{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Dumme hvalp!! (rimlig lang) {{forumTopicSubject}}

Arrrgh! Frida er ved at drive osalle her hjemme til vanvid!

Hun har krudt i røven HELE tiden! Også om natten! Hun sover aldrig!(selvfølgelig gør hun)

hun bader i vandskålen så der kommer vand over det hele, når man så går hen til hende for at sige fy, løber hun igennem hele huset med våde poter og mave og genaralt en våd hund! så skal det tørres op, imens vi gør det, går hun til angreb på sussi! Bider hende i ørerne i halen i benene osv! intil sussi rejser sig, springer over baby nettet ind til kontoret (babynet for at frida ikke skal komme derind xD) så bliver hun lige lukket lidt ud i haven pga det fantastiske vejr! Hun løber direkte hen til den udendørs vandskål! og bader! Vi siger Fy (endnu engang) hun løber hen i bedet og ruller med sin lange pels og krop i den tørre jord!! = MØG BESKIDT HUND! (hun er jo hvid som sne) frida løøøber rundt i haven fra det ene hjørne til det andet, frem og tilbage..det begynder at blive for kedeligt for hende! hun begynder nu at løbe efter katten! Som hurtigt lige giver hende en lusing! såtuder hun og løøber hen til mor ;( Pivpiv! Men hun er hurtigt klar igen! men det er stadig kedeligt synes hun! (vi har prøvet med blod og leg! Men nææ nej) så hun løber direkte igennem hækken (ALDRIG SKET FØR smiley ) efter en fugl xD så må vi ud og fange hende men hun leger! og er ikke til at få fat i! ENDELIG for vi fat på hende! ind i huset igen! Lukke døren ud til haven! men så løber hun igennem kattelemen!! D; ARRRRRGH!!! men vi fik hende hurtigt! vi satte hende i snor ude i haven! så der ligger hun nu, og leger med sin hale! Og prøver på at bide snoren over! smiley GAB en morgen!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumme hvalp!! (rimlig lang)
  • #1   4. jul 2008 Ja hvalpe er bare skønne smiley

  • #2   4. jul 2008 Ja! Vi går cirka 10 ture med hendeom dagen! Og 3 dage om ugen er vi i parken med en masse andre hunde! Vi leger stort set hele tiden! både mig,sussi,rasmus,mor og far! hun har en stooor flyttekasse med bamser og legetøj! (hun leger dog også med det) Ved ski ikke hvad der går af hende for tiden xP

  • #3   4. jul 2008 Spørgsmålet er, om den hund nogensinde får mulighed for at hvile ;o)

    Jeg synes at den aktivitetsplan er ALT for voldsom.



  • #4   4. jul 2008 Ja! den var ret hård! så vi er bare klar til at hoppe i sengen igen! Men det går nok ikke smiley

    ja skørre hvalpe!! Hørt!!


  • #5   4. jul 2008 !0 ture om dagen!(pga hun skal lære at være renlig! hun er begyndt at være meget renlig!) og hun komer også selv med snoren eller gøer når det er tid..

    altså hvis vi ikke arktivere hende! Er hun ustyrlig x) det er en plan vi har fået af vores hvalpetræner smiley


  • #6   4. jul 2008 *de 10 ture er jo heller ikke ture på flere kilometer! Slet ikke!

  • #7   4. jul 2008 hun er virkelig hyper! tror det er i en periode?

  • #8   4. jul 2008 At hun leger med sin hale tyder på, at hun er stresset...

    Jeg synes - trods det, at det er en ung hund, at der er alt for meget fart på. Eller også er det den dramatiske beskrivelse..



  • #9   4. jul 2008 Jeg synes I skulle tllbyde hende nogle aktiviteter, der ikke indebar så meget adrenalin..

    Og de ti ture - hvor gammel er hun helt præcis? Synes det lyder af meget.


  • #10   4. jul 2008 Øh! Tror det er en dramatisk beskrivelse! For vi tvinger hende ikke til noget! og det med halen! har hun ALLE sine dage gjordt!



  • #11   4. jul 2008 Læser jeg din beskrivelse og tager dramatikken ud, så er det en ganske almindelig unghund, du beskriver. Ikke speciel vild eller fræk, bare unghund.

    Indtil du når til halen - at være efter sin hale er et måde at stimulere sig selv på, og det er for mig at se ofte et udtryk for enten overstimulering eller understimulering.
    Du skriver så, at der bliver gået med hunden ti gange om dage, at I leger hele tiden...
    Er det sandt, så har hunden et adrenalinspejl, der er konstant forhøjet...

    Har hunden jagtet halen hele sit liv, handler det bare om, at frustrationen har været der hele dens liv
    Jeg vil anbefale jer, at I meget hurtigt vænner hende af med det - det kan blive et alvorligt problem.

    At man ikke tvinger hunden til noget betyder ikke, at den ikke kan være overstimuleret. En hund følger med glæde sin flok - også selvom det ikke er godt for den.


