Hotspot.. Hotspot..
Min wapper har fået det der hedder Hotspot, ville bare høre om der var nogen der ved om det smitter fra hund til hund eller...??? Da jeg spurgte dyrlægen var han nemlig meget svær at forstå da han snakkede lidt udenom det. Nogen kloge hoveder der ved det..??
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.824
måske kan det hjælpe:-D
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Hvis din hund har anlæg for hot spot, så hold GODT øje med den. Man kan også lugte det, ofte inden man kan se det på en langhåret hund. Jeg har linket til et fotoalbum med en hund med hot spot. Denne ejer er meget heldig at hundens hot spot ikke har udviklet sig som MINE hundes har gjort. Det har været et spørgsmål om et par timer fra jeg kunne se det første sår og til såret var 20 cm. i diameter.
feb 2008
Følger: 32 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 315 Svar: 2.121
Min vuf har haft adskillige - så sent som for en time siden, fandt jeg én - allerede i går kunne jeg lugte den, men først i dag afslørede Kejser selv stedet (han havde bidt sig) - Fuciderm hedder redningen.. en salve som smøres på stedet efter afvaskning i klorhexidin...!
Hvis det har bredt sig voldsomt, skal i kontakte dyrlæge, som udskriver penicillin til 10 dage og Prednisolon som kløestillende.....
feb 2008
Min Kejser er allergitestet og fundet allergisk overfor bl.a. husstøvmider, og vi er i gang med et vaccinationsprogram, som forventes at vare et års tid.....det forhindrer dog ikke, at der dukker en spot op i ny og næ, men mærk jer lugten, og det her herefter nemmere at spore i tide.....
maj 2007
feb 2008
Og mange slås sgu med det.........øv - øv.....læser flittigt alt, som omhandler skidtet - håber, at nogen en dag finder de vise sten....
feb 2008
Når han har spot - jamen så kommer han faktisk og viser mig "problemet" - hvorefter han stiller sig tålmodigt og venter på, at jeg finder spotten - og ordner sagen.......
Herefter luffer han stille og roligt ud og lægger sig igen........
Tillid så det basker..............!
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 137
maj 2007
DET har jeg aldrig hørt, men kan forestile mig at immunforsvaret ryger lidt i bund, nå de får ræveskab (hvilket mine har haft nogle gange), så hot spotten har "fri adgang"??
Hotspot..