{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

En ting jeg ikke forstår {{forumTopicSubject}}

Jeg har ofte siddet og læst debatter herinde,
hvor folk søger fx en blå amstaff og vil høre om der er nogen som ved hvor man kan købe sådan en fra en kennel.

ofte bliver sådan en person hakket helt vildt på, af folk som skriver hvad med lige at sætte sig ind i racen, det er ikke en første gangs hund osv.

i stedet for bare at svare på det vedkommende spørger om, det kunne jo muligvis være at den som spurgte havde sat sig ind i hvad det er for en hund de gerne vil have, at de viste at det ikke var en første gangs hund, og at de ledte efter kenneler som de derefter kunne se om sundheden var i orden på?

lad os nu sige at jeg fx om 5 år gerne vil have mig en sbt, så vil jeg gerne have en i sort, da jeg bedst kan lide dem, jeg har sat mig ind i racen og ville selvfølelig ikke købe det første og bedste sted, men bare have et råd til at kigge på kennel steder hvor folk anbefaler en til.

håber min tråd er til at forstå, nogen gange syntes jeg bare at nye herinde ikke for et ben til jorden inden de bliver hakket ned af bedre videne hunde ejere,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En ting jeg ikke forstår
  • #1   27. jun 2008 Og nu vil jeg smutte fra min egen tråd af, jeg skal ud og lufte hunde kan i have ne god dag.

• #2   27. jun 2008 Tina *TullsTown *

Det forstår jeg nu heller ikke. Da vi fik lov at få hvalp spurgte de også hvilken farve vi var til. "Øh... Bøøhhh... Tjaeh.... Dem ALLE sammen, bare hvalpen er dejlig!" -Dét var de helt forundrede over, folk havde som regel en farve de VILLE have, så de synes vi var lidt underlige :o)

• #3   27. jun 2008 Ja jeg vil nu også gerne selv have lov til at vælge farve... For at se om den passer til møblerne *gg* Nej seriøst... I louis kuld var der 2 hvid/sorte og 10 sorte.. Tænk hvis opdrætteren sagde at jeg skulle have en sort, når jeg gik efter en h/s.........

• #4   27. jun 2008 Jeg må så være en af dem du ikke forstår Tina......
    Da jeg købte Monty havde jeg først fundet en opdrætter, ud fra linjerne.... Kiggede derefter på tæven og hannens temperament.... og da hvalpene blev født valgte jeg efter farve. Havde første valg og vidste at jeg helst ville have en gylden han - hvis der var en i kuldet....((o;

• #5   27. jun 2008 Jeg tror grunden til, at der nogen gange bliver hakket på folk, især unge mennesker der vil have en kamphund er, at de tit virker mere interesseret i at hunden skal være kuperet, eller en bestemt fave osv, istedet for at tænke på sundhed og sind i første omgang, og så det andet bagefter.

• #6   27. jun 2008 ella ; Jeg er helt enig med dig. Vi ville gerne have en chokoladebrun, black and tan eller zobelfarvet Cocker Spaniel - men hvalpen skulle samtidig komme fra et sted, som jeg var tryg ved.

Jeg mener sagtens, at farven kan spille en rolle, så længe man sørger for, at have alle de andre ting i orden samtidig.

• #7   27. jun 2008 Nogen er jo helt og aldeles ligeglade med alt andet end farven...

Det er især dét jeg ikke forstår... Vi var helt ligeglade med at Ymer er brindle, han er bare dejlig af sind, og så kunne han for den sags skyld være lilla, vi valgte efter sindet :o)

-Men når dét så er sagt så ER vi glade for han har en lækker farve, da vi rigtig gerne vil udstille. Men en udstillingsværdig hund var SLET ikke et krav, bare han var dejlig :o) Så er vi bare heldige med at han er en lille smuk-sak :o)

• #8   27. jun 2008 Nu kan det godt være, at jeg spørger dumt....
    Men, hvordan vælger man en få uger gammel hvalp ud fra sindet?

