{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• el stik og kabler 2.500 kr.
  • Græsslåning samt trimning af buske for klargøring til salg på en grund der er 1200 m2 2.400 kr.
  • Nedtagning af radiator 1.000 kr.
  • Samle en seng 220 kr.
  • 3 Curtains installation into concrete wall + 4 ceiling lights 1.200 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nej, en familiehund
  • #1   28. jun 2008 hvem er mange? Jeg syntes ikke jeg har set det..

Har tilgengæld set folk svare "Nej desværre" hvorfor er det desværre, man har vel selv valgt at få en hund uden tavle

• #2   28. jun 2008 Jo da

• #3   28. jun 2008 Jeg har bare set det tit på de forskellige racer smiley

• #5   28. jun 2008 Jeg bliver også lidt provokeret når jeg ser en profil hvor der står "Stamtavle: Nej, det er en familiehund"
    Som om om en hund med stamtavle ikke kan være en familihund...

• #6   28. jun 2008 Min Luna er da familiehund.... og har tavle

• #7   28. jun 2008 Min hund har da stamtavle og hun er da også en familiehund ;0)
    Hun lever da ihvetfald sammen med os ;0)
    Tilgengæld har svigerfars jagtthund ingen stamtavle og den er også en del af familien... Næste spørgsmål .. Hvad er en såkaldt familiehund ??

• #8   28. jun 2008 Nej self kan en tavlehund ikke være familiehund. Enhver ved da at tavlehunde er udstillings- og præmiedyr der lever deres liv i sterile forhold i deres bure, og kun kommer ud for at blive børstet, vasket, fønet osv, og self når de turer rundt i landet til udstillinger.

• #9   28. jun 2008 Begge mine jack russells er også med tavle, og aldeles gode til at være familiehunde

• #10   28. jun 2008 I øvrigt føler jeg mig nu ikke videre provokeret af at folk skriver sådan -herregud, oftest er det jo bare et tegn på at folk ikke ved hvad tavlen egentlig kan bruges til (udover udstillinger og avl)

Hvad jeg tilgengæld ka irriteres over er at folk fravælger det, netop med begrundelsen "hyggehund/familiehund" og så alligevel bruger dem til avl -så er det jo altså ikke længere udelukkende en hyggehund (set med deres øjne altså, hvor man jo mener tavle = udstillings- og avlshund)

• #11   28. jun 2008 ja men ser tit der er folk som bruger den undskyldning på tavle løs avl desværre.
    det skal jo så sige jeg har intet imod tavle løs avl min hunde er faktisk bevist købt uden tavle og indpoteret hjem til dk fordi det var lige de typer af hunde og den avl som hade de enskaber jeg skulle bruge, men i mine øjne så skal alt avl have et foremål altså man skal avle for enten udstilling/sundhed eller brugs enskaber/sundhed eller bægge del hvis det kan kombineres..

det der med at lave tavle løse på kryds og tværs avl for at de skal jo kun være familie hunde ja den støtter jeg ikke..

men for at besvare spørgsmålet så jo klart alle hunde kan være familie hunde både med og uden tavle...

• #13   28. jun 2008 Vanni har stamtavle, men han er bestemt også en familiehund også selvom jeg engang imellem udstiller

• #15   28. jun 2008 Putte mutten - for mig er en familie hund en hund der lever sammen med familien, dvs ikke bare er i laden/baggangen og kun er sammen med familien når de er udefor..

• #16   28. jun 2008 Min hund er familie hund
    Og hun har stamtavle, så det syntes jeg sagtens de kan..
    Det er jo rart at vide hvor hunden kommer fra, også selvom det er en familiehund smiley

• #17   28. jun 2008 Ja det er det. Folk undskylder på en måde for ikke at have stamtavle, med at det er familiehund, det forstår jeg ikke...
    Begge mine er familie hunde de lever og er med os, undtagen om natten, og når vi er på arbejde, men derfor har den ene da tavle når nu hun er ren, det kan selvfølgelig ikke redde hende fra sygdomme men i de fleste tilfælde kan man slå forældre/bedsteforældre op på DKK og se om der har været noget alvorligt med dem, og i så fald hvad man skal være opmærksom på smiley

• #18   28. jun 2008 Uuuh tror jeg blir nødt til at bakke Louise lidt op ..
    Godt nok har jeg selv hund uden tavle ... Men det er også både første og sidste gang ... Og det skyldes netop sygdom .. Ikke ved Mickey (heldigvis ikke indtil videre noget alvorligt) , men nogle af hans kuldsøskende ...

• #19   28. jun 2008 Når folk sørger til vores hunde om enten det ene eller det andet, så svarer Torben ofte, de "kun" er familiehunde. Jeg plejer gerne at komme med en længere forklaring - jeg er jo hunkøn:o)

Det er bestemt ikke for at provokere folk med tavler, men han mener blot, at de ikke bliver brugt til avl, konkurrencer, jagt eller udstillinger etc.

Dermed ikke sagt, vi ikke mener, hunde med tavler, som bliver udstillet osv. ikke er familiehunde.. De er bare mere end "kun" familiehunde.. Altså familiehunde +..

• #20   28. jun 2008 Ja da.

• #22   28. jun 2008 I og for sig er det jo ligegyldigt om ens hund har stamtavle eller ej... hvis begge forældre har det.... og man har set de stamtavler ... og de er ok'
    Fordi man vælger stamtavlen fra ( fordi man ikke skal udstille eller andet ) bliver hvalpen jo ikke automatisk syg af det.

