{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.630 visninger | Oprettet:

Få en sygeforsikring hvis i ikke har! {{forumTopicSubject}}

Dette her er en kraftig anbefaling til alle jer hundeejere der "kun" har jeres hunde almindeligt forsikret som loven foreskriver.
Gør jer selv den tjeneste at betale de 1000-1500 kr ekstra om året på at sygeforsikre jeres firbenede ven. Ellers kan det blive en riiigtig dyr fornøjelse hvis hunden skulle blive alvorligt syg eller komme til skade.
Det har vi erfaret på den kedelige måde. Vores hund har stort set intet fejlet hele hendes liv, men nu er hun alvorligt syg med mavesår, mavebetændelse og med mistanke om mavecancer. Fra starten af sidste uge er hun blevet: røngtenfotograferet, scannet, fået en kikkertundersøgelse af mavesækken, fået taget blodprøve, og til sidst åbnede de hele maven på hende da ingen af de andre undersøgelser viste noget. Nu er hun på skrap pillekur, 5 forskellige slags, og speciel dåsefoder diæt.
Vi tør slet ikke tænke på hvad det hele løber op i til sidst, men 10.000 kr er nok ikke et dårligt bud. Så til alle jer der ikke har sygeforsikret jeres hunde gør det! De penge er hurtigt betalt hjem igen i tilfælde af sygdom.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få en sygeforsikring hvis i ikke har!
  • #1   1. jul 2008 kan du anbefale et forsikrings selskab?



  • #2   1. jul 2008 Tudefjæs - nej det må man selv finde ud af. Kan ikke anbefale nogen da vi jo desværre ikka har haft en smiley

  • #3   1. jul 2008 Uha uha.. heldigvis har vi, lige tegnet sygeforsikring...men vi var da lidt i tvivl, om vi skulle.

  • #4   1. jul 2008 Ina: dyrekassen er god!!!

    Miv: Hvordan går det med Mollie i dag?


  • #5   1. jul 2008 Ludwig er forsikret i Dyrekassen Danmark http://www.dyrekassen.dk/?DK/HUND.aspx jeg har betalt godt og vel 1600 kr for et år! Jeg vil stærkt anbefale man får forsikret sin hund/hunde!

  • #6   1. jul 2008 Ta' dyrekassen danmark. De dækker vidst 23-30,000 kr.
    Vi havde topDK og de dækkede "kun" 12000 kr. Heldigvis faldt vores endelige regning for Samson's sygdom ud på 11814,25 kr, så vi var LIGE inden for rammen.


  • #7   1. jul 2008 Fie var forsikret fra den dag hun kom hjem, heldigvis for jeg har også haft rigtig store regninger.

    Har www.dyrekassen.dk

    Giver vidst omkring 1500 årligt.



  • #8   1. jul 2008 På 16 år har jeg haft/har 7 buhunde og kun tre dyrlægeregninger der var store. 1 var da to af vores hanner ramlede sammen hvor vi ikke var hjemme og det var selvfølgelig klokken 11 om aftenen vi skulle afsted med dem. 3.500,- kostede hele den affære. nummer 2 var da Biloxi fik kejsersnit ved sit første kuld. Vi havde dyrlæge 3 gange søndag nat og kejsersnit mandag morgen. Knap 3.000 kostede den tur. Den sidste store dyrlægeregning, var da vi akut måtte tage afsked med vores gamle tæve en lørdag aften, det kostede 1.500,-.
    Så hvis jeg havde haft en sygeforsikring, så ville jeg have haft underskud i dag, da den almindelige ikke dækker kejsersnit og når hunden er over 10 år. Min ene hanhund var over 10 år, da de ramlede sammen og min gamle tæve var 11 år. Så der ville ikke være meget at hente på sådan en forsikring.
    Så jeg fravælger til enhver tid sådan en forsikring


  • #9   1. jul 2008 Jeanette- hun ville heldigvis gerne have noget af det dåsemad jeg var nede og hente til hende, så det er godt smiley Nu håber vi så bare på at der kommer svar på biobsierne her en af de næste par dage.

