{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Haster hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har en fransk bulldog (Sumo) på 8 måneder (snart 9).
Vi skal afsted i sommerhus om et par timer og jeg har lige opdaget sårn nogle underlige buler på Sumo :o(
For lidt over en uge siden havde han en lille bule-ting. Der kom et lille sår på. Nu er der 8-10 af den slags buler med noget sår-lignende på. De sidder på hans venstre side mellem for- og bagben.
Hvis nogle af jer har børn så har de måske haft arp i hovedbunden - det ligner lidt det - det er den måde jeg bedst kan beskrive det på..... Ved I hvad det kan være? Når man lissom klør henover det så begynder Sumo at klø med med sit bagben...... og der falder en god del hår af når man gør det......
Allergi?
Hårsækmider?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Haster hjælp
  • #1   26. jul 2008 Jeg syntes bestemt ikke at det lyder som hårsæksmider for det har en af mine selv pt og den har ingen knoppr, nærmere hotspots, jeg ville godt nok gi en dyrlæge et kald, det er jo heldihgvis gratis.
    For er det hotspots, så skal det gå stærkt, der har været et eks. herinde hvor det udviklede sig meget grimt på et døgn, hvor de andre ting godt ville kunne vente til mandag, men ring dog og spørgad det evt. kan være. for herinde vil du bare få 10 forskellige svar som hverken hjælper din hund elller dig.
    Held og lykke og rigtig god bedring til din vuffi.

• #2   26. jul 2008 hov, typisk er lige vågnet, det lyder jo til at han selv kan ha kløet hul på "bulerne" men vil dog stadig mene at du bør gi dr.dyr et kald, det er som sagt gratis og de burde vide bedre end folk på HG. ;o))

• #3   26. jul 2008 Anita med de 3 kærligste vuffer der findes ;o) J: det er også mit svar, ring til dyrlægen.

• #4   26. jul 2008 Hej - tak for svarene :o)
    Der er ikke hul på bulerne - han har de korteste stiveste ben - han er jo en fransk bulldog he he he ;o)
    Det var mig der lissom nulrede henover dem med fingrene da jeg kløede ham her til morgen. Det der med at han kløede med benet - det var den der klassiske en hund gør - I ved når benet kører op og ned :o) han kan skam ikk selv nå :o)
    Bulerne er kun sårn på størrelse med en bums (yrk) og med sårn noget arplignende noget på (brunligt) det er vel sår - har bare aldrig set sår på en hund før - det er min første hund :o)
    Tænkte bare det var lidt småt at ringe til dyrlægen om.... og så er man jo alligevel et pylrehoved :o)

• #5   26. jul 2008 Nope, du er ikke et pylrehoved, hellere ringe til dr. dyr 10 gange for meget end 1 gang for lidt. Og se så at ring *Smiler*
    Eii mener bare , det KAN værer noget slemt, jeg kender absolut godt til Arp, men kan alligevel ikke lige huske hvad det er der minder om det.
    Selvom jeg selv lige har læst om det for kun 2dage siden ,

• #6   26. jul 2008 hårsækmider eller hudbetændelse. Xena har haft det. det skal i behandlig

• #7   26. jul 2008 Sabrina. Er helt enig, ved bare at min som pt. har hårsæksmider kun har rødmende udslet ingen knopper, men får penicillin og fik det med det samme.
    Nu er der taget hudskrab som er til dyrkning så vi kan finde ud af om der også er hudbetændelse og el.skab og andet "godt". "Snøft"
    Som de naturligvis også behandles for/mod alle 3.

• #8   26. jul 2008 Det kan jo også være myggestik smiley

• #9   26. jul 2008 Lise. Arp lignende mygstik, den hopper jeg altså ikke med på. ;o))

• #10   26. jul 2008 lyder som hudbetændelse.. men havde nu givet dr. dyr et kald, for jeg har oplevet hotspots på tæt hold, og det er altså ikke til at spøge med desværre

• #11   26. jul 2008 Pincher. Var oz det jeg skrev lidt højere oppe, for der var een herinde fra som sendte billeder som havde udviklet sig på 24timer fra en rød bumselignende ting til et enormt rigtigt væmmeligt sår som fyldte det halv af ansigtet, som skrevet IGEN på 24TIMER. Det er helt vildt så, også derfor jeg skrev ring til dr.dyr. det er jo gratis, og bedre end at vi herinde kommer med 10-20 forskellige råd.
    Ved godt at alle ligesom jeg selv BARE vil hjælpe, men jeg tror det kan forvirre en 1ste gangs ejer mere end at hjælpe den stakkels ejer og hund.

