{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.731 visninger | Oprettet:

En lille nem hund ?? {{forumTopicSubject}}

Findes det ?
Synes tit jeg hører om folk der "bare vil have en lille nem hund"........ Og så står de og KAN ikke forstå at deres lille terrier er så krævende...... De skulle jo have en lille nem hund..

Hvorfor er det lige at man tror hunden er nem bare fordi den er lille ?
Den er handy i størrelsen.. Ja... Men så er det vist også det?? Elller tager jeg fejl.

De fleste af dem der er frustrerede enten på træningspladsen eller i min dyrebutik er ejere af små hunde, oftest terriere.

Hvad er det der kommer bag på dem ?
Og hvor var opdrætteren henne da hvalp og familie skulle matches ?

Kom gerne med eksempler på små nemme racer.. Så kan jeg måske komme med forslag til næste hunderace (hvis de da skal have hund igen )

Ham her vil jeg nok anbefale en tøjhund
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=237630


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lille nem hund ??
  • #1   28. jul 2008 Kommer nok an på, hvad man lægger i begrebet "nem"...

  • #2   28. jul 2008 På nogle områder ku min søster måske godt ha brugt en tøjhund istedet ... Da hendes hund var beette hvalp og det kneb lidt med renligheden var hun ved at gå heeeeelt i selvsving og sagde lignende ting om sin hund ... Og så selvom hunden ikke havde haft uheld, men bare skulle luftes ..

  • #3   28. jul 2008 Tja .. vi har haft to Cavalier King Charles (hver for sig), og begge har været utrolig nemme at have med at gøre - og det er en lille hund.

  • #4   28. jul 2008 Jeg ved ikke om Ymer gælder for at være en lille race, men indtil videre er han, efter min egen vurdering, utrolig nem! -Men "nem" er vel så også hvad man gør det til?



  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #5   28. jul 2008 Terriere har aldrig været nemme racer, og stakkels hund, at ejeren oppe i linket ik har sat sig bedre ind i det.

    Men hvad er nem?

    Hmm lille nem hund - jeg ville anbefale en Cavalier. Rolig, kærlig, madglad (trænbar) og ok nem pels.


  • #6   28. jul 2008 En pekingeser er da utrolig nem, kræver stort set ingen motion, super lærenem, rolig og gør stort set aldrig.

  • #7   28. jul 2008 Må give Linda ret. Den eneste race jeg kender, som jeg ville betegne som "en lille nem hund" er faktisk cavalieren... Har kun én gang mødt en ejer, som hævede, at de havde problemer med racens store jagt-instinkt (som jeg ellers troede var avlet fuldstændig væk)... de øvrige, jeg har mødt har været rene selskabshunde smiley



  • #8   28. jul 2008 Mit bedste bud vil være en chihuahua.

  • #9   28. jul 2008 Cavalier, papillon og boston terrier (ikke terrier-agtige) er de racer, der falder mig ind som værende nemERE racer. Det er aldrig nemt at have hund - i hvert fald ikke, før den er ordentligt trænet og det er uanset race.

  • #10   28. jul 2008 Camilla - det er jeg ikke enig i. Der er RIGTIG meget hund i en chi-hua-hua, og folk kan sagtens få problemer med både dominans, meget gøen mv. Måske også fordi mange mener, den er så lille, at de slet ikke behøver opdrage den?

  • #11   28. jul 2008 Maj-Britt - de Boston-terrier jeg har mødt på træningen har nu været yderst selvstændige og renblodede terrier. De har godt nok ikke tendens til at blive skrappe, men de har absolut deres egen mening om, hvad de gider og ikke gider. Det er ihvertfald min erfaring smiley Men papillonen er nok et meget godt bud.

  • #12   28. jul 2008 Karina: Ja, der er meget jagt i faktisk de fleste cavaliere, men de er ikke sådan nogen, der bare kobler fra og drøner afsted. Cavalieren er lavet til at jage fuglevildt op og hvis det skal gøres rigtigt, skal hunden ikke for langt fra jægeren. Min cavalier løber tit i buske og krat, men aldrig langt væk. Han er nu også med på jagt en gang imellem, men også før det, var han jagthund :o)

  • #13   28. jul 2008 Om chién er nem , er vist meget en temperamentsag.....<personlig, ville jeg være et nervevrag, ved at vide at min lille nye vaps kan dø af hjernerystelse hvis den falder ned af sofaen.....og nemmere at opdrage end de fleste andre racer, har jeg nu heller ikke oplevet- i hvert fald synes jeg at jeg møder en hel del der er skrup hysteriske....

    Papillonen er vel rimelig nem, men ALLE racer kræver en del opdragelse for at fungere ordentligt.


  • #14   28. jul 2008 Karina- Så meget kender jeg ik til racen.
    De problemer kan jo opstå med alle hunde.
    Den jeg kender er men:)

    Om en hund er nem afhænger jo af en mill forskellige ting bl.a ejerens erfaringer med hunde.


  • #15   28. jul 2008 Vi har haft 2 i min familie og jeg har haft en enkelt på et hvalpehold - de har alle været gode og kontaktsøgende. Men der er nok forskelle :o)

  • #16   28. jul 2008 Jeg vil heller ikke sige hverken chihauhua, papillon eller boston. Cavalier eller pekingeser.

  • #17   28. jul 2008 Min erfaring med papillonen er ik at den er nemmere end så mange andre racer.
    Men en møg klog lille fætter:o)


  • #18   28. jul 2008 Generellt kan man vel sige at terrier er lidt mere strid end selskabshundene, men alt kommer jo an på hvad man mener med nem...Jeg synes at en intelligent hund er nem, fordi den fatter hurtigt hvad man prøver at lære den, men hvis man ikke gider at beskæftige sig med sin hund, så bliver en intelligent hund hurtigt en pestilens.....