  • #10   1. jul 2008 Glemte lige at skrive at resten af mine dyrlægeregninger er til vaccinationer, HD-fotografering, Øjenlysninger og så hvad der kommer af almindelige tind vedrørende et hvalpekuld

  • #11   1. jul 2008 Nat - hvor er det trist med Samson smiley

  • #12   1. jul 2008 Godt at høre, Miv!!!

  • #13   1. jul 2008 vi har forsikret tasso fra hoved til r** ;D

  • #14   1. jul 2008 vi har ikke sygeforsikring og har aldrig tænkt os at få en..
    Personligt har jeg det sådan at hvis hunden får en form får sydom som kræver stort ingreb blir hunden aflivet.. ikke fordi jeg ikke elsker mine hunde.. men fordi jeg ikke føler det er "naturligt" for en hund at blive opereret... og jeg vil ikke lade min hund lide pga efter smerter fra operation eller fordi de ikke gik som forventet.. så heller lad den få en bilet til sove vognen...


  • #15   1. jul 2008 Jeg har netop for en uges tid siden rykket min hundeansvars ver til dyrekassen Danmark, så jeg kunne få en sygeforsikring på Terkel....

  • #16   1. jul 2008 man betaler 1 gang om året smiley


  • #17   1. jul 2008 jeg er ikke så egoistisk at ville udsætte mine hunde bare for at de kan leve lidt længere for min skyld og på mine bekostninger...

  • #18   1. jul 2008 susanne:
    en sygeforsikring hos dyrekassen dækker til hunden dør... der er ikke alderesbegrænsning på...

    Jeg vil anbefale det samme... få en sygeforsikring...

    Jeg har selv lige måtte aflive min lille Jamie pga. en diskusprolaps...
    Han blev ikke engang 8 mdr.

    Jeg betalte på under 3 uger ca. 8500 kr... Forsikringen returnerede 6000 kr.

    Det er kun ved første regning i behandlingen at de trækker selvrisiko fra.

    Endvidere har jeg fået 1000 kr. retur, fordi vi ikke nåede at have forsikringen et år..

    så reelt set har jeg betalt 700 kr. og fået 6000 igen...

    Det giver mig ikke min lille Jamie-dreng igen...
    men økonomisk kunne det helt sikkert betale sig at have den forsikring.


  • #19   1. jul 2008 Ejer af...

    Nu er det jo ikke alle sygdomme og dårligdomme, der efter en operation, stadig vil have indflydelse på hundens levevis..

    Mange ting kan hunden da komme sig helt over og leve et herligt liv efterfølgende..



  • #20   1. jul 2008 Ejer af Whisky og Cola !
    mærkelig udtalelse


  • #21   1. jul 2008 Ejer af.... Det er da ikke egoistisk at få en forsikiring til din hund, der kan hjælpe HVIS din hund rent faktisk kunne få et godt liv efter en operation!!

    Det er da mere egoistisk ikke at ville betale for det..


  • #22   1. jul 2008 Mener et behandlingsforløb max må være 60 dage, så skal der betales selvrisiko igen.

    Det er en rigtig god ide at læse policerne igennem hos de forskellige selskaber, der er nemlig forskel på hvad de dækker og ikke gør


  • #23   1. jul 2008 Christina: Så er der stadig underskud, for de dækker ikke et kejsersnit og heller ikke de "almindelige" dyrlægeregninger. Jeg ville have betalt et sted imellem 16.000 & 24.000 i forsikringer bare for at få dækket dyrlægeregninger på 5.000,- kr. og skulle de også tage kejsersnittet, så giver det stadig bragende underskud.

  • #24   1. jul 2008 Ejer af - vil det sige at du slet ikke har forsikret dine dyr ?



  • #25   1. jul 2008 det kan godt være hunden kan komme sig over en opperation selvfølgelig.. men hvem operede hunden da den leve vildt??? igen... det er jo ikke en naturlig ting for en hund at blive opereret.. hvis det er alvorligt så heller få hunden aflivet...

  • #26   1. jul 2008 jo vi har ansvars forsikring på hundene.. men ikke syge..

  • #27   1. jul 2008 Mine er forsikret hos topdanmark - vi giver 1054 pr hund om året for både ansvarspligtig forsikring og sygeforsikring

  • #28   1. jul 2008 Ejer af .... Hid du lever efter at hunden skal leve som lever de vildt, så skal du ik have hund for så er det jo fangenskab??