• #12   26. jul 2008 Natasha, med det super smukke navn.;o))
    Min fik taget skrabeprøver og havde HELDIGVIS det mindste antal mide dr.dyr havde set i en prøve, så det er nok derfor at den KUN har haft kløe og et rødmende udslet ingen sår, eller andet. *Smiler*

• #13   26. jul 2008 Tak allesammen :o)
    Jeg har tjekket alle mulige og umulige ting - og tror jeg nu hælder til at det må være noget allergi.
    Den første bule kom for en uges tid siden - nogenlunde samtidig med at Sumo skiftede fra sit almindelige foder til Intestinal pga dårlig mave - og først torsdag begyndte Sumo at få sin almindelig mad igen, da maven var i orden - så nu tror jeg det må være det der Intestinal der er et eller andet i som han ikke kan tåle.....
    Jeg venter lige til mandag og så tager vi til Dr. Dyr der hvor vi skal i sommerhus. Medmindre sæføli det bliver slemt - lige nu er det bestemt ikke noget "farligt" det ligner mest det der arp/tør hud - så jeg er ikke nervøs og Sumo har det fint og klør sig ikke - så jeg syns det er ok at vente til mandag og så besøge dyrlægen i stedet for at ringe.
    Jeg skal nok give en update ligegyldigt hvad der sker.
    Endnu engang tak :o) og fortsat go weekend

• #14   26. jul 2008 Var så lidt, MEN lov mig at du holder din franske væk fra andre hunde indtil den er blevt undersøgt ordenligt, jeg håbede også længe at det bare var allergi og selv dr.dyr havde samme mening, så vi sku se tiden an, men den havde som sagt heller ikke andet end rødmen og kløe, som bare viste sig at være forkert.

Men rigtig god ferie, og husk udvikler det sig i weekenden, så er det STADIGT gratis at ringe og spørge ;o)))

Uhh hvor jeg er "efter dig hva" *Smiler sødt* Men jeg vil bare som de andre så gerne kunne hjælpe dig.

• #15   26. jul 2008 Min den ene har også de de bumselignende knopper på brystet, men det er fordi hun er ved at udrense de ting hun ikke kunne tåle ved tørkost.
    Så det kan godt være det foder han har haft fået han ikke kunne tåle, og affaldsstofferne der kommer ud på den måde.

• #16   26. jul 2008 Eva. Sorry, ikke for at starten en diskusjask, men affaldsstofferne kommer da ud med f.eks urinen, og som jeg lige har hørt for meget nyligt via tårerkanalerne, men altså de alm."huller" vi alle har, bortset fra ørerne. ;o)) Håber det er forståeligt det jeg skriver, da jeg er ca. 3 timer om at vågne fra jeg slår øjnene op. *S*

• #17   26. jul 2008 Jeg ved bare at når man skifter til Barf, renser hundene ud i kroppen, og det sker også som "bumser" selvfølgelig sker det også via urinen, men det viser bare at de sidste rester af det den ikke kunne tåle er på vej ud.

• #18   26. jul 2008 Eva. Ja det lyder faktisk ret logisk det du skriver.*Ss*
    Kom lige til at tænke på folk der grovæder f.eks chokolade med meget fedt, de får jo også en masse bumser.

• #19   26. jul 2008 Jep, jeg ved selv at hvis jeg spiser meget junk, så får jeg teenagerhud selvom jeg snart er 30.....-og det er jo affaldstoffer der kommer den vej ud..

• #20   29. jul 2008 Hej - bare lige en hurtig sommerhusbesked fra min datters bærbare :o)
    Vi har ikke været hos dr dyr fordi vi skulle i sommerhus - men vi ville ta derop hvis det blev værre. Det er blevet bedre - ingen buler, kun tør hud nu - tror det har været en allergisk reaktion overfor det der intestinal mad han fik en uges tid pga dårlig mave.... Jeg opdagede jo bulerne i lørdags og der var vi lige holdt op med at gi ham intestinal om torsdagen så..... men iiihhhh hvor man altså bekymrer sig lige med det samme... Tak for svar :o) håber I nyder det fantastiske vejr
    kh marianne

Kommentér på:
Haster hjælp

Annonce