Ja Ja.... nu ved jeg godt at nogen vil sige... " hvorfor spare de penge "... men det er ikke det jeg mener her......:O)

• #23   28. jun 2008 NITTIB -det er jo ikke så meget tavle vs ikke tavle. Mere at man skriver "ingen tavle da han/hun er familiehund" -at man har valgt den fra er fint med mig... men det er da en mystisk begrundelse. Hunden er vel ikke mindre familiehund af at have tavle;o)

(igen -ikke noget der hidser mig op, så længe hunden så i øvrigt får lov "bare" at være familiehund)

• #24   28. jun 2008 Mia -hvem har da osse nogensinde påstået at tavle = 100% garanti?

Self er den ikke det -og da slet ikke hvis ikke man gransker tavlen nøje før man køber hunden (i så fald gør det jo faktisk ingen forskel om man køber med eller ude). Tavlen er et arbejdsredskab -hverken mere eller mindre -som kan bruges til at undersøge chancen for en sund og rask hund, hvis man er interesseret i at optimere chancen herfor...

• #25   28. jun 2008 Mia -jeg er da ked af hvis nogen har bildt dig ind at tavlen skulle være en garanti for en rask hund. For en sådan findes ikke, og skulle nogen påstå det, ja så er de altså blinde for hvordan virkeligheden ser ud.
    Der findes "fortalere" for tavler, som bruger det som argument, men gener kigger jo ikke på om hunden har tavle eller ej, så self kan en tavlehund osse rammes af arvelige sygdomme.

At kigge på indavlsprosenten alene giver ingen som helst oplysninger om sygdomme. En hund bliver ikke syg af indavl i sig selv -den bliver syg af det der ligger i generne, og avler man på tæt beslægtede individer hvor der ligger sygdom i linierne, så får du jo sygdommen fra både mor og far (meget forenklet sagt, jeg håber det gav mening?)

Jeg er ikke så meget inde i din race, men hvad ligger der til racen af sygdomme?
    Hvis der er sygdomme der ligger til racen, vil der sandsynligvis osse være opdrættere der tester for disse -så at se sig om efter den helt rigtige opdrætter er jo en god start.

Dernæst har jeg selv brugt hundeweb meget .her kan man finde oplysninger på anerne. Men self hjælper det ikke meget hvis ikke der testes overhovedet i din race.

Må man spørge hvad din hund fejlede?

• #26   28. jun 2008 Ja, så vil jeg sige at her i huset er det KUN Blackie (som er tavleløs) der er familiehunden. Lotus derimod må ikke komme i møblerne, som Blackie må. Hun må ikke komme ud i regnvejr, for tænk hvis det gik ud over hendes fine udstillingspels. Hun må ikke pladre i vandpytterne, for hun skal være fin og fornem.......Hun har nemlig tavle *vigtigsmiley*.

Ironi KAN forekomme......

• #27   28. jun 2008 Selvfølgelig kan en familiehund ikke have tavle???
    Hallo - det stykke papir udelukker da alt hyggelig samværd med hunden!

• #28   28. jun 2008 Ginne:

Netop!!!! Lige min pointe:-))

• #29   28. jun 2008 Mia C Hvis din hund er død af en arvelig sygdom så har du mulighed for at få den erstattet når du har tavle på den.

• #30   28. jun 2008 altså der er da også masser af hunde med tavle der bliver syge af alt muligt, vi måtte fx aflive vores bullmastiff, kun 19 mdr gammel, selv om han havde DKK tavle.
    min far har haft en schæfer med nyreproblemer fra den var 6 til den var 9 som han ofrede ca 50000 på i dyrlæge.
    og nu har han en schæfer med hofteleds dysplasi, begge har/har haft DKK tavle, så man kan vel ikke sige sig fri for sygdomme bare fordi ens hund er med stamtavle

(og nej det her er ikke for at tale mod stamtavle, min egen har og jeg ønsker også at avle selv om han er en familiehund hi hi, synes bare at nogen får det til at lyde som om man er sikker på at få en super sund og rask hund hvis den har stamtavle)

og så vil jeg mene at langt de flest hunde (heldigvis ) er familiehunde (både med og uden stamtavle) er selv vokset op med kennel og alle vores hunde var familehunde

• #31   28. jun 2008 Ditte -jeg synes da vi er nogen stykker der ganske tydeligt forklarer at tavle ikke er en sundhedsgaranti, men "bare" et arbejdsredskab?

• #32   28. jun 2008 michelle og connie jeg skrev nogen ;o)
    så hvis det ikke er jeres holdning behøver I ikke føle jer truffet

det er bare det indtryk man (jeg) får ud af denne debat

• #33   28. jun 2008 forresten Connie er det en norwich du har??

• #34   28. jun 2008 Ditte -så vidt jeg ved er den en Cairn terrier connie har:o)

• #35   28. jun 2008 ok - lidt svært at se på billedet og kunne ikke finde det på profilen ;o)

• #36   28. jun 2008 Ditte -det er jo lige det. Må se om vi kan lokke hende Connie til at oprette den lille hund;o)

• #37   28. jun 2008 Ok blev bare nysgerrig, da det i sin tid var min mor der begyndte at importere norwich, så kunne det da være lidt spøjst hvis den på oldeforældres side kunne spores der tilbage ;o)

Kommentér på:
Nej, en familiehund

Annonce