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #19   28. jul 2008 Og jeg er ik enig i Papillon. Der får man altså også rigtig meget hund.

    Noget jeg HØJT må påpege over for hvalpekøbere, da mange fejlagtigt tror, at det er en billigere udgave af en langhåret Chi, så sådan en må vi ha.....


  • #20   28. jul 2008 Det med at små hunde er hysteriske er meget sjældent noget jeg oplever:)

  • #22   28. jul 2008 Phoebe- Godt skrevet....kunne ik ha skrevet det bedre selv:o)

  • #23   28. jul 2008 Enig i at "nem" er en temperamentsag.

    Af vores 2 hunde er tervuerenen den nemmeste for mig, imens mange sikkert vil synes at am bulldog /bullmastiff blandingen er nemmest fordi den ikke kræver så meget.



  • #24   28. jul 2008 Men vi er ude i at en cavalier er et rigtig godt bud på en "nem" hund ?

    De er jo også super dejlige


  • #25   28. jul 2008 Jeg har to terrier, og jeg synes de er nemme nok. Men det er ikke en begynderhund. Mine to gør ikke ret meget, det har de lært, de ikke må.
    Jeg mistede en sidste år, og mere nem terrier skulle man da lede længe efter. Han kunne gå løs,ikke på gaden,men sammen med andre hunde. Og han kom når jeg kaldte, han gik klasse 3 lydighed.
    Men jeg ved også hvad jeg har med at gøre.
    Men en nem hund ville jeg sige en pudel, den er klog og nem at opdrage


  • #28   28. jul 2008 Phoebe: Det kommer jo som sagt an på hvad man lægger i ordet "nem". For en cavalier ville jo nok ikke være nem for en, der havde et fuglebræt i haven, og gerne ville have en hund, der sagtens kunne lade dem være smiley

  • #31   28. jul 2008 Mine hunde er hhv pekingeser og blandet pekingeser og yorkshireterrier..
    De er NEMME - specielt min blanding Bella - hun er en suveræn hund!

    Chihuahua derimod ville jeg aldrig anskaffe mig - de er hysse efter min mening..


  • #32   28. jul 2008 Tanja: Der er jeg ikke enig. Alle de cavaliere jeg kender (og det er mange) er meget lærenemme! Vi taler ikke border-collie-jeg-kan-alt-før-jeg-har-lært-det-lærenem, men betydelige mere lærenem, end mange andre racer.

    Pelspleje synes jeg nu heller ikke, der er meget af. Min cavalier bliver børstet 1-2 gange om ugen. Det tager 5 min pr. gang. Passede en coton 14 dage og der kan man snakke pelspleje! Børstede den dagligt, men så snart jeg var færdig med at rede den igennem, var den filtret igen!


  • #33   28. jul 2008 ingen hunde er nemme.

  • #34   28. jul 2008 Det kan du da ikke vide doggymom - du har da ikke opdraget samtlige hunde i DK...

  • #35   28. jul 2008 Den nemmeste lille hund der findes ER og BLIVER gravhunden, den behøver ingen opdragelse, ikke meget motion og er utrolig lærnem.. den kan faktisk også leve uden vand og mad i nogle dage...


    *gg*


  • #36   28. jul 2008 Alle hunde er vel nemme Minus terrier hvis de får den rigtige opdragelse Men løwchen er en MEGET nem hund og er det nermest lige fra den er hvalp af så jeg vil til hver en tid anbefale ALLE der skal have hund for første gang at købe en løwchen for der findes ikke ret mange hunderacer der er så nemme som den

  • #37   28. jul 2008 Team Gravspasser: De behøver ingen opdragelse, fordi det ikke nytter noget alligevel ;-P

  • #38   28. jul 2008 Karina: LOL Ja netop ;o)

  • #39   28. jul 2008 Mine forældre har haft en langhåret mahogni farvet gravhund .. Den skøøøønnneste hund udover vores egen Mickey .... :o)

  • #40   28. jul 2008 Om en hund er "nem" synes jeg afhænger af:

    - hvor lydig den kan blive. Hunde det ligger til at være lydige er ofte nemmere end andre
    - hvor egenrådige de er. En egenrådig hund, som f.eks. en klassik terrier er bare lidt sværre at hvae med at gøre, fordi den har sin egen vilje som den følger
    - hvor nervøs eller aggresiv racen har tendens til at være. Det gør selvfølgelig en hund mindre nem at opdrage hvis dette ligger til racen.
    - hvor meget pelpleje, motion og aktivering den kræver.
    - størrelsen. Det er altså betydeligt nemmere at håndtere en chi der trækker end en New Foundlænder

    Jeg ved ikke om der er nogle hunde der er nemme på alle ovenstående punkter....Men nogle hunderacer er helt sikkert nemmere end andre.


  • #41   29. jul 2008 Mit bud på en "nem" lille hund ville nok osse være cavalier... Men det kommer jo an på hvad man forstår ved nem, for en cavalier skal jo osse både luftes og trænes...

  • #42   30. jul 2008 En Boston Terrier er efter min mening en nem hund - der er ikke meget terrier i den - den er superglad for alle - har en handy størrelse - meget selskabelig - er helt korthåret - så ingen pelspleje - og så er de hamrende charmende :0)

  • #43   16. jan 2009 pekingeresen, eller Chihauhua.. men det kommer selvf an på hvordan man netop opdrager den, Chilli gør ikke, og er en nem hund og han er min første. og chihuahua'er er ikke så sarte som de ser ud til.

Kommentér på:
En lille nem hund ??

Annonce