{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Falsk drægtig?! {{forumTopicSubject}}

Min lab gik ud af løb primo juni, og kort tid efter fik hun noget større patter og også lidt bredere hofter..
Idag kan jeg så trykke mælk ud af patterne, så det tyder på falsk drægtighed (når der ingen hvalpe er kommet..) Dette er min første tæve i denne situation, og mit spørgsmål er så til jer kære artsfæller - hvordan forholder jeg mig? Er der medicin som hun skal have, eller går det i sig selv igen??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Falsk drægtig?!
  • #1   4. aug 2008 Dyrlægen - min dyrlæge siger de kan blive meget kulret og ligefrem syg hvis de ikke får lidt hjælp her.

• #2   4. aug 2008 Jeg ved ikke om dette er noget der sker, men min dyrlæge troede at min tæve var falsk drægtig og ville behandle hende (ved ikke hvordan), men han fandt jo så ud af at det ikke var dét der var galt.

Men det kan vel aldrig skade at ringe og ta' en snak med dyrlægen smiley

• #3   4. aug 2008 Nogen tæver klarer selv at komme sig over det igen.
    Andre blir helt hys og samler bamser som de ligger og vasker osv...

Det er meget forskelligt.

Det eneste du IKKE skal gøre, er at malke ud for at "tage trykket", for det eneste der sker ved det, er at der kommer RIGTIG GODT gang i mælken!!

• #4   4. aug 2008 Oscar - daddy cool ;o )
    Ja, det kan jeg næsten forestille mig.. Jeg må en tur omkring dyrlægen.. Mine tanker er også i bryst betændelse, pga der ingen er til at tage imod..
    Hun er nu lige så fjoget som altid - dette er hendes første løbetid. Så der er ingen rede eller bamse samlinger (o;

• #5   4. aug 2008 Ignorere.. og fjerne alt legetøj og pibedyr..

Luna blev falsk drægtig efter alle sine løbetider og de blev værre og værre for hver gang, så hun blev steriliseret *S*

• #6   4. aug 2008 Vores har lige været det.. Dr. dyr giver kun noget mod det hvis hun er helt kuldrede, dvs. laver redder at alt hun finder og sådan. Vi fjernede så alt legetøj, bamser hendes tæpper og puder, og kælede ikke så meget. Lyder måske hårdt, men hvis man kæler og lad hende bruge legetøjet som hvalpe, kan det gøre at hun producere mere mælk.
    Vores var ekstrem hys, knurrede helt vild efter en, det varede ca. 2uger.

• #7   4. aug 2008 Langt de fleste klarer det selv, men dyrlægen kan hjælpe med medicin (galastop), der skal gives i munden i nogle dage. Der er, som folk siger, stor forskel på, hvor slemt tæven har det og det er jo kun dig, der kan vurdere dette. Du skal som sagt ikke malke hende og hun skal ikke have lov til at bygge rede (fjern løse tæpper og fjern bamser og andet hun forsøger at samle). Jo mere hun får lov at udføre adfærden, jo værre bliver det.

• #8   4. aug 2008 Har man en tæve, der bliver slemt falsk drægtig og som ikke skal have hvalpe, skal man kraftigt overveje at få steriliseret! (ville egentlig anbefale sterilisation af alt, der ikke skal have hvalpe...)

• #9   4. aug 2008 Det samme her, Maj-Britt

• #10   4. aug 2008 Min hund har på et tidspukt været falsk drægtig, hvor hun ændrede adfærd. Hun havde et stykke legetøj som hun vogtede over som en lille hvalp og begyndte at knurre og vise tænder hvis man ville tage den fra hende. En tegn på falsk drægtighed er også at hun begynder at grave i et eller andet som tegn på at ville lave en hule til hende og det stykke legetøj. Fik noget hos dyrelægen og det tog det:), men bliver det ved skal man nok overveje at få hunden steriliseret.

• #11   4. aug 2008 Tak for alle Jeres svar.. Hun skal endnu ikke steriliseres. Jeg har anden tæve som er et år ældre end Fie - Og de opfører sig faktisk som de plejer.. Så jeg vil afvente og se hvad de næste dage bringer..

• #12   4. aug 2008 dyrkægen kan give hende en indsprøjtning der stopper det.
    Havde lidt det same problem med min tæve. Det blev bare ikke så slemt, så hun fik ikke indsprøjtningen, men hun fortalte om den. Den skulle vist ikke være så dyr,

• #13   5. aug 2008 Okay.. Takker - Venter og ser tiden an. . Fortsat god dag.

Kommentér på:
Falsk drægtig?!

Annonce