{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.754 visninger | Oprettet:

En lille nem hund {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det at folk køber en dværg puddel eller en cairn terrier når de ønsker sig en nem hund ?
Lille er ikke nødvendigvis det samme som nem..
lille betyder ikke at det er nok at komme ud i haven 3 gange om dagen
Lille betyder ikke at den kan undvære træning..

Og til opdrætterne..
I fortæller jo naturligvis hvalpekøberne hvad jeres race kræver.. Ikke ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lille nem hund
  • #1   27. feb 2008 Det undre jeg mig også altid over. Mange af de små racer er noget af det mest aktive der findes.

    og ærlig talt - så populære de er, så burde det vrimle med dem på træningspladserne, men jeg syntes lidt de glimre ved deres fravær.

    jo, jeg fortæller naturligvis hvalpekøberne hvad vores race kræver smiley
    krummer tæer når jeg møder nogle med en cairn terrier, der siger, vi købte den fordi vi bare skulle have en lille hyggehund.

    og en hyggehund, det er det da også, når den er blevet rigtig aktiveret.


  • #4   27. feb 2008 Helle - jeg ser da også nogle. på Galias hvalpehold var der en Cairn og vi har haft en på agilityholdet

    jeg har været på et kursushold ved en lokal, hvor man var delt op i små og store. Der var der faktisk lige netop mange Carin. men stadig i forhold til hvor populære nogle racer er, kommer der ikke mange af dem. har aldrig set en Chi på træninspladsen


  • #5   27. feb 2008 Og mange vil gerne have en jack russell, for det er den der er med i Bethoven, og den er jo så sød!!!.
    Ja, for der står en træner foran den.
    Det er bestemt ikke nogen nem og lille hund, og heldigvis er min opdrætter også seriøs, hun sælger ikke til hvem som helst. Og hun følger sine hvalpe hos de nye ejere.


  • #7   27. feb 2008 Jeg synes da egentlig aldrig man skal købe en hund hvis man bare synes den skal luftes i haven tre gange dagligt.. uanset hundens størrelse og aktivitetsniveau, er det da bedst at en hund kommer ud at møde andre hunde, dufte nye ting og opleve verden på gåture hver dag!
    Jeg har en mops som gerne vil ligge på sofaen, men han er også helt vild med at komme til hundetræning, i parken, til havet osv...
    Jeg tror bare ikke at alle sætter sig ind i en hunds behov, uanset størrelse!! Det er rigtig ærgerligt for hunden!
    Tak for en god tråd med et godt emne smiley


  • #8   27. feb 2008 Er det fordi det er blandede hold .. Altså store og små hunde sammen ?
    Vi får nogle små racer på hvalpehold, men de fortsætter sjældent.
    Eller er det fordi meget træning er målrettet de lidt større racer ?


  • #10   27. feb 2008 Ja det er især bekymrende med populariteten med jack russel terrier som er VIRKELIG er aktiv!!! Men den er jo bare sød, fræk og charmerende-ja, det er den også....

  • #12   27. feb 2008 det kan være noget om det med træningsformerne. for på vores lille hold hos en lokal, var der mange på lille-hund-holdet også der fortsatte udover hvalpemotivation.
    Det var mere målrettet kontaktøvelser og mindre på traditionel træning.


  • #13   27. feb 2008 Jeg gik til træning med Luka hos DKK på Bellahøj i efteråret og der var faktisk kun 2 store hunde, en dalmatiner og en lab på vores hold. Resten var små. Starter op igen på lørdag, så blir det spændende at se hvordan fordelingen er.
    Men det er rigtigt... der er i hvert tilfælde ikke noget nemt ved at ha en australsk terrrier og slet ikke en hanhund... Det eneste nemme er vist nok, at han kan sidde i en taske når vi skal med bussen... selvom det ikke rigtigt passer herren :o)


  • #14   27. feb 2008 DK Fæhunden
    Det har du så evig ret i. Min jack russell kan ikke lege med små hunde, han gør dem ikke noget som sådan, han vælter dem. Han er vant til at lege med store hunde.


  • #15   27. feb 2008 Der findes skam ikke en hund der er lille og nem- eller for den sags skyld, bare nem ?? Hunde er som de er det elsker man dem jo for:o) Jeg gør hvertfald!

  • #16   27. feb 2008 Jeg kunne godt finde på, at anskaffe mig en lille størrelse hund næste gang - men så er jeg jo heller ikke førstegangsejer længere ! *G*

Kommentér på:
En lille nem hund

Annonce