{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

overbeskyttende schæfer {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Vi har den skønneste schæferblanding på 3 år. Hun er super kærlig og elsker alt og alle. Desværre har hun en rigtig dårlig "vane/adfærd" når det kommer til at være på mit værelse. Jeg elsker at have hende til at sove nede ved mig, eller bare have en tv-dag, hvor hun også ligger i sengen.
Problemet er bare at hvis hun høre nogen gå rundt i huset eller gå ind på mit værelse knurre hun, rejser børster og gøer som en gal. Det er lige meget om det er fremmede eller mine forældre og søskende.
Selv når hun ser dem bliver hun ved, dog har hun aldrig bidt nogen i situation, men det er vi selvfølgelig bekymret for at hun kan finde på.

På tur hvor vi møder andre folk eller hunde er der intet. Der er heller aldrig noget hvis jeg er andre steder i huset, kun hvis hun enten er i sofaen eller jeg sover i stuen med hende så viser hun samme adfærd.
Af den grund gør jeg ikke mere de ting med hende, og så er der heller ikke noget, men det er selvfølgelig super træls ikke at kunne gøre.
Vi har i for kort tid siden fået en hund mere, og jeg synes at det er så træls ikke at kunne være sammen med hende/dem som jeg gerne vil, da jeg heller ikke kun vil tage den ene.

Hvad ville i gøre for at få løst problemet? Da det går os alle meget på...

Hun er først begyndt på det efter at vi flyttede fra hus til et nedlagt landbrug for et år siden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overbeskyttende schæfer
  • #3   27. jun 2015 Vi har ikke gjort andet end et bestemt NEJ fra både mig og dem hun viste adfærden overfor. Derudover har jeg prøvet at få hende til at blive på hendes plads, mens jeg har prøvet at være bestemt, da hun altid fare hen mod dem der kommer.

    Vi har ikke helt vist hvad vi ellers skulle gøre, men da det ikke hjælper har vi ad den grund bare stoppet med de situationer hvor hun gør det.


  • #4   27. jun 2015 Tak for svar. Det vil jeg da give et forsøg smiley

  • #5   27. jun 2015 Altså mener du at hun i situationen også mener at hun ejer mig? Da hun kun gør det når det er mig, hun viser ikke denne adfærd når hun er sammen med andre selvom det er samme situationer.

  • #6   27. jun 2015 Vi har i en periode snakket om, om det er fordi hun ser mig som svag. Har nemlig en del psykiske problemer, som jeg arbejder med.

  • #8   27. jun 2015 Nej hun for ikke lov til at ligge i sofaen/sengen hos de andre

  • #10   27. jun 2015 Altså nu jeg tænker over det er det general bare når hun er på mit værelse. Hun kan sagtens bare gå rundt, også viser den adfærd hvis de kommer ind på mit værelse. Men jeg ved ikke om det også kan have noget at gøre med at det er her hun får lov til at lægge i sengen/sofaen, hvilket hun som regel også gør.

    Selvom det selvfølgelig er super hyggeligt at have hende i sengen/sofaen, så er det godt noget jeg kan undvære, specielt med den adfærd hun viser.
    Jeg kan eventuelt lade vær med at give hende lov til det, og i stedet have hendes pude hernede. Så når hun viser den adfærd bliver det stedet hun skal gå hen og lægge sig, også kan sengen/sofaen blive en mulighed når vi får styr på hendes adfærd. Men jeg ved ikke om det lyder som en tosset ide?


  • #12   27. jun 2015 Hvad mener du helt præcist med at træne det først? Jeg kan se at du skriver længere oppe
    "Jeg ville bede hende om at gå ned og vise hende et sted på gulvet hun skulle lægge sig, hver eneste gang hun begynde på at knurre af nogen i situationen. "
    Altså nu er det sådan at hvergang hun begynder på det, løber hun som regel hen til personen og står og gør det på afstand. Hvad er det så jeg skal gøre i situationen? Altså fx viser hende hen på et bestemt sted på gulvet/puden eller?
    Nu mente jeg med puden at det måske er lidt nemmere at få hende lært det, da hun er vantil at når de bliver sagt "kurv", så skal hun hen og lægge sig på puden.

    Du må undskylde min forvirring smiley


  • #14   27. jun 2015 Det jeg får ud af din tekst er ikke en overbeskyttende hund - tværtimod.
    Det lyder helt klassisk som en hund, der ikke er helt sikker på, at den kan håndtere situationen, er usikker - og heller ikke stoler hundrede procent på, at dens menneske, dig, har styrke nok til at klare ærterne.

    Løsningen - at du viser hende, at de ærter ikke er nogen, hun skal beskæftige sig med. Dem tager du dig af.
    Hun skal simpelthen lære at stole på, at du kan regne med dig, når der sker noget, der gør hende usikker..

    Det er min vinkel....


  • #15   27. jun 2015 Enig med CH.



  • #18   28. jun 2015 At usikkerhed er situationsbestemt er der ikke noget usædvanligt i.

    Ressourceforsvar i forbindelse med lyde er til gengæld en usædvanlig kombination.

    Mit indlæg er ikke en del af en konkurrence om, hvem der har ret, men et indspark som TS kan tage med i refleksionen. Eller lade være...





  • #19   29. jun 2015 Tusind tak for svarene smiley
    Det giver mig noget at tænke over..


Kommentér på:
overbeskyttende schæfer

Annonce