En ting jeg ikke forstår {{forumTopicSubject}}
Jeg har ofte siddet og læst debatter herinde,
hvor folk søger fx en blå amstaff og vil høre om der er nogen som ved hvor man kan købe sådan en fra en kennel.
ofte bliver sådan en person hakket helt vildt på, af folk som skriver hvad med lige at sætte sig ind i racen, det er ikke en første gangs hund osv.
i stedet for bare at svare på det vedkommende spørger om, det kunne jo muligvis være at den som spurgte havde sat sig ind i hvad det er for en hund de gerne vil have, at de viste at det ikke var en første gangs hund, og at de ledte efter kenneler som de derefter kunne se om sundheden var i orden på?
lad os nu sige at jeg fx om 5 år gerne vil have mig en sbt, så vil jeg gerne have en i sort, da jeg bedst kan lide dem, jeg har sat mig ind i racen og ville selvfølelig ikke købe det første og bedste sted, men bare have et råd til at kigge på kennel steder hvor folk anbefaler en til.
håber min tråd er til at forstå, nogen gange syntes jeg bare at nye herinde ikke for et ben til jorden inden de bliver hakket ned af bedre videne hunde ejere,
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
Det forstår jeg nu heller ikke. Da vi fik lov at få hvalp spurgte de også hvilken farve vi var til. "Øh... Bøøhhh... Tjaeh.... Dem ALLE sammen, bare hvalpen er dejlig!" -Dét var de helt forundrede over, folk havde som regel en farve de VILLE have, så de synes vi var lidt underlige :o)
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.630
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Da jeg købte Monty havde jeg først fundet en opdrætter, ud fra linjerne.... Kiggede derefter på tæven og hannens temperament.... og da hvalpene blev født valgte jeg efter farve. Havde første valg og vidste at jeg helst ville have en gylden han - hvis der var en i kuldet....((o;
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.724
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 59
Jeg mener sagtens, at farven kan spille en rolle, så længe man sørger for, at have alle de andre ting i orden samtidig.
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
Det er især dét jeg ikke forstår... Vi var helt ligeglade med at Ymer er brindle, han er bare dejlig af sind, og så kunne han for den sags skyld være lilla, vi valgte efter sindet :o)
-Men når dét så er sagt så ER vi glade for han har en lækker farve, da vi rigtig gerne vil udstille. Men en udstillingsværdig hund var SLET ikke et krav, bare han var dejlig :o) Så er vi bare heldige med at han er en lille smuk-sak :o)
maj 2008
Men, hvordan vælger man en få uger gammel hvalp ud fra sindet?
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.001
Een ting er at hunden skal være sund ... osv...osv...osv..... men jeg kan dælme ikke se noget forkert i at også vælge den farve man vil have.
Jeg vil da ikke gå hjem med en hund der er f.eks Brindle... hvis jeg ikke bryder mig om Brindle........ eller ha' en sort, hvis jeg helst vil ha' en hvid.
Ajjj ved i nu hvad..... så er det jo ligemeget med at se hunden før man køber.... så kan man jo bare læse stamtavlen.... snakke med avler i tlf. ang. temperament... og så få sendt hunden , når den er 8 uger..
Nææ mon ikke også farve og udseende taler til de fleste af os...... jeg tror helhedsindtrykket .( både hvad sundhed og udseende angår.) spiller ind
Men det er jo kun MIN mening....( det må jeg hellere skynde mig at sige.. inden jeg får skæld ud ) ... *GG*
maj 2008
Jeg tænker bare på, hvis man allerede har kigget på forældre, opdrætter osv., så er det vel ikke muligt, at vurdere sindet på en hvalp så tidligt?
Grunden til, at jeg spørger er, at vi var til hvalpetræf hos opdrætteren efter 2 måneder, og "bissen" i kuldet var faktisk blevet den mest tilbageholdende hvalp, og Choko - som oprindeligt var den forsigtige og rolige - blev omtalt som en utrolig frisk og modig lille hvalp.
Der er ingen af hvalpene som har problemadfærd overhovedet, men det var stadig en udvikling, som overraskede både opdrætter og os.
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.630
maj 2008
Der er naturligvis de helt oplagte - meget nervøse og sky hvalpe og lign., men jeg kan i hvert fald skrive under på, at førstehåndsindtrykket af hvalpene i Choko's kuld ikke holdt stik.
nov 2005
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.393
Det eneste jeg ikke ville sige ja til er en blue-fawn hund..
En ting jeg ikke forstår