Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Juvenil pyodermi.
  • #1   28. jul 2008 Googlede det lige.. har du læst på netdyredoktor?

(link fjernet)

Lyder da ikke rart:-(

• #2   28. jul 2008 Avs det lyder som en skidt ting for en hud at få ... :o(

• #3   28. jul 2008 Ja, jeg synes at jeg har læst det meste. Var egentlig mere til at høre fra folk, hvis hunde har eller har haft det. Det er nu nok noget, som hun skal komme over igen og hun er ikke mere påvirket end at hun klør sig i øret. Ingen feber, ingen manglende appetit, ingen påvirkninger ellers. Men gu klør det og gør ondt. Men ellers er hun frisk og fræk......*GG*

• #4   28. jul 2008 Ja iflg det der skulle hun da komme sig helt..

• kim j
    kim j Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 7
    #5   28. jul 2008 har haft en unghund der havde det...hun blev smurt med dyrlægens egen medicin(i rødbede farve...smukt!).....hun fik ingen mén af det og gik senere i avl........ingen afkom har lidt af det.......

• #6   28. jul 2008 Ja, det skulle være lidt i stil med hot spot, som jeg jo kender ALT for godt:-))
    Men lige nu ligger hun i det åbne bur og gnasker lystigt på en gulerod...

Nicoline: Var det ALT hvad der blev gjort??

• #7   28. jul 2008 Alle vores hvalpe fik det. Det kan være svært at finde en måde at behandle på da ikke alt virker afhængig af dyr. Når først man får fundet den type medicin der virker på den enkelte forsvinder det rimelig hurtigt.
    Ingen hvalpe fik mén ingen havde ondt, kun kløen.

• #8   28. jul 2008 Daisy:

Oki....Jeg havde bare hørt fra min egen dyrlæge at mange unge dyrlæger desværre ikke kender så meget til sygdommen, så de tager skrab og behandler med penicillin indtil prøverne kommer retur og i mellemtiden breder det sig..........

• #9   28. jul 2008 Mette ( nu med hvalp )

Jeg tror faktisk, at det lige har været oppe på en af de lister ( udenlandske ) jeg er med på. Der kalder de det puppy strangles.
    Hvis du har lyst til at læse mailene og se billederne.......kan jeg sende det.

Anette

• #10   28. jul 2008 Vi fik taget tre gange prøver inden dyrlægen fandt et virksomt stof, smadder træls men det er forskelligt hvad der virker på de forskellige typer hunde. Og ja mens man finder noget medicin der virker så spreder det sig som pesten, alle vores endte med at have det, sikke et cirkus. Hver gang vi skulle til dyrlæge kom vi karantæne rummet og vi skulle ringe når vi holdt udenfor, ingen måtte komme ind og kun en person kom ind med hvalpene smiley men som sagt det går hurtigt nok når de finder det virksomme

• #11   28. jul 2008 Fandt lige hundemappen.... Vi behandlede således : vaskede først hele hunden i imaverol, blev smurt på selve stedet med Lamisill creme og fik en halv tablet af mærket synulox. Dette gjorde vi dagligt i ca. en mdr.

• kim j
    kim j Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 7
    #12   28. jul 2008 hun fik dét + den skrappeste penicilin(baytril)...........det var en gang "heksebryg" som jeg desværre ik husker sammensætningen på :o(

det hed "Kastalani" og blev brugt af en dyrlæge ved navn Skov....jeg tror ik engang at KVL har opskriften??

hun blev smurt morgen og aften og var smuk pink..mest på kønsorganerne og poter.......og helingen gik fint....det man skal være opmærksom på er at de virkelig synker i immunforsvaret og man skal helst ikke udsætte dem for andre smittefarer.........

• #13   28. jul 2008 Anette L:

Meget gerne, tak:-))

• #14   28. jul 2008 Daisie:

Jamen, nu har jeg en ældre dyrlæge, som med det samme kunne se, hvad det var og vi er derfor begyndt på den behandling, som man også skriver om alle de steder JEG har kunnet finde. Men han kaldte lige på en af de unge dyrlæger, som ALDRIG havde set så grelt et tilfælde (og nu kan jeg jo så læse at Kaidos er ingenting i forhold til mange andres), og han sagde til hende at hvis hun nogensinde så sådanne et tilfælde igen, skulle hunden i rette behandling med det samme og ikke vente på svar på dyrkningerne:-)) HUN sagde at havde HUN fået sådanne en hund ind, ville HUN også have taget prøver og behandlet KUN med penicillin. Så hun var meget glad for at have set, hvordan det i virkeligheden ser ud:-)

• #15   28. jul 2008 Nicoline:

Kaido ER i behandling og har det KUN i ørerne, heldigvis........Ingen pink salve eller nowet her fra. KUN gule øredråber og en masse piller.......*GG*

• #16   28. jul 2008 nej de nye unge kan jo ikke se det hele og skal jo lære, desvære bliver tilstanden forværret mens de prøver.
    Vores dyrlæge er en erfaren dame og viste med det samme hvad det var men ingen af de første tre salver bed rigtig fat i det. Til sidst valgte vi den løsning jeg skrev og egentligt havde vi aftalt at det skulle være væk inden 14 dage for ellers måtte vi slå kuldet ned fordi det var så slemt. men det gik heldigvis, dog tog det en mdr at få det kæmpet ned.

• #17   28. jul 2008 Mette ( nu med hvalp )

Har du evt en e-mail adresse jeg kan sende det til ?

Kommentér på:
Juvenil pyodermi.

Annonce