{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Oprettelse af døde hunde?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa gutter.

Lad nu vær med at slagte mig, men har længe tænkt på dette...

Hvorfor opretter/byder man velkommen til døde hunde herinde?

Jeg synes det er fint at man vil mindes sine gamle hunde osv, men som man jo kan se så har vedkommende jo billederne liggende selv. så hvorfor oprette dem herinde?

Jeg ved fra de andre gallerier at man ikke kan oprette ting der er solgt/død/smadret...
Så hvorfor går den så herinde?

Der kommer 600 ( Vildt) søge resultater frem når man skriver død i søgefeltet...

Jeg ønsker ikke at træde nogen over tærerne, det undrer mig bare voldsomt...

Mvh Jonas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oprettelse af døde hunde??
  • #1   10. jul 2008 Byder også døde hunde velkommen, kan ikke se hvorfor ejer ikke kan have lov at minde dem herinde.

Kan slet ikke se problemet.

• #3   10. jul 2008 Tja hvorfor..... Ved jeg ikke....
    Men jeg ved så meget at jeg ikke har ondt over det... Jeg kan godt forstå det. Når engang min dreng ikke er her mere vil jeg stadig meget gerne kunne mindes ham, og stolt vise ham frem for andre, så de også kan se hvor dejlig han er.......... Så jeg forstår godt hvis folk gør det...

• #5   10. jul 2008 Jeg oprettede min gamle schæfer herinde efter hans død... Lod som om, han var sprællevende, for jeg kunne regne ud, at nogen ville få ondt i den bagerste over det..

Grunden til, at jeg ikke oprettede ham før - jeg kendte ikke HG. Og da jeg oprettede ham var det for at bruge gallerifunktionen.

Jeg kan intet galt se i det..

Byder generelt meget sjældent velkommen... Død eller levende.

• #6   10. jul 2008 For mig er det at oprette en død hund her på HG en måde at hedre (staves?) dens minde på. Jeg har både en levende og en død hund herinde. Den ene er min allerbedste hund på jorden. Den anden er min allerbedste hund i Hundehimlen. Jeg ville gerne dele begge disse hunde med andre hundeejere. Det er en følelsesmæssig ting og det var rigtig for mig. Jeg synes andre må oprette - eller lade være at oprette - deres døde hunde eftersom hvad, der føles rigtig for dem. Det er svært at diskutere følelser.

• #7   10. jul 2008 Jeg kan følge folk der ændrer navnet til ...... død, efter at hunden er død.. Men at oprette en allerede hund, synes jeg ikke helt om..

Men ja holdningerne er helt forskellige, og sådan skal det også være..

Jeg forbinder det lidt med at smide sine afdøde venner ind på dkbn, eller beautifulpeople, eller hvad de sære sider nu hedder...

Med Hvil i fred, mener jeg Hvil i fred...

• #8   10. jul 2008 allerede død hund... ups

• #9   10. jul 2008 Jeg synes at det er en fin måde at minde døde hunde. Hvorfor skal de ikke også vises frem? Så kan folk se hvilken dejlig hund man har haft.

• #10   10. jul 2008 Ja, tak for din omtankte, Anne-Louise, det var en træls juleaften, men jeg følte på en måte at Taiga stadig var hos os - at han lå der på køkkengulvet som altid selv om jeg ikke kunne se ham. Jeg følte også at det var Taigas ønske at jeg skulle have en ny hund, så hurtigt som muligt og brikkerne faldt på plads allerede 1. juledag, da jeg fik mit livs største julegave, nemlig Zarina.

Jeg savner Taiga stadigvæk - det er over 3½ år siden han døde, men det gør mig godt at have hans profil her på HG, at han stadigvæk bliver mindet af mig og set af andre, at han kan "lege" med andre hunde i Hundehimlen og at der er nogen, der redigerer hans billeder til mig.

Dengang Taiga levede, vidste jeg ikke, at der var noget, der hed Hundegalleriet, så han blev oprettet efter at han var død og også flere måneder efter at jeg havde oprettet min nuværende hund på jorden, Zarina.

