{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
409 visninger | Oprettet:

Øv hvor er jeg træt af at min hund {{forumTopicSubject}}

hver dag når jeg kommer hjem fra arbejde eller står op om morgenen.. har bidt endnu mere af mit gulv i stykker eller har rykket kattens skåle ned og æd deres mad eller har spist noget mere af sit tæppe...
Jeg er virkelig ved at gå i hundene over det... Jeg ved hvad jeg får afvide for jeg har haft skrev om samme problem før.. at hun vokser fra det, men kan det virkelig passe mit hus skal være totalt ødelagt indtil hun når en ordenlig alder... ?? Hjælp mig hvis i kan... PLEASE!!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv hvor er jeg træt af at min hund
  • #1   3. nov 2005 Aktivere du hende nok?? Har hun masser af legetøj? Giver du hende noget hun kan lave (andet end at ødelægge ting) når hun er alene??

• #4   3. nov 2005 har du trænet hende i og være alene, for det kommer ikke af sig selv

• #5   3. nov 2005 Hejsa alle sammen.. vil lige fortølle at ja hun har masser af lege tøj og tygge ben.. hun er i en gang og et køkken hun er ikke helt alene... hun går sammen med to katte om dagen... Nej jeg vil gå til hundetræning når der starter et hold op igen...

Nja vi har trænet lidt med hende da vi fik hende sådan at hun var alene lidt af gangen og selvfølgelig roste hende når alt var i orden og ignorerede det når hun havde lavet ulykker... men min kæreste siger at sådan er det at have hvalp og finder sig i det, men jeg bliver bare mere og mere sur og ked af at den ikke bare kan være ordenlig...

Jeg havde ikke overvejet det med mindre plad eller et bur.. det kunne være jeg skulle gøre det..

• #6   3. nov 2005
    jeg startede med at lukke tølfi i stuen og jeg gik i det andet rum og lukkede døren og stod og lyttede til hvad han lavde, hvis han lave ulykker gik jeg ind og sage meget bestemt nej ! og forsøgte igen og igen forfra til at at han troede jeg var i hjemmet og så gik jeg uden for og det var med at komme ind til han før han begyndte og pibe og hyle og rose ham godt så han ikke forbandt det med noget væmmeligt at være alene.
    men det tager tid hold da op.
    i dag er der ikke nogen problemer med tølfi og han lægger sig bare til at sove *gg*
    du kunne jo låne en bog eller søge på nette om dette

• #7   3. nov 2005 Ja det kunne jeg.. mange tak for de gode råd det er jeg glad for!!!

• #8   3. nov 2005 en god bog: Hunden alene hjemme af Roger abrantes.
    Hvis du derefter har nogen spørgsmål, vil jeg med glæde hjælpe..
    Det handler meget sjældent om at hunden keder sig men er seperations angst. Hunden er vant til at få kontakt når den ønsker det, det vil sige den kommer og puffer så sødt med snuden, og ejeren giver den derved kontakt, når hunden så er alene kan den ikke forstå hvorfor at der ingen kontakt er. og som hoved regel:
    Hvis en hund ikke kan være alene om natten( altså væk fra soveværelset) kan den heller ikke være det om dagen.
    Hvis du har spørgsmål så kontakt mig endelig
    held ogl lykke fra Alissa

• #9   3. nov 2005 Hej Tina.
    Du siger du vil starte på skole med hende når der starter et hold op...

(link fjernet)
    kan du se hvor din nærmeste schæferhundeklub ligger. Prøv at kontakte dem, jeg er ret sikker på at du bare kan glide ind på et hold der !!
    En sidste ting....det er ikke kun en klub for Schæferhunde !!
    Held og lykke
    Hilsen
    Frederik som også har en "destroyer"...i lidt mildere grad

• #10   3. nov 2005 En unghund er nem at stresse op uden man lige tænker over det. Så jeg ville være meget opmærksom på, at den er helt i ro og afslappet inden jeg forlader den. Hvis den er stresset og efterlades alene finder den selv en måde at stresse ned på så som at ødelægge. En lang gåtur om morgenen lige inden man kører eller "forkert" aktivering kan godt give en stresset hund. Så sørg for, at lufte i god tid så den når at falde ned og sørg for at undgå morgen stress i huset. En god måde at køre den ned på når man går ud af døren kunne evt. være, at strø godbidder rundt i huset.
    Men det aller vigtigste er, at du finder ud af hvorfor den ødelægger (kedsomhed, stress, angst/utryghed). Jeg mener stadigvæk at bur løsningen er symptom behandling og ikke "helbredelse" og det vil f.eks. ikke hjælpe hunden hvis den er angst eller utryg i alene hjemme situationen.

• #11   3. nov 2005 Hej Tina,

JEg har haft samme problem med mine 2 - af flere årsager - som du kan læse i Tysons galleri - og de har begge siddet i bur i 1½ år.
    Idag kan Tyson være over det hele, og Kaiser kan være i gangen.
    Da vi brugte buret, var det selvfølgelig det hyggeligste i hele verden, og vi har det faktisk stadig stående, fordi det er kaisers 'sted'.
    Buret koster ml. 800 og 1300 kr og kan klappes sammen og ligge under sengen...

• #12   3. nov 2005 Det er oftest i den 1. time at balladen sker, så du kan også træne det ved at gå fra hende 10 min af gangen. så et kvarter osv..

Klip evt. en pølse i små stykker og fordel dem ud over en græsplæne mens hun sidder pænt og venter, og lad hende så søge pølserne og spise dem. På denne måde gør du hende psykisk træt, da hun har været 'på jagt' og på denne måde slapper hun mere af når du forlader hende..

• #13   3. nov 2005 -og som Marlene S siger, er det vigtig ikke at stresse hunden op før den forlades, ingen lange gåture og løbeture... smiley

Kommentér på:
Øv hvor er jeg træt af at min hund

Annonce