  • #12   4. jul 2008 5 snart 6 mdr! smiley Og gentager,de ture er ikkkkkkkkkeee store! og det er jo ikke altid det lige er præcis 10 ture (ikke noget vi går rundt og tæller, men vi går en tur når hun har brug for det,efter leg,søvn,mad, og når hun gøer ved døren) vi har en morgen tur og en aften tur som er lige lidt større end de andre.. og vi vil hellere gå en tur end at lukke hende ud i haven for at tisse.. smiley

  • #13   4. jul 2008 enig med CH. hun kunne godt være lidt stresset / hyperaktiv. sørg for at forstærke hende i at være rolig. lad hende gerne søge hendes mad i græsplænen så hun får brugt hendes lille næse, det vil gøre hende godt. ros hende sagte, hvis hun ligger stille og sover - du skriver ikke alder, men er hun en hvalp har hun brug for meget hvile.

    evt. adskil hende fra den anden hund, hvis den ikke selv kan melde fra, og skabe ro


  • #14   4. jul 2008 Ea jagter da også hendes hale, men hun gør det for at få opmærksomhed og min kat jagter da også hendes hale når hun opdager at hun har en. Ea jagter den ikke hverdag, men nogle dage når hun lige opdager at hun har en så gør hun. Men Ea er ikke stresses og jeg har adfærdsteraput på hende.

  • #15   4. jul 2008 frida er en vild,fræk og livsglad hund..:) Var jo ligesom derfor det lige skulle være hende<3

  • #16   4. jul 2008 tvangsadfærd , som halejagt kan være forstærket adfærd, stresset adfærd eller en slags overspringshandling. Eller en kombination af flere, Så det gælder om at kigge på den enkelte hund og se hvad der er gældende hos den.


  • #17   4. jul 2008 Ea gør det bare i sjov. Det siger min adfærds teraput også. Jeg har brugt jagt halen som en forbindelse til en anden øvelse hvor hun skulle gå i ring om sig selv. Så hvis jeg siger jagt halen, løber hun 2 omgange også står hun og ser glad ud. Og hun er ikke stresset.

  • #18   4. jul 2008 træner vi skam også med hende.. smiley både det med græsplænen og i at være rolig..

    hun er 5 snart 6mdr..

    *folk skal ikke forstå det her som om vi har et problem med hende! Slet ikke.. ville bare lige dele min og fridas morgen med jer*

    -nu sover hun under have bordet smiley lille hund<3


  • #19   4. jul 2008 frida gør det også bare i sjov, hun er heller ikke stresset..

  • #20   4. jul 2008 Nej men som de kloge siger så er hunden jo stresset når den laver sådan nogle ting som ikke er normal adfærd. Nogle gange forstår jeg ikke hvad en lille sød morgen med en aktiv hund har noget at gøre med at give gode råd. Når jeg står op om morgen skal jeg hive Ea ud af sengen for at få hende ned og gå tur. Jeg giver hende sele på mens hun ligger i sengen og bærer hende ned ad trappen hen på græsset også tisser hun lige hurtigt også vil hun gerne sove igen. Så Sovs kan godt huske det der med hvalpe, havde 8 stykke på et tidspunkt, så det var op kl.5 om morgen også starte med en af gangen. Og beholdte også en selv som var lige sådan og hende gik jeg på A holdet med indtil at hun fik HD. Så CH og Marlene kan i ikke se det søde i den lille historie...?

  • #21   4. jul 2008 hehe, kunne ikke lade vær med at smile da jeg læste at du ligefrem skulle bære hende ud smiley

  • #22   4. jul 2008 Jeg synes i skal skrue lidt ned for de vilde lege og på for lege hvor hunden skal bruge sit hovde/næse. Her tænker jeg søge, mad i en foderboldt. osv. Kort sagt ting der gør hende mentalt træt.

  • #23   4. jul 2008 Sherlock - jeg blev faktisk helt forpustet af indlægget... ;o)

    Derfor min reaktion..
    ;o)


  • #24   4. jul 2008 anne julie: Har vi skam også, både sådan et plastik ben hvor det kommer ud af den ene ende og en bold hvor der er små huller i.. men hun gider dem ikke,..

    (Oprettede ikke den tråd for at få gode råd, har skam helt styr på det smiley Ville bare lige dele vores morgen med jer) Men ellers tak smiley


  • #25   4. jul 2008 SOVS< Ea er ingen A Hund smiley Hun elsker at sove længe. Jeg har lige ligget meget syg hvor jeg har sovet til kl.11-12-14 stykker de fleste dage og der har Ea bare sovet med. Så kl.6 er meget tidligt for stakkels lille Ea smiley

    CH< Ja men da Ea var hvalp gik jeg da med hende hver 2 - 3 time ellers tissede hun indenfor. Så det blev da også til mange ture om dagen og om natten stod jeg op hver 3 time for at lufte hende. Så jeg syntes at det er helt fint med de 10 ture når de bare ikke er lange.


  • #26   4. jul 2008 haha. frida hopper altid op af sengekanten(hun kan nemlig ikke komme helt op) og siger små lyde! Som tegn på at nu er det nu! det er morgen og jeg skal tisse smiley

Kommentér på:
Dumme hvalp!! (rimlig lang)

Annonce