{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Jeg mangler et godt råd: Negleklipning {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der ligger inde med et magisk-hunde-holde-greb til små hunde? ;o)

Da Bella var lille, klippede jeg hendes negle mens hun sov. Ingen modstand.
Da hun så skulle klippes hos dyrlægen for nogle mdr siden, flippede hun fuldstændig ud. Jeg kunne simpelthen ikke holde hende fast, mens dr. dyr klippede hendes negle. Jeg lovede at nulre Bellas poter når vi lå på sofaen og hyggede. Det har jeg så gjort siden.

Nu kan jeg få lov at klippe neglene på bagpoterne. Men når jeg skal klippe dem på forpoterne, trækker hun poten til sig. Hvilket jo er meget normalt. Jeg har også prøvet at holde hende fast mens jeg sad i sofaen, så hun lå mellem mine ben. Men hun vrider SÅ meget, at jeg ikke kan holde OG klippe.

Hun har ikke MEGET lange negle. Men jeg synes at de skal klippes jævnligt, da jeg synes at det er pænest og jeg ved at det er bedre for hundens poter. Der er ikke noget grimmere end en hund med lange negle. Synes jeg! ;o)

Hvordan gør I andre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg mangler et godt råd: Negleklipning
  • #1   8. nov 2005 Uha... kender det...
    Jeg kan ikke engang holde Batman
    Heldigvis har jeg en meget stærk, og
    tålmodig mand, der ordner sagerne,
    han får dem til at falde til ro og lader det tage
    den tid det ta'r - Jeg skal ikke nyde noget....

• #2   8. nov 2005 Tja hun er nu ikke bange for neglesaksen. Den har hun fået lov at undersøge mange gange.
    Men jeg må ikke holde hende fast. Eller det vil sige, jeg KAN ikke holde hende fast.

Men puha når jeg endelig har fået det gjort, går det over flere dage :oD

• #3   8. nov 2005 Men der er ingen der ligger inde med et super-greb?

:o)

• #4   8. nov 2005 Min mand sætter sig ovenpå dem *LOOOOL*
    Altså ligesom når man kilder børn

• #5   8. nov 2005 der er jeg glad for jeg ingen problemer har.
    jeg tager max og ligger ham på ryggen imellem mine ben og så klipper jeg ellers bare, han synes det er hyggeligt og så alt den rosen han får så går det helt uden problemer..
    det er straks noget andet med min kat smiley men det går.
    god fornøjelse og hust tålmodighed er en god ting smiley

• #6   8. nov 2005 Her da jeg prøvede lagde hun sig selv om på ryggen. Hun ved godt at jeg bestemmer. Men jeg jeg tager hendes forpoter, trækker hun dem hårdt til sig og rejse sig igen.
    Jeg har også prøvet kun at bruges saksen, så jeg ikke holder hende fast. Det hjælper på bagbenene, men ikke foran. Jeg er bange for at klippe for langt ned eller flække en negl, når hun hiver den til sig.

• #7   8. nov 2005 Barbara---->
    *LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*

Bella vejer under 5 kilo, enten ville hun forsvinde helt... hehe eller også ville hun sagten ku komme ud igen.

• #8   8. nov 2005 Dorthe---->
    Ja du har nok ret... så må jeg gøre det, når jeg er på besøg hos min mor. For min søster duer slet ikke til det dér.

• #10   8. nov 2005 Frida har ikke imod at få klippet negle da jeg fra starten af vente hende til at få nullert tær og Molly kan ikke lide det. Jeg fandt ud af at hun går i panik når hun kan hører negleklipperen klippe en negl over, men hvis jeg gøre det rigtig forsigtigt (uden lyd fra klipperen) kan det lykkedes...det er svært at klippe negl hos en ufrivillig hund hi hi

• #11   8. nov 2005 Mia--->
    Du er heldig :oD

• #13   8. nov 2005 Yup det er ikke det letteste ;o)

Sidst hos dr. dyr blev jeg revet helt til blods op og ned ad hals og bryst. Min bluse var revet helt i stykker.
    Det har dog ikke været så voldsomt siden....

