Hvor naturligt lever din hund? {{forumTopicSubject}}
Jeg har gennem længere tid "studeret" familiehunden i Danmark, og en debat inde på et andet debatforum fik mig til at skrive dette indlæg.
Hunden idag lever i mange tilfælde ganske unaturligt.
Jeg prøver at gøre min hunds hverdag så naturlig som muligt. Han arbejder for sin mad, han har jævnligt socialt samvær med artsfæller, han er ikke skilt fra sin flok (os) medmindre det er nødvendigt, han får lov at være i soveværelset da samvær med flokken er nødvendig.
Alt i alt sørger jeg for at han er i daglig kontakt med sin flok, or artsfæller samt han arbejder for føden. Hvor naturligt lever din hund?
Mvh Heidi
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.125
Hmm.. det er mine svigerforældres digital kamera jeg har lånt og taget billeder med..:0) Jeg vedikke hvad det hedder..
feb 2005
Fandt jeg lige ud af:0)
KatrineG: Jo hunden er da naturlig. Den er jo fyldt med instinkter og har behov for at være social og i en flok. Jeg mener at en hund har en evne til at tilpasse sig, og vi mennesker udnytter dette. En hund bør da leve så naturligt som muligt..
okt 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 51 Svar: 204
maj 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 5
F.eks. ser jeg så mange der idag har en labrador som lejlighedshund, der bare ligger hele dagen hen, fordi den hurtigt affinder sig med sin situation. Det er så synd for de hunde. Disse ejere skulle måske havet overvejet at en mindre hund havde været mere passende.
maj 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 5
man. Skal = Man skal
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 335
okt 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 166
feb 2005
Hmm.. Altså min hund arbejder for sin mad (via træning, problemløsning, søg osv), han får intet serveret andet end vand:0)
Ja hunden er blevet "menneskelig gjort", og s´den har en evne til at tilpasse sig, men derfor er det jo ikke nødvendigvis naturligt.
Naturligt for en hund, er at være sammen med sin flok dag og nat. Min erfaring med min egen hund er, at han først trives rigtig når han har mulighed for at arbejde for sin mad. Han er jævnligt sammen med artsfæller (andre hunde), og så videre. Altså lade hunden leve så meget som sin stamfader som muligt..
Hvor naturligt lever din hund?