{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

2 hvalpe {{forumTopicSubject}}

hej jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer der har, eller har haft to hvalpe på næsten samme alder? Har det været positivt eller et helvede:o) Jeg har en hvalp på 12 uger, og får en mere om 14 dage:o) Ved det bliver rigtig hårdt når de kommer i bøllealderen, men jeg synes de vil have godt af at vokse op sammen og holde hinanden med selvskab...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 hvalpe
  • #1   3. aug 2008 GOD fornøjelse, siger jeg bare........:-)))))

• #2   3. aug 2008 ja jeg er klar over det bliver en ordenlig mundfuld hehe... Men jeg kan kun have mine bange anelser, har jo ikke haft to hvalpe på samme tid før..

• #3   3. aug 2008 Personligt ville jeg nok have ventet med at få nr 2. det er lidt svært med hvem der bliver ledern... nu så jeg ikke lige som de har samme køn men hvis de er af hver sit køn tror jeg at tæven "automatisk" bliver ledern.

• #4   3. aug 2008 Det bliver da et kæmpe arbejde er jeg bange for. Men jeg siger held og lykke. Jeg kunne i hvert fald ikke klare at have en mere end Nuser lige nu.

• #6   3. aug 2008 Og jeg der synes det er hårdt med 2 hunde med 2 1/2 års mellemrum ;o)

• #7   3. aug 2008 JEG synes at det er hårdt med bare EN hvalp, som skal gøres renlig og lære at være alene hjemme samtidig med at de skal leges med, trænes og aktiveres:-))

• #8   3. aug 2008 Da vores hund var hvalp boede min søster og hendes hvalp hos os ... OG det gik bare slet ikke tilsidst .... Temmelig tit og ofte kom vi hjem til vores lille dreng med blod flere steder på kroppen fordi tæven var en bette hidsig en og havde bidt .... Tilsidst ku han ikke komme indenfor døren før hun sprang på ham og bed .... Så min søster og hendes hund flyttede ..

• #9   3. aug 2008 Der er jo nok lidt forskel alt efter hvilken race ma vælger vil jeg tro. Kunne forestille mig at to stk spidshunde i lømmelalder er noget værre end to stk whippets (som jeg har hørt er meget nemme at have med at gøre, ret mig hvis jeg tager fejl)

Men herfra skal der osse bare lyde god fornøjelse....

Og en undren over man vil gøre det SÅ besværligt at have hund, men det er jo så heldigvis ikke mit arbejde:o)

• #10   3. aug 2008 Flora er født 25/8-2006 og Asta er fra 12/11-2006 - så de er rigtig tæt aldersmæssigt - men no problems - de har utrolig meget glæde af hinanden.

• #12   3. aug 2008 M&S S -for det første skulle dine hunde jo gerne kunne med alle. De er hvalpe, så var det anderledes ville jeg se det som et stort problem.

For det andet -du har ikke været igennem lømmelalderen endnu;o)

• #13   3. aug 2008 Og hvis man skal have to hunde .. Så var det måske en ide at få tæven først ?

• #14   3. aug 2008 M&S -hvis ikke hvalpe kan med andre, så er der dælme noget galt oveni hovedet af dem. Jeg taler ikke om at ææælske alle andre hunde, men slet ikke at kunne med andre... ja så ser jeg problemer...

• #16   3. aug 2008 Ulven ... Det var det jeg hørte var bedst .... At det muligvis var derfor der var problemer mellem vores og min søsters hund .... Fordi Mickey var der først og det normale var tæven der bestemte og den var Mickey drengen ikke med på ...

• #17   3. aug 2008 Jeg har 2 hvalpe med lille aldersforskel. Har lige passet min mors lille hvalp som er ligeså gammel som anton også.
    Får d 30. en hvalp mere som er lige så gammel som anton.
    Det er altså virkelig ikke noget problem, hvis man tager det hele en dag af gangen:-)

• #19   3. aug 2008 ULVEN

Det har du ret i.
    Man skal jo vide, hvad man går ind til.
    Nu vil jeg sige, at jeg synes det er nogen nemme racer, jeg også har valgt.

Tror det vigtigste er, at have et forholdsvis roligt temperament. Tage tingene som de kommer, og ikke tro, at alting er perfekt første dag...

Og jeg kan roligt sige, at jeg glæder mig meget til at hente en Whippet mere til flokken.
    Tager til Sverige sammen med Beacans opdrætter efter ham:-)

• #20   3. aug 2008 Lise -jamen så var jeg jo ikke helt forkert på den at bruge whippet som sammenligningsgrundlag *G*

• #21   3. aug 2008 Michelle

Nej, du har helt ret. Det er de færreste Whippet, der tager magtkampe osv. De har generelt et roligt gemyt og tilpasser sig meget nemt de fleste situationer.

• #23   3. aug 2008 Ulven -ikk en race jeg kender. Men ja jeg mener det afhænger ret meget af hvilke(n) race(r) man vælger om det bliver meget hårdt at få til at fungere.

JEG ville uanset race ikke gøre det så besværligt. Jeg fortrækker at den "gamle" hund er rimelig velopdragen, ovre lømmelalder osv. Jeg er overbevist om at det gør både opdragelse og træning nemmere uanset race.
    MEN om man har 2 stk terrier-hvalpe eller 2 stk whippets må jo nødvendigvis gøre en forskel.

• #24   3. aug 2008 tak allesammen:o) Jeg vil sige jeg også er lidt nervæs, men jeg er sikker på at de vil have meget gavn af at have en på samme alder at lege med, og ikke mindst holde hinanden med selvskab når vi ikke er hjemme osv. Hvalpen vi har nu på 12 uger er tæven, og vi får en han om 14 dage... Ved ikke om den lille aldersforskel, og det korte tid hun har boet her er nok til at hun bestemmer fra starten?

• #25   3. aug 2008 Lisa P
    Er Fanny din første egen hund?

• #26   3. aug 2008 Vi har tre hunde på nogenlunde samme alder, én han fra 10/04-07 og et søskendepar fra 29/06-07, én han og én tæve. Her har aldrig været problemer, men har også fået fortalt mange gange at vi har været heldige. Tæven har bestemt fra starten, ingen problemer i det. Det er tre gange tis på gulvet osv i den dur, men bestemt også en stor glæde at følge deres tætte forhold og leg. Så kun godt herfra...

• #27   4. aug 2008 izabella
    nej fanny er ikke min første egen hund:o)

iben
    det er dejligt at høre de gode historier, for jeg vil da også mene at de har stor glæde af hinanden når de vokser op sammen.. Og det er da sjovere at lege med en hvalp på ens egen alder end en stor voksen og måske halvkedelig hund:o)

• #28   4. aug 2008 Jeg synes nu at Lotus og Kaido har RIGTIG meget fornøjelse af hinanden:-))

• #29   4. aug 2008 Hej Lisa jeg har lige været ind og se dine søde små hvalpe igen, kommer de fra den samme opdrætter eller har du haft den lille hjemme på besøg? Er det Svenne man ser i bagrunden hvor den lille hvalp står på maven af manden der ligger på gulvet..

• #30   4. aug 2008 Lisa P
    Det var godt- for så ved du jo sådan cirka hvad du går ind til ;-).
    Held og lykke, og god arbejdslyst ;-).

Kommentér på:
2 hvalpe

Annonce