{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.637 visninger | Oprettet:

Ziggi85
Ziggi85
Tilmeldt:
30. jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Køb af Malteser hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg overvejer at købe en Malteser hvalp. Dog vil lige lige høre herinde om nogen kan oplyse mig mig lidt om de forskellige typer - micro, mini og alm malteser, ved selvfølgelig godt det er str vi snakker om, men er det godkendte racer? Og hvordan kan opdrætter være sikker på på at de er micro, mini og alm racernes hvalp af? Da jeg umiddelbart tænker at der kan opstå meget indavl er jeg lidt påpasselig med med løbe ud og købe den første og bedste. Er lidt ny på dette område..
Håber nogen herinde kan hjælpe en fortvivlet kvinde ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Malteser hvalp
  • #2   3. maj 2018 Som Maj-Britt skriver, så køb med en DKK stamtavle.
    De koster godt en halv bondegård, men så er du sikker på, at få en Malteser.
    En "rigtig" Malteser vejer mellem 3 og 4 kilo, og det er den "rigtige" vægt.
    Mini, mikro er bare smarte salgstrik for at sælge og få mere for hundene.
    Du kan være sikker på, at det er "kun" hunde uden stambøger, som bliver solgt som mikroer.
    Mon ikke der snart kommer en opdrætter på banen smiley
    Men held og lykke med projektet smiley


  • #10   3. maj 2018 Malteseren er verdens skønneste hund, men der er rigtig meget pelspleje.
    Maltesere findes teoretisk set kun i en størrelse, som nævnt tidligere, men når det er sagt, så kan hvalpe fra samme kuld falde noget forskelligt ud hvad størrelsen angår. Her i landet har vi rigtig mange maltesere, som er alt for store i forhold til standarden.


  • #11   3. maj 2018 Hvis nogen reklamerer med noget mindre end alm. Malteser, så løb skrigende bort.
    En alm. Malteser er ned til 2 kg - tro mig mindre er ikke nødvendigt eller noget at stile efter!


  • #12   4. maj 2018 Jeg kender i øvrigt nogen der købte sig en minimalteser.. Den er knap 1 år gammel og vejer nu 7 kg.
    Det eneste der er mini over den var da prisen, og indsatsen fra opdrætteren.


  • #13   4. maj 2018 Mine forældre har sådan en Mikro Malteser som de købte to år gammel.

    1,2 kg vejer den. smiley

    De købte den med "Ægte" ungarsk stamtavle, for kun 4000 kr.

    Men så fulgte der også en hel kuffert med tøj, spænder og diverse parfumer? med til den. smiley

    Nå, den er nu sød nok, jeg skal prøve og få taget et billede af den sammen med min Grosser næste gang jeg er hjemme ved dem. Ser ualmindeligt sjovt ud.


  • #14   4. maj 2018 Pas på med at købe et sted, som driver rovdrift på deres tæver........ 5 kuld på under 3½ år er liiiiiige i overkanten, efter min mening (for nu at sige det pænt ).

  • #15   5. maj 2018 Hvornår er kravet om undersøgelse for PL for selskabshundene bortfaldet?

  • #17   5. maj 2018 Jeg var inde på købhund.dk og der var der tre kuld Maltesere.
    Halvdelen af forældredyrene var IKKE PL testede.
    Og på Canis Minor står det ikke som et krav kun anbefalling!
    Jeg er lidt chokeret smiley


  • #19   5. maj 2018 Var det ikke i 13 sammen med alle de andre krav.
    Det er kun en anbefaling nu og kræves hvis stambogen skal have det der kvalitetsstempel " opdrættet efter specialklubbens avlsanbefalinger".
    Eneste krav til DKK sta,bog er at begge forældre har anerkendt stambog og hannen har to testikler nede.


  • #21   5. maj 2018 Nej
    Det er en anbefaling. Alle krav blev fjernet i kss.


  • #23   5. maj 2018 Det jeg mente var at alle kss racer fik fjernet alle krav undtagen testikler i pungen, altså før de kan få stambog i DKK.

  • #25   5. maj 2018 Bettina - Der er et kuld, begge forældrehunde dansk registerede, hvor ingen af hundene er testede, sørgeligt.
    Ginne - jeg var helt overbevist om, at KSS havde beholdt PL kravet.
    Men det har de så ikke smiley
    Hvad i alverden retfærdiggør så, at man sælger hvalpe til 15.000kr stykket, når de hverken er udstillede er undersøgt for noget som helst?


