{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Køb af Malteser hvalp i udlandet {{forumTopicSubject}}

Hej smiley Jeg vil gerne købe en sund Malteserhvalp fra fra en god opdrætter i udlandet, men jeg har svært ved at skille ulvene fra fårene. Jeg vil for alt i verden undgå hvalpefabrikker og alt den slags dyreplageri. Jeg er interesseret i avl i fremtiden derfor er det også vigtigt at få gode papirer/stamtavle på hvalpen der også kan bruges her i Danmark og at den har fået de rigtige vacciner osv. Jeg er helt på bar bund med hvilke lande der er de bedste at søge i da reglerne vist er meget forskellige. Tænker at rejse der ned når jeg har fundet en opdrætter for at tjekke alt er ok, men hvad har I andre gjort? Jeg er indforstået med at jeg skal søge tilladelse af Sundhedsstyrelsen i god tid, men det her er starten af min efterforskning så hvis du har nogle tips til at finde en sund hund i nabolandene så siger jeg tak ?? (kommenrare til andet end det jeg spørger om frabedes)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Malteser hvalp i udlandet
  • #1   14. sep 2020 Hvilken erfaring har du med avl og opdræt?
    Der er virkelig langt mellem malteserhvalpene også i udlandet. Og toppen af poppen sælges gerne til nogen der kender til hundeverdenen og kender til udstilling osv.
    Det er ikke en race man bare lige udstiller/opdrætter.
    Sverige og Finland er gode lande at søge hvalpe i da alle info og om forældredyr osv er tilgængeligt online. Men prisen er også meget høj på hvalpene.
    Ellers ville jeg da kigge mod Italien. Det er jo nok det mest naturlige at kigge mod racens hjemland.
    Kig kun opdrættere der er i kennelklubben i landet. Og ta entenud og besøg stedet selv, eller snak med den danske racerepræsentant i Kss om det er en opdrætter de kender feks fra udstillinger osv.
    der er ofte et godt netværk i racerne. Min oplevelse er at hvis man virkelig er interesseret i racen så vil de fleste hjertens gerne hjælpe. Og så er det også til at komme ind som helt ny. Især hvis man feks har en dansk opdrætter med på sidelinien.


  • #2   14. sep 2020 Vil starte med at give Ginne ret i alt hun skriver.

    Har du erfaring med racen? En malteser er ikke bare lige sådan at udstille og bruge til avl. Der skal bruges rigtig mange timer alene på pelspleje. Der er en rigtig god grund til at de fleste maltesere man møder, er klippet ned. Når det er sagt, så er det også en utrolig dejlig hund smiley

    Jeg hentede i sin tid først mine 2 maltesertæver og siden min hanhund i Tyskland. Det var et forholdsvis stort arbejdebegge gange, og de rigtig gode opdrættere sælger ikke til hvem som helst. Nu er jeg heldigvis rigtig god til tysk, og det var så en kæmpe fordel. Nogle af disse opdrættere præsterer afhøringer, som får PET til at blegne smiley
    En hvalp fra Tyskland skal have stamtavle fra VDH, det er vist den eneste stamtavle du kan overføre direkte til DKK.
    Du skal også regne med, at prisen på en hvalp fra en ordentlig opdrætter ligger fra 2.000 Euro og op.


  • #3   14. sep 2020 Det er nu ikke sundhedsstyrelsen, men fødevarestyrelsen du skal søge hos - hvis der ikke er lavet om på reglerne.

  • #4   14. sep 2020 Nej, der er ikke lavet om på reglerne. Det er fødevarestyrelsen der er myndighed, når det handler om import af dyr. Man skal som sådan ikke søge om tilladelse til at importere en hund, men der er en del krav man skal opfylde. Disse er ret udførligt beskrevet på fødevarestyrelsen side om import af hunde smiley
    Jeg har selv importeret 3 hunde fra Sverige gennem tiden. Den seneste i 2016. Det var der ingen ben i.
    Hvis man har interesse i avl får man som hovedregel mest at vælge imellem, hvis man går efter hunde med FCI stambøger (altså hunde stambogsført i de organisationer der anerkendes af FCI i det enkelte land). Her i Danmark er det DKK. Man skal være forberedt på at opdrættere ikke vil sælge hvalpe med avl for øje. Det er simpelthen alt for risikabelt for dem rent juridisk. Du skal nok istedet gå efter en familiehund og så sige at du gerne vil have en du kan udstille.


Kommentér på:
Køb af Malteser hvalp i udlandet

Annonce