  • #29   1. jul 2008 Jeg vil hellere have underskud end en enkelt gang ikke have råd til at kunne betale en stor regning.

    Det samme underskud er der jo på ansvarsforsikringer, husforsikringer, ulykkesforsikringer - MEN når uheldet er ude, så er man tæt på økonomisk katastrofe hvis man ikke har de forsikringer. Ikke alt kan gøres op i penge.

    Hellere "safe than sorry" - sådan er jeg.


  • #30   1. jul 2008 En mindre alvorlig syngdom kan da også koste en del penge men du vil så vælge at aflive hunden alligevel?
    Selvom hunden ville kunne få et godt langt liv bagefter?


  • #31   1. jul 2008 Dyrekassen dækker "alm" regninger som ved brug af materialer osv.. Men det kan ik betale sig at indberette et alm dyrlæge besøg medmindre regningen er over ca 80 kr, da du skal betale lidt over 500 kr til dem for at få penge igen..

  • #32   1. jul 2008 eller rettere vi har ikke ansvars på den lille endnu.. da hos vores forsikrings selvskab det kan man først få det når hvalpen er 4 mdr... af hensyn til hvis hunden dør inden 4 mdr

  • #33   1. jul 2008 Ejer af - jamen selvfølgelig er opration ikke en naturlig ting - men det er det jo heller ikke hos mennesker, men af den grund opererer man da mennesker dagligt - så hvorfor skulle ens dyr ikke have en chance mere ?
    Hvis muligheden byder sig ?


  • #34   1. jul 2008 susanne:

    Ja det kan jeg godt se... men man ved det jo aldrig...
    Du kan da aldrig vide om der kommer til at ske et eller andet, eller hunden kommer til at fejle noget...

    Du har heldigvis være heldig så ;o)

    Min gamle hund før Nikki fik dårligt hjerte og det kostede en del inden han blev aflivet... Der havde jeg ingen forsikring, men ville ønske jeg havde haft.. og så skete der alt det med min lille Jamie ;o(
    så alle mine fremtide hunde bliver forsikret....

    Men fakta er jo også... at sådan en forsikring egentlig er baseret på mange medlemmer, som ikke får brug for forsikringen...
    ellers ville det jo være en underskudsforretning.

    Jeg håber da ved gud heller ikke, at jeg får brug for forsikringen igen, men derfor vil jeg stadig have den som sikkerhed...

    for mig drejer det sig om ca. 142 kr om måneden for både ansvar og sygeforsikring, så det ser jeg ikke som en større udgift


  • #35   1. jul 2008 Ejer af - nu er jeg ellers ikke til sammenligning af mennesker og dyr, men tag nu f.eks mit kejsersnit med den lille af mine børn...
    Hvis naturen skulle gå sin gang så skulle Oscar have været død i min mave...
    Men nu er verden sådan indrettet at man har mulighed for at hjælpe de syge - og de reddede min babys liv...

    Nu om dage har man mulighed for at redde dyr - hvorfor så ikke benytte sig af det ?


  • #36   1. jul 2008 A;H

    nej selvom hunden ville kunne få et godt liv efter operation ville jeg ikke operere dem.. det eneste jeg ville operer på en hund var hvis de skulle kastreres... og kun på han hunde.. ville aldrig sterelisere en tæve da jeg syntes det er et for stort ingreb..


  • #37   1. jul 2008 *Nicole* - hørt .... :))

  • #38   1. jul 2008 Ejer af
    så håber jeg godt nok ikke for dine hunde at de bliver syge.
    sikke et kort liv de ville få ..


  • #39   1. jul 2008 personligt syntes jeg det er egoistisk at ligge sin hund til operation... ville aldrig gøre det.. syntes ikke at min hund skal have smertestillinde og alt muligt bare fordi så kan den leve og have det godt sammen med mig igen...

    ville helt klart hellere lade min hund sove en lade den lide og være totalt drogt indtil den fik det bedre også kunne leve lidt længere...


