{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
539 visninger | Oprettet:

Ang. mundkurv. {{forumTopicSubject}}

Så er der jo flere forskellige slags mundkurve

Og nu siger hundenloven, at der er visse hunde, som skal / påbud om at bære mundkurv.

Men nu kommer det så, man skal jo ikke tro at den hellige grav er gravet, fordi hunden går med mundkurv.

Hunden kan sagens lave en del ravage alligevel, det eneste man hændre hunden i er at den kan bide.

Men man hindre ikke hunde i at støde med snuden eller skuldren eller hoften, samt at bruge forbenene til at støde med..

Det fandt vi ud af i går aftes. Da vi havde besøg af en tjenestehundefører, Han satte mundkurv på hunden og så blev hunden sat til at ryde .... selv om vi var nogle stykker, ..... så var mundkurven ingen hændring, hunden støder og stanger, og det er med fuld kraft, så der blev uddelt blå mærker, både på lår, mave og ryg. ..

Dette stod på i ca. 5 min. og da vi var føærdig med det, kunne vi godt mærke, at selv om hunden bære mindkur, kan den godt give nogle skader, som blå mærker og rifter fra klør..

Det var som hunden vare ligeglad med om den have mundkurv på.. den havde fået en kommando og den skal bare udføres... og det blev den.

Efter at hunden havde angrebet os, og havde fået mundkurven af, så var den så kærlig som en mis der bare spinder, og kælen..

Og så blev den lige lukke ind i haven og fik lov til at gå her imens vi fik en kop kaffe..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. mundkurv.
  • #1   19. jul 2008 de der skal bære mundkurv i det off. er dem der er aggr. for så kan de ikke bide...
    jeg giver dig ret i, at de stadig kan bruge resten af kroppen... men er ikke sikker på, at det ville ske i et hundeslagsmål, da tænder også ofte bruges der...

Men ja, en hund i forsvar og så bagefter nusse... det er jo dejligt... smiler

• #3   19. jul 2008 der er ingen specifikke racer... men der står i hundeloven, at en aggr. hund kan få påbud om mundkurv... smiler

• #4   19. jul 2008 Ja en hund er andet og mere end en klump kød med tænder :o)

Og imponerende at den kan tænke til at bruge andre metoder end den er trænet til... - Jeg går ud fra den er vant til at kunne bide ? -

• #5   19. jul 2008 Tina og Alex N

Der er tale om en tjenestehund. så den er trænet til at gå på mand.

• #6   19. jul 2008 Babett : Ja den er jeg med på...
    Men plejer hunden ikke at bide i "stop manden" øvelsen ?
    Hunden har vel ikke mundkurv på i en skarp situation ? Heller ikke når det ikke drejer sig om at stoppe manden men om at rydde en plads for uromagere ?

Men det kan da være jeg tager fejl ?

• #7   19. jul 2008 Tina og Alex N

Nu var det træning og ikke alvor.. seføllig har de ikke mundkurv på, når de er ude at ryde gader mm.

Kommentér på:
Ang. mundkurv.

Annonce