  • #26   5. maj 2018 Opdrætterne og kss forsøgte men DKK ville ikke lade dem beholde kravene, da man ikke kunne dokumenterer et problem.
    Altså racerne var for raske til at opretholde kravet i følge DKK.
    Og samtidig var kss en af de spacialklubber hvor flest racer "tabte terræn" til ren uden bog opdræt.


  • #28   5. maj 2018 Personligt synes jeg det var ok udstillingskravet frafaldt, det gjorde mange alm. familiehunde uden udstillingsinteresse røg ud af genpuljen. Især fordi man så indførte mulighed for at få godkendt ved en dommer uden for udstillingsregi.
    Men ja sundhedkravene - man kan jo kun opfordre til at købe hvalpe efter testede forældredyr!
    Og kigge tilbage på hvad der var krav førhen, og som minimum følge disse.


  • #30   5. maj 2018 Nu er det lige lidt uden for malteseremnet, men jeg ærger mig da også over at der røg krav om øjenlysning i min race Bolognese. Og de nye anbefalinger går kun på udstilling og pl! Øjenkravet var i min optik vigtig! Vigtigere end pl.. Men nye i racen aner nu ikke at det faktisk var et krav med øjenlysning indtil 13...

  • #32   5. maj 2018 Det var jo dkks politik, at for mange krav betød avl udenfor stambogen.
    Kss racerne skød i vejret i antal - de var bare ikke stambogsført i DKK. Man frygtede for lille genpulje hvis det forsatte.
    De racer og specialklubber der kunne dokumenterer et sundhedsproblem mener jeg fik lov at beholde nogle krav.
    Jeg ved bare vi fik at vide via kss at krav var udelukket i vores racer, for tallene viste de var generelt sunde og raske.


  • #35   5. maj 2018 Nej maj-Britt og heldigvis for det da smiley


  • #36   5. maj 2018 Og intet der forhindrer køberne i at være kritiske i deres valg af hvalp. Og kun købe fra forældredyr, som er testet og fundet fri for PL.

  • Ziggi85
    Ziggi85 Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #37   6. maj 2018 Ja når man starter et forum kan kan komme vist omkring. Jeg takker for de mange relevante svar der er kommet herinde. Men hvad skal man være mest OB’s på når man som ganske alm familie ønsker et 4 benet familie medlem som ikke skal udstilles eller lign? Hvilke krav skal man have til f.eks opdrætter?

  • #39   6. maj 2018 Jeg synes klart du skal stille krav om at begge forældrehunde er har 0 på knæ altså fri for pl. Mød hundene og vurder deres sind, og du skal kunne lide tæven og hannen hvis du kan møde ham. Hvis ikke så spørg ind til ham og hvorfor det lige blev ham man brugte.
    Jeg synes også godt man kan forvente opdrætteren kan vejlede dig i pelsplejen, og i det heletaget det at få en hvalp i huset.
    Et godt råd er at besøg stedet og hils på hundene, måske inden der er hvalpe. Men i hvertfald kør hjem igen og mærk efter om i kan lide stedet. Og hent så hvalpen en anden dag.


  • #41   6. maj 2018 Husk jo mere kompetent og arbejde opdrætter ligger i hvalpen, jo lettere er det Feks for jer at træne renlighed, alene, pelspleje, gå i snor osv. Vægt at opdrætteren har hvalpene i hænder, indenfor i hjemmet, med udenfor på oplevelser og bruger tid på hvalpene.

  • #42   6. maj 2018 Og google lige opdrætteren ik. Lad vær med at fald for en udenlandsk hund som lige kan leveres i vejsiden.. Og blinker der en lampe med alarm så gå uden hvalp!

  • #44   6. maj 2018 Jeg plejer at sige at jeg vil kun købe hund hos en person, som jeg kunne finde på at aflevere hunden til igen.

    Og så skal jeg have en rigtig god kemi med opdrætter.


  • #45   7. maj 2018 Det er heller ikke nemt smiley
    Som de andre skriver, så handler det om mavefornemmelse.
    Du skal som minimun se PL attest (undersøgelse for løse knæ) på mindst forældrehundene og gerne flere generationer bagud.
    Er der flere hunde hos opdrætteren, så SKAL du se dem alle sammen.
    Lad være med at blive "spidset af med", at de er et andet sted i huset.
    Eller at de er lukket væk fordi der er hvalpe.
    Og tisser morhunden på gulvet, mens I er der, så løb skrigende bort.
    Det er en dyr hund, så desværre tiltrækker det også mindre seriøse opdrættere, der tænker mere på penge end på hundene.


Kommentér på:
Køb af Malteser hvalp

Annonce