{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

PELS {{forumTopicSubject}}

ja da der ikke er kommet noget respons i Rottweilergruppen prøver jeg her:

ja så er det blevet min tur til at være spørge Jørgen. Tyson blev som sagt kastereret i marts mdr. NU har han haft stor fældetur i 1 mdr. Det startede som det plejer med underuld. Men nu har han mistet så mange hår at han er blevet helt kort håret (han har altid haft en lidt længere pels end min tæve). Hans hale er også blevet helt tynd, lige som når den er våd. "Skørterne" omkring hals og bagparti er også væk. Man kan stadig tage hår af ham. Han ligner seriøst pis. Jeg foder med rc og giver nu olie som tilskud så fodermæssigt er alt fjong. Jeg talte med dyrlægen den anden dag da jeg havde lidt mistanke om at det evt. var noget hormonelt men han mente ikke at pelsen ville forandre sig sådan. Højest blive lidt mere uldet. Og jeg tror ikke det er mider for så ville han vek klø sig helt vild. Han giver ikke udtryk for han har det skidt så mener jo ikke at bufassen er syg. NOgen der har prøvet noget lignede eller har en teori om hvorfor han ænder pels så markant?

En i Rottweilergruppen mente det kunne vær epga operatioenen. Men det sætter jeg min tvivl til. for det første er han blevet opereret 2 gange før og en kasteration er jo ikke verdens værste indgreb. Det væreste er seriøst hans hale som nu minder om en boxers. ARHGG kan ikke snuppe når en rotte har en tynd hale og i hans snart 7 årig levetid har altid haft en flot bred hale. Hmmm hælder til det er hormonelt men ved det ikke. NOgen bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PELS
  • #1   26. jun 2008 Det kan godt væe kastrationen der er årsag til at pelsen har ændret sig.
    Min engelske springer spaniel ændrede sig i pelsen efter sterilitation.
    Det sker ofte


  • #2   26. jun 2008 Nu kender jeg mest til trimme racerne, men der er det ikke sjældent, at der sker i ændring, når de bliver kastereret.

  • #3   26. jun 2008 Ja Chanti lignede osse lort,på et tidspunkt.. Men jeg var overbevist om at det var foderet.. Først nu sætter jeg det sammen med hendes "fjerne motor"...

    Hun havde absolut ingen pels,var grå og i det hele taget klam.. Men hun tabte sig osse.. Så måske det er foderet alligevel...

    Nå men gav hende en sæk rc 4800 og problemet var løst.. hun er fin igen og vægten er hvor den skal være..Samt hun er tilbage på normal foder..

    Sammenhæng ?


  • #4   26. jun 2008 jeg ved ikke hvordan det er med hanhunde. men tæver kan godt forandre pels efter sterilisation. dog for det meste den modsatte vej. de sætter mere pels.

    jowina er snart en hel snebold.
    det kaldes bjørnepels og betyder at hun fælder altid - æv og hun hader at blive børstet


  • #5   26. jun 2008 Conni. Dyrlægen sagde bare at de godt kunne blive lidt mere ulden men ikke tyndhåret. Jeg synes faktisk han ligner en unghund lige nu. Pelsmæssigt også lidt hvalpet med de pjusket hår der stritter lidt. Hmmm

    Stine. Han har fået Rc giant adult i 100 år nu. ja okay lidt overdrævet men du ved hvad jeg mener. Hans vægt er som den plejer. troede ellers han ville tage på for han lå ud med at være en ædemaskine kort efter kasterattionen men det var åbenbart forbigående. Nu æder han kun fordi der er olie på fodret. Har ovevejet at prøve en sæk sensible med ved ikke om det vil have en effekt.


  • #6   26. jun 2008 Jeg ved ikke, om du ser dette, Linda, da jeg først ser dit indlæg og svarer nu, men min erfaring er, at de efter kastration/sterilisering ofte starter med en meget kraftig fældning. Den nye pels, de sætter derefter, kan så være ændret i struktur: blød, uldet og længere - alt afhængig af original pels type.

Kommentér på:
PELS

Annonce