  • #40   1. jul 2008 Ejer af
    hvad så hvis du blev syg eller en fra din nærmeste familie?
    skulle de så også bare dø fremfor at blive opereret?
    Det er godt nok en meget mærkelig holdning..


  • #41   1. jul 2008 Ejer af.... har du nogensinde stået i en situation hvor du skulle vælge imellem aflivning eller operation med et godt liv til følge?

  • #42   1. jul 2008 nogle som har gode/dårlige erfaringer med at have forsikringen i tryg?
    jeg skal nemlig til at tegne forsikringer for lille Ami men oveni hatten også for mig selv....
    jeg har kigget lidt rundt men det er jo en jungle når man ikke helt er med på alle de ting der skal gøres=(


  • #43   1. jul 2008 Hvad med vacciner og ormekure ? Så vil du hellere at dine hunde er dyldt med sygdomme og orme ? For du tror da ikke at vildhundene fik kur og vacciner !?

  • #44   1. jul 2008 dyldt = fyldt

  • #45   1. jul 2008 man kan jo ikke sammeligne hunde og mennesker.. syntes jeg ikke..

    Nu siger jeg hund er kun en hund.. ikke fordi jeg ikke elsker min hund.. og ikke ser den som mine små børn.. men det er trods alt kun en hund.. det er ikke et barn som normalt skal leve 80 år... om en hund lever 5 smader gode år uden sygdom også blir aflivet.. tror jeg den har haft bedre af de 5 år og haft det bedre en end hund på 12 år som er blevet opereret flere gange..

    men det er jo bare min mening.


  • #46   1. jul 2008 Charlotte - jeg har haft hos Tryg - det var ok ..

    Men topdanmark er billigere for os (indboforsikring, ulykkesforsikring på børnene, hundeforsikring)


  • #47   1. jul 2008 ok så kunne jeg jo lige kigge lidt ekstra ved topdanmark...


  • #48   1. jul 2008 Ejer af
    man kan godt sammenligne hunde og mennesker i denne situation.
    Du siger det ikke er naturligt for en hund at blive opereret.
    Det er det heller ikke for et menneske.
    Jeg synes faktisk også at det er dig, der er egoistisk.
    Men fortæl mig, hvordan dine hunde lever nu du går efter at det skal være naturligt?


  • #49   1. jul 2008 Jeps - det kan betale sig at ringe til de forskellige og høre hvad priserne er præcis, for ja - det er en jungle og priserne er meget forskellige...

  • #50   1. jul 2008 Ja som A;h siger så tåler det sammenligning i dette tilfælde, da det heller ikke er en naturlig ting med operation på mennesker....

  • #51   1. jul 2008 charlotte:

    vær lige opmærksom på at top danmark kun dækker til hunden er fyldt 10 år...
    og at selvrisikoen er højere...

    Jeg har selv alle mine andre forsikringer ved top danmark... men da de regnede det ud, kunne de ikke gøre det billigere end ved dyrekassen...

    og så vejede jeg så fordele og ulemper ved begge.. og så valgte jeg dyrekassen


  • #52   1. jul 2008 Det er en ærlig sag, hvis ikke man har lyst til at operere sine hunde, det er heldigvis individuelt. Jeg kan kun udtale mig ud fra mit synspunkt. Jeg har lige fået hund, og tagnede allerede dagen efter vi fik ham, både den lovpligtige og sygeforsikring på ham. Jeg mener heller ikke man skal operere en hund for enhver pris, det skal være for dyrets bedste, og kun i de situationer, hvor det ikke bliver med livslange men. Grunden til at jeg fik en sygeforsikring, var at det ikke skal være økonomien der afgør om min hund skal overleve. (Det bliver det nu nok heller ikke alligevel, da min kat allerede har kostet mig de første 6000). Jeg vil bare gerne have muligheden for at vælge. Jeg syntes det er et fornuftigt valg, og har derfor tegnet hos TRYK, da det er der jeg har alle mine andre forsikringer.

  • #53   1. jul 2008 Hvis jeg skulle være så uheldig at komme ud i en situation, hvor der kommer en kæmpe dyrlægeregning, ja så må jeg jo en tur i banken eller snakke med min dyrlæge om en afdragsordning

  • #54   1. jul 2008 Vores gamle hund havde tjent sin sygeforsikring ind på meget meget kort tid - jeg sender en venlig tanke til vores dyrlæge, som mindede os om, at få sådan en ;o)

    Meck havde hudbetændelse, brækkede en tå, havde panostitis (vokseværk) i to år - ikke noget af det noget, man afliver en hund for, hvis man da har et hjerte.

