{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

køb af hvalp {{forumTopicSubject}}

vi tænker på om der er en bestemt "sæson" for parring? Umiddelbart ser det ud til at alle hvalpe er salgsklare til juni/juli?
Vi vil meget gerne ha' en golden retriever, men har først ferie fra uge 31 og vi vil gerne være hjemme ved hvalpen det første stykke tid, men det ser desværre ikke ud til at der er nogen der er salgsklare til den tid? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af hvalp
  • #1   26. jun 2008 Tror ikke der sæson for hvalpe, det er jo løbetiden der afgøre det, min er fra december

  • #4   26. jun 2008 okay, men vil i ikke gi os ret i at det er bedst at hunden ikke er alene hjemme de første 3 ugers tid ??

    Eller er det ikk så vigtigt, den vil komme til at være alene hjemme ca. 5 timer dagligt til hverdag.


  • #5   26. jun 2008 Der er skam hvalpesæsoner smiley forår og start af somer. Der vil folk rigtig ud i varmen og være friske, og får forårskulder smiley og køber så en hvalp.

  • #6   26. jun 2008 Det er en rigtigt god ide at tage ferie når man skal have en hvalp, den skal vende sig til nye omgivelser og så til at dens mor og søskene ikke er der mere, og så er der også mulighed for at få den renlig hurtigt.
    5 timer er for meget det første stykke tid


  • #7   26. jun 2008 Jeg tror heller ikke der er sæson i få måneder som sådan - men tror helt klart der er flest der vælger at få hvalpe i sommerhalvåret.

    Jeg synes helt klart I skal prioritere at være hjemme hos hvalpen de første 3 uger.
    I mine øjne er det meget vigtigt at hvalpen er tryg ved jer og hjemmet før i gradvis lærer den at være alene hjemme - det tager mindst et par uger eller mere, hvis det skal gøres godt så hunden ikke bliver ked af at være alene.

    Måske det vil være muligt at finde en opdrætter der vil beholde hvalpen lidt længere så det kan passe med jeres ferie - det ville jeg da i hvert fald gerne hvis det var mig - for hvalpens skyld.

    Held og lykke med at finde en hvalp.


  • #8   26. jun 2008 Tak for alle de gode svar og råd. Vi kigger på livet løs, og skal nok finde en der passer lige til os smiley

    Ha en god aften H.G


  • #9   26. jun 2008 ilm, god jagt

  • #10   26. jun 2008 Vi plejer at sige til vores hvalpekøbere, at det er en dårlig idé at tage hvalpen hjem op til en ferie, da den så vænner sig til, at der er nogen hele tiden.
    Så tror den jo, det er sådan altid, og får noget af et kulturchok, når man først skal til at vænne den til at være alene, efter den har været der et stykke tid......
    En weekend er fint nok, og så start med at lære "alene hjemme" først og så "at være renlig" som det næste..........

    Hvornår hvalpene kommer, afhænger af hvornår tæven kommer i løbetid, hvilket man ikke kan styre selv...

    De hvalpe vi har nu er rejseklare i august, men vi har også haft kuld hvor hvalpene rejste d. 2/1 eller omkring påske.........


  • #11   27. jun 2008 det er jo ikke sådan noget der er sæson for men mere hvornår hunden er i løbetid og vores passede med at hvalpene flytter hjemmefra i september så det er lidt senere end juni/juli smiley

  • #12   27. jun 2008 Jeg vil anbefale Jer at først finde den rette opdrætter for Jer, så blive skrevet op til en hvalp og afvente parring, og derefter planlægge Jeres ferie så det passer med at I får hvalpen hjem.

    Held og lykke med at finde den rette hund...


  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Svar: 35
    #13   27. jun 2008 En god opdrætter vil sikkert beholde hvalpen et par uger ekstra så du kan få det til at passe med ferien. Min hund var 11 uger da jeg fik ham pga. ferie.

  • #14   27. jun 2008 Fam. A, det var en meget fornuftig beslutning, vi plejer også at tilbyde folk at beholde hvalpene, hvis det lige skulle falde sammen med deres ferie.
    Det er ikke en god idé at tage hvalpen med på ferie før den har vænnet sig til hjemmet.
    Og igen, jeg ville IKKE tage en hvalp hjem i forbindelse med en ferie, da den så får et forkert indtryk af hvor meget i er hjemme........


Kommentér på:
køb af hvalp

Annonce