19. nov 2007 Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
Haster hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har en fransk bulldog (Sumo) på 8 måneder (snart 9).
Vi skal afsted i sommerhus om et par timer og jeg har lige opdaget sårn nogle underlige buler på Sumo :o(
For lidt over en uge siden havde han en lille bule-ting. Der kom et lille sår på. Nu er der 8-10 af den slags buler med noget sår-lignende på. De sidder på hans venstre side mellem for- og bagben.
Hvis nogle af jer har børn så har de måske haft arp i hovedbunden - det ligner lidt det - det er den måde jeg bedst kan beskrive det på..... Ved I hvad det kan være? Når man lissom klør henover det så begynder Sumo at klø med med sit bagben...... og der falder en god del hår af når man gør det......
Allergi?
Hårsækmider?
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
For er det hotspots, så skal det gå stærkt, der har været et eks. herinde hvor det udviklede sig meget grimt på et døgn, hvor de andre ting godt ville kunne vente til mandag, men ring dog og spørgad det evt. kan være. for herinde vil du bare få 10 forskellige svar som hverken hjælper din hund elller dig.
Held og lykke og rigtig god bedring til din vuffi.
dec 2007
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
Der er ikke hul på bulerne - han har de korteste stiveste ben - han er jo en fransk bulldog he he he ;o)
Det var mig der lissom nulrede henover dem med fingrene da jeg kløede ham her til morgen. Det der med at han kløede med benet - det var den der klassiske en hund gør - I ved når benet kører op og ned :o) han kan skam ikk selv nå :o)
Bulerne er kun sårn på størrelse med en bums (yrk) og med sårn noget arplignende noget på (brunligt) det er vel sår - har bare aldrig set sår på en hund før - det er min første hund :o)
Tænkte bare det var lidt småt at ringe til dyrlægen om.... og så er man jo alligevel et pylrehoved :o)
dec 2007
Eii mener bare , det KAN værer noget slemt, jeg kender absolut godt til Arp, men kan alligevel ikke lige huske hvad det er der minder om det.
Selvom jeg selv lige har læst om det for kun 2dage siden ,
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 331
dec 2007
Nu er der taget hudskrab som er til dyrkning så vi kan finde ud af om der også er hudbetændelse og el.skab og andet "godt". "Snøft"
Som de naturligvis også behandles for/mod alle 3.
nov 2004
Følger: 6 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 220 Svar: 1.227
dec 2007
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
dec 2007
Ved godt at alle ligesom jeg selv BARE vil hjælpe, men jeg tror det kan forvirre en 1ste gangs ejer mere end at hjælpe den stakkels ejer og hund.
dec 2007
Min fik taget skrabeprøver og havde HELDIGVIS det mindste antal mide dr.dyr havde set i en prøve, så det er nok derfor at den KUN har haft kløe og et rødmende udslet ingen sår, eller andet. *Smiler*
nov 2007
Jeg har tjekket alle mulige og umulige ting - og tror jeg nu hælder til at det må være noget allergi.
Den første bule kom for en uges tid siden - nogenlunde samtidig med at Sumo skiftede fra sit almindelige foder til Intestinal pga dårlig mave - og først torsdag begyndte Sumo at få sin almindelig mad igen, da maven var i orden - så nu tror jeg det må være det der Intestinal der er et eller andet i som han ikke kan tåle.....
Jeg venter lige til mandag og så tager vi til Dr. Dyr der hvor vi skal i sommerhus. Medmindre sæføli det bliver slemt - lige nu er det bestemt ikke noget "farligt" det ligner mest det der arp/tør hud - så jeg er ikke nervøs og Sumo har det fint og klør sig ikke - så jeg syns det er ok at vente til mandag og så besøge dyrlægen i stedet for at ringe.
Jeg skal nok give en update ligegyldigt hvad der sker.
Endnu engang tak :o) og fortsat go weekend
dec 2007
Men rigtig god ferie, og husk udvikler det sig i weekenden, så er det STADIGT gratis at ringe og spørge ;o)))
Uhh hvor jeg er "efter dig hva" *Smiler sødt* Men jeg vil bare som de andre så gerne kunne hjælpe dig.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
Så det kan godt være det foder han har haft fået han ikke kunne tåle, og affaldsstofferne der kommer ud på den måde.
dec 2007
feb 2008
dec 2007
Kom lige til at tænke på folk der grovæder f.eks chokolade med meget fedt, de får jo også en masse bumser.
feb 2008
nov 2007
Vi har ikke været hos dr dyr fordi vi skulle i sommerhus - men vi ville ta derop hvis det blev værre. Det er blevet bedre - ingen buler, kun tør hud nu - tror det har været en allergisk reaktion overfor det der intestinal mad han fik en uges tid pga dårlig mave.... Jeg opdagede jo bulerne i lørdags og der var vi lige holdt op med at gi ham intestinal om torsdagen så..... men iiihhhh hvor man altså bekymrer sig lige med det samme... Tak for svar :o) håber I nyder det fantastiske vejr
kh marianne
Haster hjælp