    Senere blev han rygopereret - samlet set har han nok brugt for mellem 30 og 40.000 kr i dyrlægeregninger. De ti for ryggen.

    Selvom min nuværende hund er meget mindre skravlet, så er der ingen tvivl om, at jeg synes de 1500 kr er MEGET godt givetud - for selv små skavanker kan blive meget dyre alene i den periode, hvor der skal stilles en diagnose.

    Jeg vil til enhver tid anbefale enforsikring - for nogen kan det betyde forskellen på, om hunden kan fortsætte sit gode liv eller må af med det.


  • #55   1. jul 2008 Er der nogen der ved om der er et forsikrings selvskab der dækker udgifter for hd?
    Ved kun garternes ( tror jeg nok den hedder) men de dækker ikke muskelhunde :o(


  • #56   1. jul 2008 Priser mig lykkelig for min sygeforsikring.. smiley

    Skønner jeg det er min hund værdigt at komme under kniven,så kommer den det.. det kommer an på hunden,skaden og hvor lange udsigter der er bagefter,før den er på top igen smiley

    Ser mange hunde komme sig og hurtigt,via mit job smiley


  • #57   1. jul 2008 Jeg har endnu ikke haft bru for en sygesikring til mine hunde - og allivel har jeg sparet en masse penge, ved selv at betale mine dyrlægeregninger..

    Bare i sygeforsikring alene har jeg sparet ca. 40,000 kr. og det er over 40 år opdræt..

    Men det er da meget godt at den er der, da der nok er en masse mennesker der ikke har råd til at betale, en dyr dyrlægeregning.


  • #58   1. jul 2008 Babett - helt enig. Jeg vil have det svært med lige at finde penge til en stor regning, så derfor er mine forsikret. Man kunne jo også lægge det beløb man betaler i forsikring til side hvert år - men det er LIGE så nemt at låne dem hvis opvaskemaskinen skal skiftes ud.

    Det er dyrt at være fattig - så derfor betaler jeg.......... Ej skulle uheldet være ude, så har jeg en god og forstående dyrlæge, som godt vil lave en afbetalingsordning, hvis det er en kæmpe regning.


  • #59   1. jul 2008 Jeg var i tvivl om jeg havde behov for en sådan forsikring da jeg fik egen hund.
    Jeg har jo været vandt til den gamle husky - der nu på 11 leve år endnu aldrig har fejlet andet end en enkelt gang skab efter vi havde leget lidt for tæt på en rævegrav. En yderst sund race, der ikke lige går hen og bliver skidt. Der ud over har vi altid boet langt mod vest, hvor man vist roligt kan sige - det tager en god rum tid før diverse sygdomme får spredt sig så langt ud - om nogen sinde!
    Havde jeg de samme betingelser som mine forældre, havde jeg heller aldrig valgt at sygeforsikre min nye hund.

    Men det har jeg ikke. Jeg lever af SU, bor i byen, har hunden med mig alle steder, kommer meget ud omkring sammen med andre hunde, og har valgt en race der ikke har huskiens naturlige hårdhed. Og så er jeg nok også mere pernippen med hvad jeg ville gå til dyrlægen med.
    én dyrlæge regning på adskillige tusinde kunne vælte mit bugett for måneder!
    I længden er det ofte billigst at være selvforsikret. Men som studerende fattigrøv, så vil jeg hellere vælge den lidt dyre model, men hvor jeg kan kalkulerer og tilrettelægge efter udgiften smiley


  • #60   1. jul 2008 Ejer af... Hvis man ikke kan sammenligne hunde og mennesker, hvorfor kan man så sammenligne vilde hunde og tamme hunde??

  • #61   1. jul 2008 Ejer af.......undskyld mig, men du taler da som du har forstand til.......aldrig har jeg hørt en mere tåbelig begrundelse for ikke, at tegne en sygeforikring.
    Kan du ikke bare sige det som det er........du vil ikke ofre så mange penge på en hund......både operation og sygeforsikring.