• #9   27. jun 2008 så er jeg tilbage igen. Som flere af jer er inde på, kan jeg ikke se noget galt i at man ønsker en bestemt farve, hvis alle de andre ting selvfølelig vel og mærket er i orden. Nu er det fx sådan at jeg syntes bedre om sorte sbt en fx en rød, men hvis forældrene til den røde har bedre sind og sundere helbred, ville jeg selvfølelig vælge den røde. Jeg mener bare at man godt kan på en pæn måde gøre opmærksom på at det måske er klogere at se på forældrene en det er på farve valg af hunden, og det er der mange herinde som gør på en ret uhøflig måde.. Lige som hvis man som ny hunde ejer er i tvivl om noget ang opdragelse, for man straks afvide man burde have læst en bog inden man fik hunden, men nogen gange er det rart at få en ordenlig forklaring i stedet for den der står i bogen fx.. For i bund og grund ved man jo ikke om vedkommende der spørger har prøvet at sætte sig ind i tingene,

• #10   27. jun 2008 Hvad er der nu galt med at kikke på udseende og farve på hunden.....
    Een ting er at hunden skal være sund ... osv...osv...osv..... men jeg kan dælme ikke se noget forkert i at også vælge den farve man vil have.

Jeg vil da ikke gå hjem med en hund der er f.eks Brindle... hvis jeg ikke bryder mig om Brindle........ eller ha' en sort, hvis jeg helst vil ha' en hvid.

Ajjj ved i nu hvad..... så er det jo ligemeget med at se hunden før man køber.... så kan man jo bare læse stamtavlen.... snakke med avler i tlf. ang. temperament... og så få sendt hunden , når den er 8 uger..

Nææ mon ikke også farve og udseende taler til de fleste af os...... jeg tror helhedsindtrykket .( både hvad sundhed og udseende angår.) spiller ind

Men det er jo kun MIN mening....( det må jeg hellere skynde mig at sige.. inden jeg får skæld ud ) ... *GG*

• #11   27. jun 2008 Brian ; Vi er helt enige om, at problemet nok er ret stort indenfor de såkaldte "modehunde og muskehunde", hvor der mange gange ikke bliver kigget på forældrene - overhovedet...

Jeg tænker bare på, hvis man allerede har kigget på forældre, opdrætter osv., så er det vel ikke muligt, at vurdere sindet på en hvalp så tidligt?

Grunden til, at jeg spørger er, at vi var til hvalpetræf hos opdrætteren efter 2 måneder, og "bissen" i kuldet var faktisk blevet den mest tilbageholdende hvalp, og Choko - som oprindeligt var den forsigtige og rolige - blev omtalt som en utrolig frisk og modig lille hvalp.
    Der er ingen af hvalpene som har problemadfærd overhovedet, men det var stadig en udvikling, som overraskede både opdrætter og os.

• #12   27. jun 2008 Rikke... Jeg læste fornyligt en artikel af en adfærdspsyk.. Man kan ikke vurdere en hvalp hos opdrætter om hvordan den vil være hos sin kommende familie.. Altså i " adfærd" Hvalpen vil altid ændre sig når den kommer i en ny familie, da det vil være en ny flok som den skal finde sin plads i...

• #13   27. jun 2008 Marianne, Albert, Louis og Aslan ; Det var også min opfattelse, at man ikke kan se det så tidligt.
    Der er naturligvis de helt oplagte - meget nervøse og sky hvalpe og lign., men jeg kan i hvert fald skrive under på, at førstehåndsindtrykket af hvalpene i Choko's kuld ikke holdt stik.

• #15   27. jun 2008 Da jeg startede med at kigge på racen amstaff ville jeg have en fawn hanhund, jeg endte med en brindle tæve og det har jeg ALDRIG fortrudt.. Jeg lyttede til min opdrætter og fik den hvalp der ville passe bedst til mig og have muligheder inden for udstilling.. Han har også sagt at lige meget hvor meget jeg ville plage fik jeg aldrig lov til at købe en hvid amstaff af ham pga. jeg vil udstille...
    Det eneste jeg ikke ville sige ja til er en blue-fawn hund..

Kommentér på:
En ting jeg ikke forstår

Annonce