1.960 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Forhudsbetændelse??? Forhudsbetændelse???

Jeg tror Bobo har fået forhudsbetændelse, der kommer ihvertfald noget gult snask ud af den.

Jeg har købt noget forhudsrens hos dyrlægen, men vi kan ikke komme til at rengøre hans tistrold med det.

Så er spørgsmålet skal vi straks få ham til dyrlægen og få det renset, eller kan det gå væk af sig selv?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhudsbetændelse???
  • #1   13. nov 2005 Kamillethe er rigtig godt for den slags :0) -og ja, det kan sagtens gå væk af det *S*

• #2   13. nov 2005 Jamen vi har jo noget forhudsrens, som sikkert også er rigtig godt til den slags, men vi kan ikke komme til at bruge det, Bobo mener ikke at tistrolden skal pilles ved.

• #3   13. nov 2005 Som June sagde, prøv af duppe det med kamillethe, ellers køb en engangssprøjte (Uden nål selvfølgelig) så kan man nemmere komme til inde ved forhuden...
    Det kan gå væk a sig selv, bare sørg for han ikke selv slikker dernede for meget, for så kan han smitte sig selv igen og igen ;0)

• #4   13. nov 2005 er der ikke en der kan holde ham mens den anden renser? Som Ulla skriver, en engangs sprøjte er super god til det med kamillethe i. Held og lykke

• #5   13. nov 2005 Der var en engangssprøjte i æsken med forhudsrens, og der var en lille gummidut med til at sætte på sprøjten.

Jeg vi prøve at vaske ham med vand først(har ikke noget kamillethe, hvis det så virker, så kan jeg vaske det med forhudsrensen. Men han bliver helt febrilsk, når vi begunder at rører ved "den" Jesper hjælper med at holde Bobo, men han er ikke SÅ handy til det.

• #6   13. nov 2005 Du må afgøre om det er søde Bobo der bestemmer - eller om det er jer ?

Buster brød sig heller ikke om det de første par gang, men jeg var lidt træt af at han sprøjtede guldt og grønt om af mine vægge hver gang han rystede sig :- P

Med lidt god tålmodighed, masser af guffer og 2 der hjælper hinanden - så kan i godt få ham det lært at sådan er DET altså bare *S*

• #7   13. nov 2005 Få ham ned og ligge på siden hvis det er - og så start i det små, lige som da han skulle lære at sitte, gå på plads osv.

Små skridt og ros - et skridt mere og så ros - og et skridt mere og ros *S*

• #8   13. nov 2005 He he du er hård nu, Karina smiley

• #9   13. nov 2005 guldt = gult

om af mine = op af mine

jeg er sprogspasser i dag ;o)

• #10   13. nov 2005 Nej, nej søde - er et rigtig bløddyr Marianne ;o)

• #11   13. nov 2005 Nå nu skal vi spise, -vender fluks tilbage

• #12   13. nov 2005 ......altså jeg er et rigtig bløddyr, Marianne.......*gs*... spasserstaveplade...

• #13   13. nov 2005 Ok så sige vi det Karina... smiley

• #14   13. nov 2005 Hej

Jeg bruger en lille engangssprøjte på 5 ml og alm. brintoverilte... putter spidsen af sprøjten ind i forhuden og sprøjter forsigtigt brintoverilten ind i forhuden (husk at holde om forhuden, ellers bobler det ud), når det hele er sprøjtet ind masserer du forhuden lidt og vender hunden om, så han står, og så kommer der hvidt skum ud... Det råd har jeg fået af vores dyrlæge, og det virker...

Og husk så lige: det er ikke en rigtig han-hund, før den har haft lidt forhudsbetændelse...

• #15   13. nov 2005 Jeanette - *LOOOOOOOOOOL*

Og husk så lige: det er ikke en rigtig han-hund, før den har haft lidt forhudsbetændelse...

Så var Buster en rigtig hanlig hanhund :o)))

• #16   13. nov 2005 jeg gør det på samme måde som Jeanette, bare jeg fik afvide at bruge klorhexidin 0,2%
    hehe Tølfi har bestemt ikke noget i mod det, han løfter selv sit bagben så jeg kan komme til hehe

• #17   13. nov 2005 hejsa...
    har mere et spørgsmål..
    Baggio har os sådan noget grønt snask der kommer ud fra dilleren... er det forhudsbetændelse??
    og er det farligt.. altså er det noget man skal gøre noget ved, eller kan det forsvinde af sig selv??

• #18   13. nov 2005 Taz havde det altså kun da han var mindre - har ikke haft det i rigtig mange år, og det gik fint væk med det forhudsrens vi købte hos dyrelægen.
    Ville dog selv foretrække kamillete, forhundsrens el klorhexidini, har engang hørt fra lægen a, at man ikke måtte bruge brintoverilte til huller i ørene på sig selv, tror så heller ikke det er så godt til hundens forhud, noget med a i forkerte mængder, exter det istedet for a rense ;0)

• #19   13. nov 2005 cecillia- kan se du har en Fransk bulldog hvis de er som mopsen, at de ikke kan slikke på den ( det er da hvis noget være snak det her)
    så er du nødtil at rense den og kan gøre det som Jeanette har skrevet men ville foretrække at bruge klorhexidin 0,2% og det skal være 0,2%

• #20   13. nov 2005 Det er ikke så lang tid siden Stinger havde forhudsbetændelse - jeg tog ham straks til dyrlægen og han fik antibiotika (i pilleform) og så var det væk i løbet af et par dage.. det kan sikkert godt gå væk selv hvis du renser det, men for os synes vi klart det letteste var at få nogle piller, også for at det ikke blev en ubehagelig oplevelse for ham:-)

• #21   13. nov 2005 Lonni: Taz kan heller ikke selv slikke sig, men har heldigvis været så heldig a han kun har haft forhudsbetændelse som lille, der brugte vi dette forhudsrens...
    Har dog desværre set eksempler på, a hunde som kan slikke sig selv, bliver ved med a "smitte" sig selv med betændelsen - så det kan være svært a komme a med igen ;0)

• #22   13. nov 2005 Anita: Det lyder som en dejlig let løsning, hvis altså man kan få hunden til a spise pillerne ;0)

• #23   14. nov 2005 pak den ind i et stykke pålæg er så er den hjemme:-)

• #24   14. nov 2005 hmm.. tak for hjælpen...
    Altså jeg har observeret det siden han var tre- fire måneder.. men har har aldrig virket som om det generede ham.. der sidder bare lidt grønt snask hvis han lige har tisset el.lign...
    men jeg vil prøve at rense det, og se om det hjælper (gider ikke rende til dyrlægen.. syns det blir så dyrt!)

Og igen.. tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Forhudsbetændelse???

Annonce