{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

hvad skal der til*? {{forumTopicSubject}}

jeg synes efterhånden at der er kommet for meget teoretisk over at have hund, hvorfor SKAL vi læse alle de bøger der bliver udgivet, og læse alt der overhovedet findes på nettet, er det ikke muligt at bruge noget sund fornuft.....

jeg synes det er helt fint at sætte sig ind i hvad det er hunden har brug for og hvad det kræver, men hvorfor er det lige vi alle skal have læst til dyrlæge, adfærdsterapeut, og ulvepsykolog.... er det ikke for vidt? der er jo efterhånden ikke nogen der kan finde ud af at holde hund...

sådan var det da ikke for ti år siden, men der var det jo heller ikke mode med at tage og smide væk....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad skal der til*?
  • #1   27. jun 2008 sådan synes jeg ikke man skal, jeg har intet læst om hundeopdragelse eller noget som helst, dog heller ikke læst om den race jeg har.. Har altid vidst at den interesseret mig, og mine erfaringer med hundeopdragelse er kommet som de er kommet.

    Jeg synes også det er for meget at man skal ha læst diverse bøger og websider.
    Dog er der nogen som har brug for at læse lidt, men ikke alle


  • #2   27. jun 2008 de fleste mennesker, bruger vel også 'bare' deres sunde fornuft, men det er rigtigt at det er blevet en videnskab og ikke bare 'hyggeligt' og rart at have hund

  • #3   27. jun 2008 Nu står jeg overfor at skulle have en hvalp... Jeg har ikke erfaring med hunde ud over den vi havde da jeg boede hjemme...

    Derfor har jeg da forhørt mig om gode tips og råd til hvordan og hvorledes men i situationen vil jeg da helt sikkert bare bruge min fornuft og ikke gå slavisk efter nogen artikler og den slags...

    Men det er meget rart at kunne hente råd og vejledning, både fra bøger men også fra de skønne folk herinde.

    Naja


  • #4   27. jun 2008 Hvorfor er der oprettet det ene forum efter det andet - hvor folk spørg ind til hunden mm.

    Hvorfor er der nogen der gider at beskæftige sig med et problem andre har..???

    Jeg kører på 40 års erfaring, og selv jeg kan lære noget nyt. og det er jeg glad for..

    Der er de råd og vejledninger jeg kommer med, er noget som er afprøvet i virkeligheden, på mine egne hunden, så jeg ved at tingen fungere..

    Men igen findes der måske en snildre metote som er bedre - men det må folk selv bedømme..





  • #5   27. jun 2008 Det kommer jo osse en smule an på hvilken baggrund man har. Er man vokset op med hunde, ja så ved man jo som regel det mest grundlæggende, men er man ikke, er der jo nok en del man er nødt til at vide bare lidt om inden man får kræet hjem:o)

    Men jeg er dog enig i at det efterhånden er en hel videnskab at have hund, og det synes jeg nu heller ikke er nødvendigt.
    Jeg læser bøger hvis der er noget der interesserer mig, men har bestemt ikke læst alle de bøger der efterhånden åbenbart er et must når man har hund.


  • #6   27. jun 2008 Det at opdrage hund har altid været noget, der kulturelt har været overført gennem generationerne.
    Og ligesom alt andet, så er denne informationsvej ikke så effektiv som den har været - derfor søger vi informationer andre steder fra.

    Ingen kan opdrage en hund uden at have en form for baggrundsviden - man tænker bare ikke på, at den baggrundsviden (som nogen kalder sund fornuft) er overført gennem ens opvækst.

    Jeg selv kan ikke bruge mine forældres måde at opdrage hund på til så meget - ligesom jeg ikke kan bruge deres måde at opdrage børn på ;o)
    Så jeg søger den andre steder. Tildels via litteratur, via samtaler, via internet og via kurser... Ikke mindst via de erfaringer jeg i praksis gør mig med min hund..


  • #7   27. jun 2008 Jeg har læst flere bøger inden - og efter - vi anskaffede os Choko. Vi ventede også på en hvalp i to år, så jeg havde masser af tid smiley

    Jeg har lært meget af, at læse om de forskellige ting, men jeg bruger samtidig min sunde fornuft, og Chokos personlighed til at sortere kraftigt i de ting jeg læser.

    Jeg synes ikke, at man skal læse alt hvad man kan komme i nærheden af om hundeopdragelse m.m., men jeg mener som minimum, at man bør sætte sig rigtig godt ind i den race man køber.


