{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

Hvor naturligt lever din hund? {{forumTopicSubject}}

Jeg har gennem længere tid "studeret" familiehunden i Danmark, og en debat inde på et andet debatforum fik mig til at skrive dette indlæg.

Hunden idag lever i mange tilfælde ganske unaturligt.
Jeg prøver at gøre min hunds hverdag så naturlig som muligt. Han arbejder for sin mad, han har jævnligt socialt samvær med artsfæller, han er ikke skilt fra sin flok (os) medmindre det er nødvendigt, han får lov at være i soveværelset da samvær med flokken er nødvendig.

Alt i alt sørger jeg for at han er i daglig kontakt med sin flok, or artsfæller samt han arbejder for føden. Hvor naturligt lever din hund?
Mvh Heidi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor naturligt lever din hund?
  • #1   12. nov 2005 Jeg mente nu i frohold til hundens natur (ulvene):0)

Hmm.. det er mine svigerforældres digital kamera jeg har lånt og taget billeder med..:0) Jeg vedikke hvad det hedder..

• #3   12. nov 2005 GÅÅÅÅs: Dantax 1,4 mega pixels..
    Fandt jeg lige ud af:0)

KatrineG: Jo hunden er da naturlig. Den er jo fyldt med instinkter og har behov for at være social og i en flok. Jeg mener at en hund har en evne til at tilpasse sig, og vi mennesker udnytter dette. En hund bør da leve så naturligt som muligt..

• #4   12. nov 2005 Ludvig og mig er en solo-flok. Og er altid sammen. Han hader sin bustercube, hader sin tørfoder, men ELSKER at bruge sin næse til at finde små godbidder rundt om i huset...

• #5   12. nov 2005 Jeg tror Katrine G har ret man. Skal passe på med at sammenligne hunden med ulven. Som sagt er de mange hunderacer vi ser idag fremskabt og tilpasset af mennesket, der alle er meget forskellige, har forskellige behov og derfor behøver forskellig stimulation. Det er også derfor, det er vigtig at man som hundekøber sætter sig ind i den race man vil anskaffe sig, så man er bevidst om hvilke behov netop denne race har.

F.eks. ser jeg så mange der idag har en labrador som lejlighedshund, der bare ligger hele dagen hen, fordi den hurtigt affinder sig med sin situation. Det er så synd for de hunde. Disse ejere skulle måske havet overvejet at en mindre hund havde været mere passende.

• #6   12. nov 2005 hovsa...

man. Skal = Man skal

smiley

• #7   12. nov 2005 Hvad er naturligt????? det er der jo så mange forskellige svar på.... jeg synes da at min lever naturligt der er da ikke noget unaturligt over det...

• #8   12. nov 2005 vil bare lige sige, at jeg har været inde og give karakter og stemme..*G* det er vel naturligt nok... ha en god weekend..

• #9   13. nov 2005 Naturlig hund..
    Hmm.. Altså min hund arbejder for sin mad (via træning, problemløsning, søg osv), han får intet serveret andet end vand:0)
    Ja hunden er blevet "menneskelig gjort", og s´den har en evne til at tilpasse sig, men derfor er det jo ikke nødvendigvis naturligt.
    Naturligt for en hund, er at være sammen med sin flok dag og nat. Min erfaring med min egen hund er, at han først trives rigtig når han har mulighed for at arbejde for sin mad. Han er jævnligt sammen med artsfæller (andre hunde), og så videre. Altså lade hunden leve så meget som sin stamfader som muligt..

Kommentér på:
Hvor naturligt lever din hund?

Annonce