{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.622 visninger | Oprettet:

Sulter hund ihjel som kunst ?!?!?!?! {{forumTopicSubject}}

Jeg fik så ondt i hjertet da jeg for nogle måneder siden læste artiklerne om denne såkaldte kunster, Guillermo Habacuc Vargas, der fandt på at indfange en gadehund og binde den til en hvid væg på en udstilling. Her lod han hunden, som han navngav Natividad, ligge til den døde af sult og tørst. ;(( ** Må du hvile i fred lille skat **

Han skrev i sin blog:
”Meningen med mit værk var ikke at plage det stakkels, uskyldige dyr, men at understrege den pointe, at vi alle er dobbeltmoralske. Vi ser hver dag sultende gadehunde og skænker dem aldrig en tanke. Men når én af dem står bundet på en kunstudstilling, hidser vi os op.”

Jeg har sidenhen læst at han er kommet med andre forklaringer, som fx at det var en hyldest til en røver ved navn Natividad Canda, der blev dræbt af vagthunde under et røveri.

Hmmm……

Kan nogen herinde fortælle mig hvordan et menneske, et højere stående pattedyr med den egenskab at kunne føle empati for andre end sig selv, kan gøre noget så ufatteligt hjerteløst i kunstens navn ?!!!

Jeg mener, hvad bliver det næste???

En chihuahua hvalp i en blender ?? Nej, ved I hvad ?? Hvad med at tage et barn fra den 3. verden hvis forældre begge er omkommet af aids og søskende solgt til en tændstik fabrik, og binde det til en væg uden hverken vådt eller tørt ???

Grrrrr…….

Jeg går normalt ikke ind for vold, men det monster burde få sig sådan en omgang !!!

Det er simpelthen for grotesk!!

Kom forbi Kgs. Lyngby Guillermo Habacuc Vargas, og jeg skal personligt binde dig til en kulsort væg i Lyngby Storcenter på store tov med et skilt om din hals hvor der står: ”Uhyret må ikke fordres”, på 26 forskellige sprog……!

Jeg er så evig glad for denne hjemmeside, alle jeg har mødt herinde er så søde og rare, og hjælper hinanden hvor de kan smiley

Jeg havde bare brug for at lukke lidt damp ud, og vil enormt gerne høre jeres meninger om dette emne smiley

Desuden vil jeg høre om der er noget man kan gøre for at dette ikke skal ske igen ??

Jeg har fundet denne hjemmeside hvor man kan skriveunder for at hjælpe den næste hund, der skal sultes ihjel som ”kunst”:

http://www.petitiononline.com/13031953/petition.html

På forhånd tak til jer alle smiley
Mange venlige hilsner fra dyrevennerne
Susie og Coco smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sulter hund ihjel som kunst ?!?!?!?!
  • #1   6. aug 2008 Ja, læste det samme! Det er grotesk, at et menneske kan finde på at udsætte et levende væsen for den form for smerte.. Og at folk så går ind og ser på det, for fornøjelsens skyld.. Det er direkte ulækkert.. Han skulle ha' sig en ordenlig omgang som du selv siger. Jeg bliver så sur, bare af at tænke på ham.. Hvordan kan man gå uden skyldfølelse, når man har slået et hjælpeløst dyr ihjel på den frygtelige måde?


  • #2   6. aug 2008 Det er simpelthen for SYYYYYYYGT...

    Har set en optagelse fra udstillingen...der er fyldt med mennesker og ikke EN' hjælper den stakkels hund.. Der fik jeg sgu' tårer i øjnene..

    Det siges han vil lave en tilsvarende udstilling..


  • #3   6. aug 2008 Åh, det er så frygteligt !!

    - Ja, og hvad tænker de mennesker på der går ind og glor på det uden at gøre noget ?!!

    ** Shame on you! **

    Hvis jeg betalte for at gå deri nd ville jeg snuppe det lille søde pus med det samme !

    Nej nej nej, er der også en video fra udstillingen ?? Ih dog, tårnene trillede ned a mine kinder da jeg bare så billederne ;((

    Trist trist ... ;((


  • #4   6. aug 2008 jeg havde taget den, hvis jeg kom på den udstilling

  • #5   6. aug 2008 Ja, jeg har hørt at han er blevet inviteret til at gentage sin installation på den årlige kunstfestival Biennale Centroamericana of Art i Honduras denne sommer !!

    Det er jo fuldstændig absurd !!


  • #6   6. aug 2008 Jeg kunne ikke være mere enig, Dorte ..

  • #7   6. aug 2008 Heller ikke jeg :((

    Det forstår jeg heller ikke ..
    - Ville sådan ønske at der var noget man kunne stille op !


Kommentér på:
Sulter hund ihjel som kunst ?!?!?!?!

Annonce