  • #9   27. jun 2008 Jeg ser det nu ikke som et must at skulle læse mange bøger.
    Det vigtige er, at man har et godt og fornuftigt forhold til sin hund.

    Jeg elsker dog at nørde i bøgerne smiley


  • #10   27. jun 2008 Jeg har så tvunget Kim til a læse lidt, da han INGEN erfaring har med hunde. Vi har passet min venindes hvalp, og hvor er jeg da glad for vi fik den som prøveklud inden vi får vores egen :o) Hehe, der er en del ting han har en lidt ulogisk indgang til. Tror det er fordi han er rigtig god til alle små børn, så tror han det kan overføres på hundehvalpe :o)





  • #11   27. jun 2008 Men ja, det bliver ofte stillet op som om at intet mindre end en uddannelse som dyrlæge, adfærdsekspert OG ernæringskonsulent kan gøre det!


  • #12   27. jun 2008 Brian får ret :o) (Så får vi andre fred *ss* )¨

    Nej, han FÅR ret!


  • #15   27. jun 2008 Ja, Brian, det har du åbenbart fået printet så hårdt ind i hovedet på os alle at du ikke længere behøver at have det stående i dit profilnavn længere *ss*

    Hvornår overtager dig og Pablo verdensherredømmet? :o)


  • #16   27. jun 2008 brian, jeg mener helt klart at man skal tage imod gode råd, og lytte til dem der er rigere på erfaringer, men man må også godt sortere....

    og den med muskelhunde, gider jeg enlig ikke, men lad os nu alligevel.... jeg forstår godt hvad du skriver, og jeg kan godt fælge dig, der er vel en grund til at der er så mange til salg efter nogle måneder, det er vel fordi det ikke er en førstegangshund...


  • #17   27. jun 2008 Brian:

    Verden kan KUN blive et sjovere sted med Jer to ved roret :o)


  • #18   27. jun 2008 Jeg tror der ligger RIGTIG meget til grund for hvorfor det er sådan. Det er efterhånden også blevet hver mands eje at gå til psykolog. Hvert et problem vi mennesker har, skal vi prøve at løse- stres, sorg, overvægt, parforhold m.m. Jeg tror bare at det er det der afspejler sig i vores forhold til det at have hund. Vi vil simpelthen ikke accepterer at der er noget galt, og især ikke når vi ved at vi kan løse det. Altså lige selvfølgelig med mindre at man bare kaster håndklædet i ringen og sælger problemhunden.


  • #19   27. jun 2008 brian,ok den har jeg så ike lige fået læst... sorry...

    izabella, ja præcis, det er altså næsten ved at være for meget, jeg kan godt frstå der er så lang ventetid, til de forskellige kommunelle ting,

    jeg har brækket en negl, jeg må hellere ringe efter en ambulance, og derefter få krisehjælp....



  • #20   27. jun 2008 (ja, jeg generalisere lige en del.)
    Før havde mennesker hund fordi den skulle holde vagt, fange mus, lege med børnene, være med på jagt. Der havde hunden praktiske opgaver. Hunden var en hund- kom aldrig i bad, kom ALDRIG ind i stuen, og fuldstændig utænkeligt at ligge i sofaen. Her var det TYDELIGT hvem der var leder.
    Nu har vi hund som "kun" skal være der for at opfylde vores behov. Og hvilke behov er det? Nærhed, som vi den grad mangler mere og mere af i vores verden - knus sendes idag via SMS eller e-mail.


  • #21   27. jun 2008 Og hvis hundens eneste funktion er at give nærhed- som for hunden er en gode- og ikke bliver krævet noget af vil den blive understimuleret og derfor finde på sine egne narrestreger.

    DET SKAL LIGE SIGES AT DETTE ER MINE EGNE LOMMEFILOSOFISKE TANKER, OG JEG HAR IKKE NOGET AF HAVE DEM I ANDET END SUND FORNUFT OG HVAD JEG HAR HØRT.


  • #22   27. jun 2008 Det betyder også noget at hunden efterhånden er blevet mere et barn. Vi har dem i taske, de har tøj på, kommer i bad og kan gå i dagpleje!!! Alt dette gør noget for vores bevidsthed ifht det at have hund. Også selvom vi ikke gør nogle af delene, eller gør det fordi at det er praktisk. Jeg har f.eks. min Tikka i taske i toget, fordi hun så er gratis at transportere. Men det gør alligevel noget for min underbevidsthed tror jeg...

Kommentér på:
hvad skal der til*?

Annonce