overbeskyttende {{forumTopicSubject}}
Jeg vil lige høre jeres mening om dette.
Min Emma tillader ikke at andre hunde kommer hen til mig. Jeg må simpelhen ikke snakke med andre. Hvis vi er ude at gå og møder en hund så vil hun rigtig gerne snakke med den og de kan løbe og lege uden problemer, lige indtil den lige vil hen til mig og snakke. Så skal jeg da lige love for at den bliver jaget væk og legen er hermed slut. Hun bliver hos mig og tror at hun skal forsvarer mig.
Vil lige tilføje at hun ikke er dominerende overfor mig på nogen måde og hun ved godt hvem der bestemmer. Et nej skal kun siges en`gang, men det er som om hun i de situationer tænker " mor....her er jeg altså nød til ikke at lystre"
Hvorfor denne beskyttertrang ?
Hun bliver ikke voldsom aggresiv, men knurre og rejser børster helt ned til halen og jager den anden væk...hun bider ikke.
feb 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 145 Svar: 1.066
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.594
Hun gør det dog ikke hvis der er mange sammen, så har hun ikke tid:o)
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Men det gælder hele familien. Dog mener hun at far godt kan klare sig selv *GG*
Men det ser ud til at stresse hende for hun vil jo også godt lege. Det er helt tosset herhjemme. Hvis vi har besøg af en hund så må den ikke gå nogen som helst steder i huset, den skal helst bare ligge helt stille på gulvet *GG*...og den skal da slet ikke snuse til kattens kurv så bliver den godt nok sat på plads.
Jeg syntes faktisk at det er lidt træls (nordjysk ord :0) ) at hun ikke bare kan slappe mere af.
Jeg har indtryk af at hun, når hun er i pension, leger rigtig godt med de andre, men der er hun jo også på fremmed grund.
feb 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 145 Svar: 1.066
okt 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 830
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 1.246
Jeg er enig med Susanne P.
Når hun kommer og hidser sig op over en anden hund, ville jeg give hende et bestemt NEJ.
Du skriver hun ikke har problemer med hvem der bestemmer, så det burde ikke være et problem at stoppe hendes negative adfærd.
Du skriver og så at hun mener at din mand kan "klare" sig selv.
Du skal passe på med at udsende usikre signaler når der kommer andre selvom du kender hendens reaktion, dette vil blot forstærke hendens adfærd.
Håber du kan rette op på det.
Held og lykke :o)
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Tak for rådene. Måske er jeg bare ikke bestemt nok når vi møder andre hunde. Det vil jeg prøve næste gang.
Men de fleste hundeejere får jo bare travlt med at komme afsted når hun reagerer sådan :0)
overbeskyttende