer med sin kareler)
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 715
Men synes det er en smuk smuk hund.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 715
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Måske lidt "krads" i sin type.
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.446
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
En meget stærk og selvstændig hund som ikke er for enhver at eje...
Meget flot og stoisk...
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.480
En SÅ genial beskrivelse!
Og må sige at I andre heller ikke var meget bagefter :o)
Fifi skal man heller ikke spille hård overfor, for hun ruller bare øjne af en, og vænder måsen til :oP
Hun elsker (som Ace) børn, og forstår præcis hvor gamle de skal være før man kan lege vildt, og hoppe op, og hvornår man bare skal gå hen og kysse den i ansigtet, og ligge sig omkring dem, og passe på :o)
Fifi kan dog med ALLE de hunde hun har mødt, og ELSKER at snakke med andre! :o)
Hun er stærk, både fysisk og psykisk, på trods af hendes kun 52 cm i højden :o)
I starten havde jeg et hyr med at få hende til at makke ret - havde fået hende gratis af en ven, fordi hun havde været problemhund 7 andre steder (fik hende da hun var 1½ år), og jeg anede ikke et klap om racen - men et halvt år efter lærte vi at forstå hinanden, og idag - halvandet år efter jeg fik hende, har vi et super godt makkerskab :o)
Nej, det er ikke en hund for alle, men sætter man sig ind i racen, og lære at forstå den enkelte hunds sprog, jamen så er det en super og perfekt hund, der gerne giver sig tid til at snakke med en - om man sidder hjemme i sofaen, eller om man sidder i en tog, så kan man komme til at føre laaange samtaler :oD (ikke på gøende vis)
dec 2006
Må nu sige at jeg synes han ligner kareleren mest! :oP
Hvis du kigger på ham her, tror jeg også selv du kan se det:
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25287&ipc=88206
Det er én af Fifis hvalpe, og han er også blanding af Kareler og Border :o)
dec 2006
Der er også mange der gætter på at Fifi er border :oP
Og hun er ren kareler.
Bounty var den største og mest fluffede af alle 7 hvalpe Fifi fik, men af de 3 jeg har set, er han den flotteste indtil videre :o)
Karelsk Bjørnehund - jeres mening?