• #11   10. jul 2008 syne bestemt ikke at det kan sammenlignes med døde venner,

dine venner er ikke "dine" , i samme forstand som din hund er.

jeg oprettede typher efter han var død(han døde i 06) og har gjort det af den grund at han skulle være der ligesom mine nuværende hunde(loca og ben) jeg har det stadig utrolig svært med hvad der skete med typher, og har derfor utrolig svært ved at give slip - et simpelt galleri, viser ham ikke som jeg vil ha han skal vises, men en profil, den viser ham i alle ender og kanter smiley

• #12   10. jul 2008 Karimette - Jeg mistede min gamle hund for 12 år siden, og savner ham stadig. Men som årene går, er savnet ikke smertefuldt men jeg mindes oplevelser, gode stunder, og alle de 15½ år gode år vi havde sammen. Jeg har lagt et maleri af min gamle hund ind i mit fotoalbum. Original maleriet hænger på min stuevæg. Jeg malede det af ham, da han var 8 år gammel. Det er et dejligt minde, at ha´.

• #13   10. jul 2008 Jeg havde Bobbi oprettet inden han døde i 2007, og har slet ikke tænkt tanken at slette ham fordi han er død...

• #14   10. jul 2008 fordi hunden er død, kan man da godt være stolt og vil vise den frem.. jeg byder bestemt også afdøde hunde velkommen.

Heidi.

• #15   10. jul 2008 Hvad med et mindegalleri som hunde flyttes over i når de dør?

• #16   10. jul 2008 God idé, Winther!

• #17   10. jul 2008 Jeg har da også Bølle herinde endnu. Han bliver ikke slettet fordi han er død for han er stadig min hund og jeg savner ham rigtig meget. Jeg bliver faktisk lidt ked af det når folk kun bedømmer Demitri og ikke ham....

• #18   10. jul 2008 jeg har et fotoalbum til mine afdøde hunde

• #19   14. jul 2008 Hej :o)

Come on guy's - med alt respekt for de døde hunde og deres ejere, så fatter jeg heller ikke at man opretter en død hund -altså laver en profil på en DØD= IKKE EKSISTERENDE hund!
    Jeg har selv haft en Bernersennen som er død - kunne aldrig drømme om at oprette en profil af den -Hvad skulle man gøre det for!? Har mere forståelse for det, hvis man lagde et par billeder ind af den døde hund, i et fotoalbum, under den nye hund, som man højst sandsynligt har fået sig.
    Fordi jeg har denne holdning betyder det ikke, at jeg ikke respektere de døde dyr, og deres ejere - har jo selv oplevet at miste en hund...

• #20   14. jul 2008 Charlotte, det er jo fint, du har det sådan..

Andre har det på en anden måde..

Begge dele må være i orden.

• #21   15. jul 2008 CH, kvinde,33 år

Jeg forstår det udemæreket, og jeg respekterer som sagt, at ikke alle har samme mening - mit problem er bare, at jeg ikke forstår hvorfor man OPRETTER en hund når den ER død. Forstår godt at man ikke sletter den fordi den uheldigvis dør - jeg kunne aldrig drømme om at slette min hund -ville være som at "viske ud" og lade som om den aldrig har været der - det er mere det med, at den ikke eksisterer i det øjeblik den bliver oprettet.
    Jeg forstår det ikke......

• #22   15. jul 2008 Charlotte, det kan være du har glemt følelsen af at miste sin hund - i bevidtsheden kan den være endnu mere "levende" end før den døde.

Nå - jeg skal ikke svare for hvorfor andre opretter deres hunde. Jeg skulle bruge gallerifunktionen, skulle linke til billederne fra et andet foto.
    Tror faktisk ikke, at albums dengang overhovedet eksisterede.

At du ikke forstår det - jamen fred være med det. Det vigtigste er jo, at dem, der opretter deres døde hunde gør det, de har det bedst med.

For mig var det rart.

• #23   15. jul 2008 Jeg skulle selvfølgelig linke fra et andet forum, ikke fra et andet foto ;o)

• #24   22. jul 2009 Overvejr selv at oprette min afdøde hund, kan ikke finde ud af hvad jeg synes er rigtigt og forkert.

Hun var min første hund, og kan på ingen måde sætte ord på hvor glad jeg var for hende. På en eller anden måde vil jeg jo gerne vise hende frem... Så andre havde mulighed for at se min gamle fantastiske Aiko hund.

Hun lever jo stadig videre i mig og mine minder smiley

Kommentér på:
Oprettelse af døde hunde??

Annonce