    Du vil godt kasterer en hund men hvor blev vildhunde livet af i den sammenhæng ?
    Du vaccinere og giver ormekur, men hvor er vildhunden der ?
    Du opdrager og giver snor på men heller ikke der er der meget vildhund over det.......og så tvivler jeg på, at din hund fanger sin egen mad.



  • #62   1. jul 2008 Ugly rundede 40.000 på under 2 år i dyrelægeregninger..., så halleluja!!! For sygeforsikringen.

  • #63   1. jul 2008 Ejer af W & C - så hvis du en dag står med en drægtig tæve og du vil miste både den og de ufødte hvalpe, hvis den ikke får et kejsersnit, så vælger du døden for dem alle ????

  • #64   1. jul 2008 Nogle mennesker tænker kun på sig selv....

  • #65   1. jul 2008 Jeg gav 300 kr for en 1500 kr omgang behandling for mavekatar. Ikke decideret livstruende, eller noget der kræver ret meget andet end omgang piller og skånekost, men stadig en regning der var rar at slippe for.

    Han har dog ikke været syg i 2 år, så man kan måske ærge sig over at de to år er løbet op i små 3000 kr for forsikringer (inkl udvidet ansvar), men det er min garanti for a jeg kun behøver slippe 3-400 kr hvis det en dag går galt igen - hvilket man ingen mulighed har for at helgardere sig imod.

    Jeg anbefaler dyrekassen dk og alm brand da begge dækker hele hundens levetid. De dækker dog en smule forskelligt (den ene har lavere selvrisiko, den anden dækker flere udgifter/år), så det er individuelt hvilken en der er bedst.


  • #66   2. jul 2008 Ejer af ... mage til egoisme skal man godt nok lede længe efter ....godt man ikke er hund hos dig smiley

  • #67   2. jul 2008 Forsikringer i det hele taget er jo på sin vis sure penge at betale, hvis man aldrig får brug for dem. Den dag uheldet er ude, og det være sig indbrud, billen bliver smadret, huset brænder ned, man selv kommer til skade eller hunden bliver syg, så er man jo lykkelig for at have forsikring.

    Jeg har følgende forsikringer:
    Indbo
    ulykke
    bil
    Kritisk sygdom
    Særlig sygeforsikring gennem job, betaler for behandling på privathospital, hvis der er ventetid i det offentlige
    Alm. sygeforsikring for mig selv (tilskud til tandlæge, speciallæger, briller osv.)
    sygeforsikring for hundene - og selvfølgelig den lovpligtige ansvar

    Det bliver til mange penge på et år, men det er penge jeg ikke vil spare.


  • #69   5. jul 2008 damn, en lang tråd smiley læste ikke alt helt igennem. Men til alle jer som har sygeforsikring, så kig efter hvornår dækningen ophører. Havde besøg af en tryg mand da vi skulle have gården bilen osv forsikret. Da han jo så vi også havde hundevapser havde han jo lige et godt tilbud smiley Jeg spurgte ham så om nu også sygdomsforsikringen dækkede hele hundens levetid. Det mente han, men ville lige kigge efter. Den ophører når hunden fylder 10 år, hvilket langt de fleste gør. Dyrekassen danmark gælder hele hundens levetid, så der blev vores forsikringer. Er man medlem af DKK får man 10% ved dyrekassen.
    Så hen og find policen frem og se efter hvor længe der er dækning. Personligt mener jeg jo, at der er jo nok noget større chance for at få brug for den når hunden bliver gammel.

    God sommer

    Henrik Krejbrg Rasmussen
    www.tiendemarken.dk


  • #70   5. jul 2008 Henrik:
    helt enig ;o) fandt jeg nemlig også udaf da jeg undersøgte det ved min eget forsikringsselskab top danmark...

    så vi har også haft dyrekassen... og den næste hund får også forsikring der.


  • #71   5. jul 2008 Jeps Dyrekassen og Alm brand dækker som de eneste hundens levetid ud.

  • #72   5. jul 2008 GF dækker også til de dør

Kommentér på:
Få en sygeforsikring hvis i ikke har!

Annonce