• #14   8. nov 2005 Men jeg må få min mor til at hjælpe... :oD

Dér var så en af goderne ved at have en mand i huset *fnis*

• #15   8. nov 2005 hej *Nutella-Mor*

Nu er din hund jo ikke så stor, og min far har to chihauhau'er, og døjer med det samme problem.
    det han gør er at stille dem på køkkenbordet, og holde deres krop tæt ind til hans egen, og så plejer de at gemme hovedet lidt under hans arm. og så klipper han deres negle stille og roligt uden problemer. Hvis du har en til at hjælpe, med feks at rose og nusse lidt kan det også hjælpe. Men hvis din hund ikke kan se hvad du laver, men samtidig føler sig tryg, når den nu står så tæt op ad dig, og får en masse ros, kan det være det virker smiley
    Men tag det stille og roligt når du går i gang, ikke noget med at "nu skal vi bare have det her overstået", jo mindre "stress" jo bedre smiley

Håber det kan hjælpe lidt smiley

• #16   8. nov 2005 Nutella >>
    Ja, men det er desværre ikke altid at
    det opvejer ulemperne *LOOOL*

• #17   8. nov 2005 hold da op jeg kan da se efter alle jeres svar at jeg da vist er ret heldig hva negleklipning angår..
    gør det nu også med mine forældres hund som er en blandinng lab. schæfer(stor hund) siger han skal sætte sig og give pote og så klipper jeg forpoterne, siger han skal lægge sig og så tager jeg bagpoterne helt uden problemer..

• #18   8. nov 2005 som carina skriver tror jeg tit det hjælper at sætte hunden op på et bord og indtil kroppen da det giver en vis tryghed for hunden at være tæt på sin ejer;-)
    og når hun jo er lille kan det jo være hun er højdeskræk og så er bange for at falde ned så på den måde står stille *LOOOOL*

• #19   8. nov 2005 Jeg synes nu også selv at jeg er tålmodig. Når jeg kan se at hun bliver utryg, stopper jeg og venter. Jeg håber jo, at hun en dag bliver ligeså god til det, som det mia p fortæller :o)

Det med bordet har jeg prøvet... Hun snor sig ud og hopper ned. Men det med 2 pers og en masse ros, er et godt alternativ.

• #20   8. nov 2005 Dorthe--->

Du har fuldtændig ret!!! En lille hunde er super svær at holde fast. Jeg blev meget overrasket over hvor mange kræfter hun har. Og det med de små negle... NEMLIG! Jeg har også klipstop på, men den kan stadig klippe for langt.

Mia---->
    Vores anden hund er højdeskræk. Meget synd. Men Bella har det ok med højder.

• #21   8. nov 2005 har lige været inde at se lidt mere om hende. hvor er hun bare dejlig...
    hvis du kommer en smut forbi aalborg er du velkommen til atkigge forbi så skal jeg hjælpe dig med at klippe de negle;-)
    og max ville INTET have imod at få damebesøg *LOOOL*

• #22   8. nov 2005 Mia jeg takker for tilbudet ;oD
    Max ser også skøn ud!!!!

• #23   8. nov 2005 Dorthe--->
    *LOOOOOOOOOOOL*
    Hele 5 chihuahua... det ville være et paradis for Bella :oD
    Hun ved ikke noget bedre end fangeleg... hehe

• #24   8. nov 2005 Måske, en tallerken med leverpostej der er smurt ud, så vil hun måske koncentrere sig om at slikke den ren, det kunne måske være en succes....

• #25   8. nov 2005 Ninna--->
    Ja det kunne være en mulighed!!!!

• #26   8. nov 2005 Aj altså, jeg må nøjes med at tage hatten af for jer der tør, for det er altså det eneste i ikke får mig til, jeg tør ganske enkelt ikke at klippe negle på en hund.

Jeg må jo så bare betale mig fra det hos dyrlægen, he he

Hans kløer er jo sorte, så man kan ikke se blodåren, hvordan klarer i det ???

• #27   8. nov 2005 jeg går efter reglen at når du presser forsigtigt på forsiden af neglen så skal du forestille dig en vandret linje mellem neglen og trædepoten, der skulle nerven gå så det skal selvfølgelig være før den "usynlige streg" at du klipper;-)
    hmm kan ikke forklare det bedre, forstår du hva jeg mener?

• #28   8. nov 2005 Mia. Nej ikke helt, men jeg tror bare at jeg beder dyrlægen om at lære mig det.

Det er heller ikke fordi de er så lange endnu, tænk jeg var så dum at jeg troede, at neglen først skulle nå jorden foran poten, før man kunne sige at de er for lange, men sådan forholder det sig vist ikke, hihi.

Men giv mig en ged, så skal jeg nok klippe klovene og endda skære sålen helt plan med en hobbykniv, he he.

• #29   8. nov 2005 hej
    når jeg klipper negle, plejer jeg bare at sige sit og pote, og så klipper vi negle, det skal lige siges at vi har trænet det siden hun var lille og hun er 2 et halvt nu ...:-D
    hilsen Anders

Kommentér på:
Jeg mangler et godt råd: Negleklipning

Annonce