{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Kan nogen svare på dette spørgsmål? {{forumTopicSubject}}

Et medlem der skal udstille sin 7 mdr. gl. hvalp på raceklubbens udstilling på søndag spørger mig, om den må udstilles, når kun den ene sten er faldet ned.

Går jeg ind på DKKs udstillingsregler for 2008 står følgende:
Hunde, der mangler den ene eller begge testikler (kryptorchister) kan ikke udstilles. (Testikler skal være normale og på plads).

Så umiddelbart er svaret nej. Men hvornår kan man være sikker på at den ikke er kryptorchid? Gælder der regler for hvalpeklassen. Hvis ja, så kan jeg ikke finde noget der omhandler hanhvalpe?

Hjælp, jeg vil gerne kunne give medlemmet det rigtig svar.

På forhånd tak.
Gitte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan nogen svare på dette spørgsmål?
  • #1   31. jul 2008 Dyrlægen kan vel tjekke om den er kryptochid??

• #2   31. jul 2008 I schæferklubben, som er under DKK, bliver stenene ikke tjekket før hvalpene er ti måneder - det vil sige, at kryptorchide hunde kan stille til udstilling indtil da.

Jeg vil tro, at det samme gælder for DKK

• #3   31. jul 2008 Altså der står jo at de skal være på plads,. Så den kan vel ikke udstille, da begge ikke r det.. Men ved ski ikke hvor gammel den skal være før man kan vide om den har kryptorchister,. Men det ved dr. dyr vel..

• #4   31. jul 2008 Har den pågældende raceklub ikke hjemmeside, hvor der står noget om det?

(Dumt spørgsmål, for det har du sikkert tjekket ;o) )

• #5   31. jul 2008 Diagnosen stilles, når hunden er otte måneder gammel.

Men igen - hvis der ingen krav er til sten før hunden er ti måneder, så er det jo ligemeget, hvornår den får diagnosen ;o)

En anden ting, man kan spørge sig selv om er, om det helt kan betale sig at udstille hunden eftersom det sandsynligvis bliver både første og eneste gang.

• #6   31. jul 2008 Normalt under søger man en hanhvalp ved ca. 8 mdr. aldren, for at se om stenene er gledet ned i pungen, det er så dyrlægen der skal undesøge den.

• #7   31. jul 2008 Jeg vil ud fra dette stykke på DKK´s hjemmeside:

Visse kategorier af hunde kan dog ikke udstilles:
    Tæver med hvalpe under 8 uger samt synligt drægtige tæver kan ikke udstilles.
    Hunde, der mangler den ene eller begge testikler (kryptorchister) kan ikke udstilles. (Testikler skal være normale og på normal plads).
    For kastrerede hanhunde, der ikke tidligere har været udstillet minimum 2 gange i officiel klasse på en DKK-anerkendt udstilling, som har fået bortopereret en eller begge testikler, kræves der doku-mentation i form af DKK’s dyrlægeattest for, at hunden har haft to normale testikler efter, at hunden er fyldt 8 måneder. Hunden kan ikke opnå avlsret.
    For kastrerede hanhunde, der tidligere har været udstillet minimum 2 gange i officiel klasse på en DKK-anerkendt udstilling, kræves der udover dyrlægeattest som nævnt ovenfor dokumentation i form af EDB-udskrift, som bekræfter, at hunden før indgrebet har opnået præmiering i officiel klas-se på to FCI-anerkendte udstillinger.
    Hunde, der er blinde, døve eller bidske, hunde der mangler legemsdele, eller hunde, hvis eksteriør er ændret, så oprindelige eksteriørfejl ikke længere med samme tydelighed kan konstateres, kan ikke udstilles.
    Hunde, hvis pels er blevet behandlet med midler, der har ændret pelsens farve og/eller struktur, kan ikke udstilles. (Stikprøvekontrol foretages). Dog kan hvide terriere børstes og renses med kridt, når dette er udbørstet, inden hunden går til bedømmelse.

Også vudere at hunden kan udstilles uden problemer ind til den når de 8måneder...

Kommentér på:
Kan nogen svare på dette spørgsmål?

Annonce